1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hulp gevraagd bij opsporen hydroliek lekkage Break 23
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 29 augustus 2005 03:23 PM

Sinds ik mijn Break 23 uit ‘71 in Juni gekocht heb pompt de hydroliek pomp om de ong. 3 sec.  Drukverlies dus, maar waar?
Als de Break lange tijd heeft stilgestaan komt de achterkant redelijk vlot omhoog maar de voorkant duurt veel langer. Rechts voorin hoor je dan ook een knak of een plop Confused waarna de voorkant pas omhoog komt.
Wie weet waar het drukverlies optreedt?
Als er iemand in de buurt van Hengelo ov. woont die tijd en zin heeft om samen de lekkage op te sporen, dan hoor ik dat graag!

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 augustus 2005 03:40 PM
  [ # 1 ]

Controleer eerst de voorraadbol eens.

Jeroen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2005 04:37 PM
  [ # 2 ]

Die knak of plop kan een droog lager zijn van je draagarmen of een stabilisatorstangkogel…(hoort niet)

Hoe vaak slaat de pomp aan als ie inde hoogste stand staat? Heb je alles al eens goed ontlucht?
BVM of BVH (Handgeschakeld of half automaat)?
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 30 augustus 2005 12:05 AM
  [ # 3 ]

Mijn Break is handgeschakeld.
Ik zal ook eens ff kijken hoe vaak ze pompt in de hoogste stand.
Alvast bedankt!
Ben zelf nog niet erg handig wat betreft sleutelen aan mijn Break. Langzamerhand moet dit veranderen door hulp via o.a. dit forum.

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2005 12:15 PM
  [ # 4 ]

Heb je de werkplaats handboeken al? Wordt lid van de IDDSclub en doe de basiscursus techniek!
Ook wordt er weer een 10.000kmbeurt cursus gegeven.

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 01 september 2005 01:19 AM
  [ # 5 ]

Hartsitkke goed idee! Ik was ook al van plan om zo’n cursus te gaan volgen. Ben alleen op dit moment erg druk met verbouwing aan het huis.
Die werkplaatshandboeken moeten er zeker komen.

In de hoogste stand pompt ze om de 8 sec bij ipv om de 3 sec in gewone stand!
Na alle reacties die ik van iedereen heb gekregen ( Heel erg bedankt Very Happy ) is het waarschijnlijk de voorraadbol!!!

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 01 september 2005 03:28 PM
  [ # 6 ]

Hoi,

En vergeet niet het systeem goed te ontluchten.
Dat moet bij mijn dame nog gebeuren (zat wel in de planning, maar een verkreukelde caravan gooit roet in het eten).
Pas daarna kun je het verschil goed merken. Blijft ie dan nog te snel aanslaan, niet te snel denken aan vervanging van van alles. Laat het een tijdje zo, en kijk of er na verloop van tijd geen verbetering optreedt.  blijft het ondaks je gduld toch zo dat de Hd te vaak aanslaat, kijk dan eens kritisch naar remmen, en stuurbekrachtiging.
En dat je nog niet handig bent, geen probleem. Met hulp van het forum heb ik zelf afgelopen zomer mijn stuurhuis vervangen, en vorig jaar een voorraadbol, en rubbertjes van de halfautomaat hydrauliekleidingen.
Dat had ik twee geleden ook niet durven dromen…
Heel veel suc6!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2005 05:08 PM
  [ # 7 ]

MAAARRRRR.. Petur… Jij hebt eerst de basiscursus gedaan!!!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 01 september 2005 07:56 PM
  [ # 8 ]

Hoi Joris,

Da’s waar. Maar voordat ik daar aan begon heb ik genoeg zitten klooien met de techniek….. Vooral die fijne injectie…....  En helaas, nog steeds geen tijd gehad voor het ontluchten…..  Wil eigenlijk nog even een handigheidje bedenken om snel en goed bij de ontlastschreof te komen, zonder de hele tunnelbak eruit te hoeven slopen….....  maar wie weet, misschein dat ik morgen wel een enorme lading inspiratie krijg Razz
BTW, en off topic, zag vandaag weer een schone slaapster…... zo te zien, alleen de onderste streep van de carroserie was te zien, mar een superstrakke gladde cremekleurige ID of DS (kleine wieldeksels, dus ik denk ID) onder een pijama zien staan. Achter een citroen garage, dus niet vanaf de weg zichtbaar…. wellicht een voorbode voor 10 en 11 september?

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 01 september 2005 11:49 PM
  [ # 9 ]

Ik ben sinds een paar maanden lid van de ID-DS Club, maar heb nog niet iets kunnen vinden over een basiscursus techniek :27 . Althans niets t.a.v. hydroliek en zekers niet bij een regioactiviteit in de buurt van Twente Sad
Als je weet waar en wanneer ik zo’n cursus kan volgen dan hoor ik het graag!
Hopelijk heb ik snel de werkplaatshandboeken zodat ik kan beginnen met opknappen/repareren.

Iedereen heeft het ooit moeten leren!

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 september 2005 12:51 AM
  [ # 10 ]

Zal vermoedelijk wel weer voor volgend jaar in de pijpleiding zitten, was volgnes mij afgelopen jaar in Harderwijk. In 2004 had ik mazzel, en werden er meerdere van die cursussen georganiseerd, waaronder eentje bij blikwerk in Drachten. Da’s voor mij vrijwel om de hoek en dus ideaal.
Goed het clubblad in de gaten houden, en ga naar een regiobijeenkomst als je kunt. Daar kun je ook veel opsteken!

Suc6,

Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2005 01:24 AM
  [ # 11 ]

volgend jaar weer twee cursussen. lees het clubblad.

groet
joris

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 02 september 2005 08:16 PM
  [ # 12 ]

Het blijkt dat de Break in de hoogste stand om de 8 sec. pompt ipv om de 2 a 3 sec. Het stuurhuis heb ik al gecontroleerd en is niet lek Very Happy
Hoe kan ik de voorraadbol vinden en onluchten zonder een de werkplaatshandboeken

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2005 08:28 PM
  [ # 13 ]

Hoofdbol zit naast je blok aan de linker kant. Ontlucht schroef maat 12 een halve slag los en weer vast.
Cool

RTFM…. Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 02 september 2005 08:49 PM
  [ # 14 ]
Eelko schreef:

Het blijkt dat de Break in de hoogste stand om de 8 sec. pompt ipv om de 2 a 3 sec. Het stuurhuis heb ik al gecontroleerd en is niet lek Very Happy
Hoe kan ik de voorraadbol vinden en onluchten zonder een de werkplaatshandboeken

 

Wanneer je in normale en in hoogste stand z’n verschil hebt moet je misschien de hoogteregelaars (voor en achter ) vervangen.
Voorraadbol zit schuin onder voorraadvat.

Joop

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 02 september 2005 09:29 PM
  [ # 15 ]
bogaard77 schreef:

RTFM….

RTMF !

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook