Jeroen28 schreef:behalve dat de topic starter daar nou net zijn LPG tank had zitten.. onder de auto..
mischien is zo een spuitbus nog best een goed idee.. proppen enzo zijn toch nooit even veilig als gewoon een nieuwe(gebruikte) band.. heb je bij de meeste bandenboeren er voor enkele tientjes al onder zitten
Proppen doen het over het algemeen vrij aardig. Met een spuitbus vern$$k je je band.. ach ja. eigenlijk is er al genoeg over gezegd hierboven.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Als je toch al niet al te nieuwe banden meer hebt kun je net zo goed alleen een spuitbus meenemen, dan maar je band vern$$ken, je zit meestal toch wel aan nieuwe vast als ie lek is.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
thuiskomer of spuitbus
Ik heb al eens lek gereden en terug gemaakt met spuitbus.
Eerste 20 kilometer tegen lage snelheid rijden en dan kan men gewoon weer verder rijden tegen normale snelheid.
Band ligt er nog steedes op en heeft intussen al een klein 20 dkm gedaan.
Als het lek niet te groot is is dit de ideale oplossing.
Geen gedoe met banden en krik gewoon schudden en leeg spuiten en verder rijden
zandvoorta schreef:Heb wel een keer onderweg met vakantie een lekke band gehad, karkas gesprongen. Dus reservewiel eronder. Bleek veel te zacht en niet veel soeps (had de auto net met beurt gekocht en dacht dat het goed was ) Dus toen maar rustigaan naar de camping, geen probleem verder. Daar direct bij een bandenboer nieuwe voor bandjes laten monteren, wat erop zat was toch niets meer. Moraal van het verhaal: als je maar een noodoplossing bij je hebt die het een paar hondert km volhoud ook al moet je rustuig rijden, op plek van bestemming zit wel een bandenboer.
Ben je dus op vakantie vertrokken met een stel voorbanden in slechte staat ?
Da’s slim zeg !
C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat
Frenchie schreef:zandvoorta schreef:Heb wel een keer onderweg met vakantie een lekke band gehad, karkas gesprongen. Dus reservewiel eronder. Bleek veel te zacht en niet veel soeps (had de auto net met beurt gekocht en dacht dat het goed was ) Dus toen maar rustigaan naar de camping, geen probleem verder. Daar direct bij een bandenboer nieuwe voor bandjes laten monteren, wat erop zat was toch niets meer. Moraal van het verhaal: als je maar een noodoplossing bij je hebt die het een paar hondert km volhoud ook al moet je rustuig rijden, op plek van bestemming zit wel een bandenboer.
Ben je dus op vakantie vertrokken met een stel voorbanden in slechte staat ?
Da’s slim zeg !
Gewoon oprijden die hap.
fftopic
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
runflat banden nemen
sorry voor de off-topic, maar
is dat niet wat veel kleppen:
Coltuyn
grijs 1Geregistreerd : 12-9-2005
Berichten : 2
Auto : C5 2.0 26v exclusive 2002
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije