Sinds vandaag ben ik weer (na 20 jaar !!!) bezitter van een 2cv6 (1985)
De reis van Boxmeer naar Krimpen aan de Lek verliep zeer voorspoedig,
maar het starten (aanslaan) van de warme motor lukt niet. Ook niet met helemaal ingetrapt gaspedaal.
Iemand heeft vast een suggestie. Motortje loopt verder uitstekend…....
groeten Hans
Zowieso starten ze warm wat slecht. Het kan de bobine zijn. Knoop er even een bobine aan waarvan je weet dat die goed is (of gewoon een koude).
Enneh, doorstartendoorstartendoorstartendoorstartendoorstartendoorstarten ...
Schijt aan originaliteit.
Bobine ompolen kan ook helpen!
Dus de plus en de min draad wisselen!
Even vergeten ops:
Schijt aan originaliteit.
oudere motoren willen vaak met gaspedaal helemaal ingetrapt wel starten als ze warm zijn.
dat heb ik tenminste keer in het anwb blad gelezen
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Een Eendenmotor is heel wat anders dan de meeste andere oude motoren hoor
(maar het klopt wel ! )
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Slecht starten bij warme motor
Lelijke Eend schreef:Zowieso starten ze warm wat slecht. Het kan de bobine zijn. Knoop er even een bobine aan waarvan je weet dat die goed is (of gewoon een koude).
Enneh, doorstartendoorstartendoorstartendoorstartendoorstartendoorstarten ...
Een 2cv-motor moet warm juist beter starten dan koud (als dat niet zo is, is er iets mis met mengsel of ontsteking). Warme motor moet met een ‘tikje’ van de startmotor en zonder gas direct aanslaan. In tweede instantie met plankgas proberen.
Als hij helemaal niet aanslaat, is je bobine overleden. Nieuwe bobine monteren. Tussentijdse truc is om de bobine even te depolariseren door de kleine draadjes om te wisselen en dan weer te starten.
Re: Slecht starten bij warme motor
Handjes schreef:Een 2cv-motor moet warm juist beter starten dan koud (...)
Dat druist weer regelrecht in tegen wat ik allemaal gelezen heb ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Slecht starten bij warme motor
Lelijke Eend schreef:Handjes schreef:Een 2cv-motor moet warm juist beter starten dan koud (...)
Dat druist weer regelrecht in tegen wat ik allemaal gelezen heb ...
Warme motor: gaspedaal niet aanraken, sleutel omdraaien: *tak* slaat aan binnen 0,5 sec. Zo niet, dan is er iets mis.
Uit ondervinding weet ik dat onze ami 8 na een paar dagen stilstaan met 1 tik weg is en als hij warm is duurt dat net iets langer
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Yannick schreef:Uit ondervinding weet ik dat onze ami 8 na een paar dagen stilstaan met 1 tik weg is en als hij warm is duurt dat net iets langer
Dan is of je bobine wat versleten/overleden, of de ontsteking/carburateur staat niet helemaal (meer) goed afgesteld. In jouw geval bijvoorbeeld een iets te rijk mengsel.
als de auto normaal van de eerste keer start is de ontsteking wel goed denk ik
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Handjes schreef:Yannick schreef:Uit ondervinding weet ik dat onze ami 8 na een paar dagen stilstaan met 1 tik weg is en als hij warm is duurt dat net iets langer
Dan is of je bobine wat versleten/overleden, of de ontsteking/carburateur staat niet helemaal (meer) goed afgesteld. In jouw geval bijvoorbeeld een iets te rijk mengsel.
dus jij beweert dat de bobine stuk is als hij na een paar dagen stilstaan meteen start?
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Yannick schreef:Handjes schreef:Yannick schreef:Uit ondervinding weet ik dat onze ami 8 na een paar dagen stilstaan met 1 tik weg is en als hij warm is duurt dat net iets langer
Dan is of je bobine wat versleten/overleden, of de ontsteking/carburateur staat niet helemaal (meer) goed afgesteld. In jouw geval bijvoorbeeld een iets te rijk mengsel.
dus jij beweert dat mijn bobine stuk is als hij na een paar dagen stilstaan meteen start?
Nee, dat beweerde ik niet. Ik gaf een andere suggestie.
ach, de ami rijdt en start perfect jullie kennen hem wel trouwens, de ‘69er, mijn broer SAMBXSPORT wordt de nieuwe eigenaar
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
André schreef:Nou, ik weet toch vrij zeker dat er helemaal niets aan de motor van mijn Mehari mankeert,
maar als de motor warm is, en deze heeft een minuutje of 10 uitgestaan,
slaat hij echt niet in de eerste omwenteling aan, maar moet ik even doorstarten met halfgas.
Dan zou het kunnen zijn dat je bobine wat minder is, of je mengsel staat wat rijk (bij de meeste A-typen het geval).