De uitlaat van mijn ID 20 1969 rammelt bij de dwarsliggende pot. De klemmen waarmee deze vastzit komen tegen deze pot aan. Bij het loslaten van de koppeling in de eerste versnelling rammelt deze het meest. Kan het ook een kwestie zijn dat de motor niet geheel vastzit. Of dat de koppeling niet fijn genoeg werkt tijdens de ontkoppeling van de eerste versnelling? Een bekend euvel?
Wat is de oplossing die het forum mij aanreikt?
Groet,
Han Geuskens
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het bekende euvel is dat de dwars pot aanloopt tegen de bodemplaat.
dan kan doordat de aansluiting naar de flex scheef zit of omdat het geheel niet goed gemonteerd is..
Alle klemmen een beetje los en de uitlaat goed richten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En zit de zgn “vlampijp” (het eerst deel na het spruitstuk, waar de flex aan zit) vast tegen de steun aan het motorblok?
Ook willen in de (imitatie) dempers wel eens inwendig schotjes losraken wat erg irritant gerammel veroorzaakt. Dan helpt alleen nog OF de demper vervangen OF het loszittende schotje localiseren en met een flinke mep (lees deuk) ‘m klem zetten in de demper…
succes!
gr
eng bo