2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Bx met werk, goed idee ?
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 30 augustus 2005 02:52 AM
  [ # 16 ]
Harm schreef:

nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model.

Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van

Mee eens. Cool

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 30 augustus 2005 03:39 AM
  [ # 17 ]
Harm schreef:

nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model. Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van

Eh, wat zie ik over het hoofd, wie had het over “geld pompen in…”?
Ik dacht dat het om een BX ging waar 50 eur voor geboden werd, mét wat klusjes eraan….? Dat is toch wel te doen allemaal?

Of je ‘m voor die 50 eur krijg is de vraag, een sloper geeft je al meer. Maar of je het imago van de BX nou verbetert door de verkoper nog een paar honderd eur meer te geven dan ie eigenlijk waard is betwijfel ik eerlijk gezegd wel Wink

Als mensen hun BX zoveel waard vinden dan verkopen ze ‘m toch gewoon niet?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 augustus 2005 04:00 AM
  [ # 18 ]

Laten we niet vergeten dan hij al een tijdje op zoek is naar een zwarte BX, en die zie je niet veel.
Als dit nu een specifieke voorkeur is dan maakt het niet uit hoeveel andere BX-en er nog te koop staan.

Daarbij komt inderdaad dat een auto natuurlijk niet goedkoper dan een fiets hoeft te zijn.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 30 augustus 2005 04:27 AM
  [ # 19 ]
patje74 schreef:

Laten we niet vergeten dan hij al een tijdje op zoek is naar een zwarte BX, en die zie je niet veel.
Als dit nu een specifieke voorkeur is dan maakt het niet uit hoeveel andere BX-en er nog te koop staan.

Daarbij komt inderdaad dat een auto natuurlijk niet goedkoper dan een fiets hoeft te zijn.

Wat ook weer niet betekent, dat je een BX die goedkoper dan een fiets is, moet laten staan Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 augustus 2005 05:19 AM
  [ # 20 ]
stoterstangen90 schreef:
patje74 schreef:

....Daarbij komt inderdaad dat een auto natuurlijk niet goedkoper dan een fiets hoeft te zijn.

Wat ook weer niet betekent, dat je een BX die goedkoper dan een fiets is, moet laten staan Cool

Waarop ik alleen maar kan zeggen dat je volledig gelijk hebt!  Very Happy

Profiel  

reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109

Gepost: 30 augustus 2005 09:52 AM
  [ # 21 ]

Re: Bx met werk, goed idee ?

Ijs schreef:

Beste,

Ik kan evt een bx 1400 overnemen met enige gebreken, zijn dit dure reparaties ? Zijn fusees overigens makkelijk zelf te doen ? En zijn de onderdelen duur ?

RV remslang zit gedraaid

Fuseekogelhoes LV en RV vervangen

LV remleiding vervangen

Draagarmrubber RV

Bevestiging uitlaatdemper aan carrosserie

Bedrading achterlichting herstellen

zeker als je nog een half jaar hebt voor ie moet rijden is het zeker de moeite waard.

wil je nog iets anders , er staat bij garage ketellapper in Stiens(voor jou niet zo`n eind weg) een schitterende witte bx te koop

staat in de showroom daar en daar hoort ie ook zeker thuis, echt een vershrikkelijk mooie auto en werkelijk van binnen en buiten nieuw, dacht dat ie van 91 was uit mijn hoofd, en is een palmera of palmara uitvoering of zoiets

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 30 augustus 2005 10:26 AM
  [ # 22 ]

zijn nou niet de meest lastige dingen om te vervangen dus als je de bx voor wat minder geld mee kan krijgen (zeg 200 euro, die 50 euro die hier geroepen wordt is wel erg weinig, daar koop je net een stel rolschaatsen voor Shocked ) dan zou ik het zeker doen Smile
leer je gelijk de auto kennen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2005 12:03 PM
  [ # 23 ]
Harm schreef:

nou geld in een bx steken: best (ik sta op het punt om 1100 euro in de mijne te pompen…), maar dan wel in een leuk model. Een standaard kale 14 is leuk en aardig, maar er zijn er nog zat van

zo’n “kale” 1.4 brengt verder natuurlijk ook minder kosten met zich mee.

kan me heel goed voorstellen dat het voor je eerste auto echt een oplossing is.

de 1.9 (GTi) modellen vallen in een hogere wegenbelastingsklasse en verzekeringsklasse en de 1.4 is natuurlijk veel zuiniger.
+ ik denk dat het onderhoud ook goedkoper is en eenvoudiger, zeker als je het zelf wil doen/wil leren.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 30 augustus 2005 12:13 PM
  [ # 24 ]
arjan_verkade schreef:
Harm schreef:

zo’n “kale” 1.4 brengt verder natuurlijk ook minder kosten met zich mee.

kan me heel goed voorstellen dat het voor je eerste auto echt een oplossing is.

de 1.9 (GTi) modellen vallen in een hogere wegenbelastingsklasse en verzekeringsklasse en de 1.4 is natuurlijk veel zuiniger.
+ ik denk dat het onderhoud ook goedkoper is en eenvoudiger, zeker als je het zelf wil doen/wil leren.

zuiniger zeker weten ja.
Die gti van mij heeft een flinke dorst moet ik zeggen Confused
tussen de 1 op 10,5 en 1 op 11,5 als ik heeeeeel rustig rij en alleen maar snelweg kar.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 augustus 2005 01:24 PM
  [ # 25 ]

dan is mijn 14TE (zelfde uitvoering das toevallig Laughing )
toch wel iets zuiniger met
normaal gebruik 1 op 13
rustig gebruik 1 op 14 a 1 op 15
flink doortrappen 1 op 12 1 op 12,5

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 augustus 2005 01:32 PM
  [ # 26 ]

ging net even een reken sommetje maken

voor gemak even gti 1 op 12 gepakt en TE 1 op 15
op 60 km scheeld dat 1 L benzine
als je uitgaat van 20 000 km in het jaar en een benzine prijs van 1.40 dan scheeld dat bijna 500 euro aan benzine in het jaar Shocked

dan heb ik het nog niet over verzekering
belastign zit je 1 klasse lager

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2005 01:36 PM
  [ # 27 ]
McDean schreef:

ging net even een reken sommetje maken

voor gemak even gti 1 op 12 gepakt en TE 1 op 15
op 60 km scheeld dat 1 L benzine
als je uitgaat van 20 000 km in het jaar en een benzine prijs van 1.40 dan scheeld dat bijna 500 euro aan benzine in het jaar Shocked

dan heb ik het nog niet over verzekering
belastign zit je 1 klasse lager

klopt helemaal Smile

+ van de 1.4 is de onderdelen voorziening denk ik nog beter en goedkoper.
en er kan minder stuk Smile

als je bij de verzekering genoeg schadevrije jaren heb zal het verschil de hele wereld niet uitmaken.

maar als je 18 ben en alles nog even moet opbouwen dan maakt het wel degelijk uit.
verzekering wordt natuurlijk groot deel bepaald op de catalogus waarde, gewicht en het vermogen.
op 18 jarige leeftijd kan dit ook nog wel eens paar centjes schelen Smile

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 30 augustus 2005 01:56 PM
  [ # 28 ]

+ van de 1.4 is de onderdelen voorziening denk ik nog beter en goedkoper.
en er kan minder stuk

Da’s inderdaad een groot voordeel. Alles is goed te krijgen en niet duur. bovendien heb je onder de kap van zo’n 1.4 lekker veel ruimte en kun je overal makkelijk bij

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 augustus 2005 02:01 PM
  [ # 29 ]

Concluderend.

Je hebt nog meer dan genoeg tijd om deze reparaties te doen. ze stellen idd weinig voor.

- een zwarte 14? Toch niet kenteken sh-51-zs?

- meestal worden 14’s door jonge bezitters snel ingeruild voor duurdere bxen (mij niet uitgezonderd!). meer luxe, vermogen en dorst moeten toch het onderspit delven voor argumenten als “kan niet kapot”, zuinig, etc.

- 14s zijn er nu nog genoeg, maar dat wordt al hard minder! Lees bovesntaande nog maar eens door en je weet waarom! Niemand wil ze als je voor weinig meer een luxe versie kan krijgen. Tussen 1980 en 1990 was de 14 echt verreweg het meest geleverde model. Zag je een BX, meestal was het 14, iets minder regelmatig een 16 trs of diesel en heel soms een gt(i). Probeer ong maar eens een BX 14 type 1 of 2 basis te vinden die er ook nog eens netjes uit ziet. Je vind ze haast niet meer.
Sterker nog: als je ze gratis wilt weggeven met wat werk dan moet je zowat geld op toeleggen als je wilt dat ie nog blijft rijden bij een liefhebber. Een BX liefhebber past zich over het algemeen graag aan aan de marktsituatie en zal dus rustig afwachten tot er een echte krent in de bx pap komt voorbij drijven. Die echte krent mag best wat geld kosten maar liefst ook weer niet teveel. Zo werkt het nu eenmaal. Niemand betaalt meer dan nodig, al onderschrijf ik het verhaal van Alcyone van harte. Om de lage aanschafprijs te compenseren geef ik hem maar veel onderhoud.

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 30 augustus 2005 02:02 PM
  [ # 30 ]

Zo’n 14 rijdt behalve zuinig ook best geinig. Jammer trouwens dat ze geen 14 TZI hebben gemaakt. Maar… da’s betrekkelijk eenvoudig zelf te doen natuurlijk.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook