ik heb vandaag op de sloop een vrij uniek stukje ZX gevonden: achteraf ingebouwde mistlampen/verstralers!
nu moet ik 2 gaten gaan snijnden in de daarvoor aangewezen uitsparingen in de bumper. iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen? alvast bedankt!
gr richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
He furore,
Ik heb onlangs ook een setje (nieuw in doos) op de kop weten te tikken. Ik heb een stanley-mes gebuikt om de voorgevormde delen uit te snijden, dit ging relatief gemakkelijk.
Ik neem aan dat je inmiddels ook al aan de slag bent geweest. Hoe is het geworden?? (foto’s)
Mijn break ziet er nu zo uit!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
WaJo schreef:He furore,
Ik heb onlangs ook een setje (nieuw in doos) op de kop weten te tikken. Ik heb een stanley-mes gebuikt om de voorgevormde delen uit te snijden, dit ging relatief gemakkelijk.
Ik neem aan dat je inmiddels ook al aan de slag bent geweest. Hoe is het geworden?? (foto’s)
Mijn break ziet er nu zo uit!
@WaJo, ik wordt steeds jaloerser op jouw break
@Furore, met een stanley mes zoals gezegd is of met een verhit aardappelmesje moet het lukken
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
helaas heb ik nog steeds geen tijd gehad om die dingen in mijn bumper te schroeven..
@Wajo: ik heb zon nieuwe set ook gezien, deze is 160 euro nieuw bij de dealer. vond ik wat te duur! mocht jij em ergens goedkoper zien: ik hou me aanbevolen, want deze zijn een klein beetje beschadigd..
Ik snap er niks van.
Wat moe je met die onzinnige dingen.
Je mag ze bijna nooit aan hebben.
De boete voor het wel aan zetten bij goed zicht houdt niet op bij 100 euro.
Zonde van het geld en totaal overbodige accessoire.
tsja. waarom citroen rijden? een lada komt ook vooruit? de rest is overbodige luxe
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
jan2 schreef:Ik snap er niks van.
Je mag ze bijna nooit aan hebben….
.
Helemaal mee eens! Je mag ze bijna nooit voeren!
Maar het geeft mijn ZX wel een compleet andere snuit! Ik vind het gewoon supermooi staan! Uiteraard is dat een kwestie van smaak, maar ik heb ook een paar volcane velgjes onder mijn break gezet en dat staan ook mooi maar hij rijdt er niet anders door. En je kunt ze van achter het stuur niet zien. Dus dat kun je ook overbodige accesoires noemen!
Het heeft echter naar mij idee wel een toegevoegde waarden want als je ‘s avond op een verlaten en donkere landweg heb je toch flink wat meer licht dan met dimlicht alleen en je verblind je tegenstander niet!
@sz: thanks voor het compliment, ruilen voor de Xantia met leer???
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
het was mooi weer, vandaag maar eens gaan klussen en snijden.. en het is gelukt! ze zitten erin! wie kan voor mij wat foto’s online zetten? heb geen toegang meer tot mijn eigen webspace..
Ik snap er niks van.
Je mag ze bijna nooit aan hebben.
De boete voor het wel aan zetten bij goed zicht houdt niet op bij 100 euro.
Zonde van het geld en totaal overbodige accessoire.
ik vind dit niet echt een argument ik rij veel in belgie en rankrijk en heb ze voor 70 % savonds aan het help echt wel
ik rijd vaak ‘s weekends over donkere polderweggetjes, en N-wegen met geen of slechte verlichting. ik wil gewoon wat meer zicht zonder dat ik mijn tegenliggers verblind. en in de mist zoals deze vrijdagnacht vind ik het ook wel een prettig idee.
ze zitten nu op de auto, nu moet ik nog even draden trekken naar de schakelaar. waar kan ik de stroom vanaf halen?
hmm.. ik had het eerlijk gezegd over de complete bedrading! er ligt nog niets.. en hoe moet ik ze schakelen? hoe krijg ik het voor elkaar dat ze alleen branden bij ingeschakeld licht?
ZX-Cruiser schreef:Hoe is het licht? Ik heb ze standaard maar het voegt amper iets toe. Heb ze dan ook vrijwel nooit aan.
Standaard zitten daar mistlampen, en vanwege de functie daarvan heb je daar natuurlijk niets aan als je met enige snelheid rijdt.
Mistlampen schijnen de eerste 2-3 meter voor je op de grond, niet verder. Dus heb je er absoluut niets aan als je meer dan 20 km/h rijdt.
Als je op die plaats verstralers gaat inbouwen (met een functie als het groot licht) dan moet je je ook realiseren dat ze verblinden (en zelfs meer dan het standaard groot licht omdat ze lager zitten) en moet je ze uit doen als je tegenliggers hebt.
Misschien een beetje belerend, maar het wordt niet voor niets dramlichten genoemd. Of je hebt er niets aan wat betreft zicht, of je verblindt je tegenliggers (of mensen waar je achter rijdt).
Ik heb ze zelf ook en ik heb ze vorige week met die mist een keer aan gehad. Niet dat ik er baat van had, meer om mezelf er nog maar eens van te overtuigen dat ze geen baat hebben. Dat was iig de eerste keer dat ik ze dit jaar aan had.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
ZXfurore schreef:hmm.. ik had het eerlijk gezegd over de complete bedrading! er ligt nog niets.. en hoe moet ik ze schakelen? hoe krijg ik het voor elkaar dat ze alleen branden bij ingeschakeld licht?
He ZXfurore,
ik heb mijn mistalmpen in een compleet setje gekocht en daar zat uiteraard een handleiding bij. Daarin staat ook een klein electrisch schemaatje, dus misschien heb je er iets aan! Ik heb de pagina’s even voor je gescand.
pagina01
pagina02
pagina03
pagina04
Hopelijk kun je er iets mee!
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
super! hartstikke bedankt