Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een Parrot 3100 (bluetooth carkit) in een C5 ??
Hoor graag je bevindingen…
Ik heb het display links naast de binnenspiegel gemonteerd.
De vaste voeding achter de radio vandaan gehaald en de geschakelde voeding bij de sigaretten aansteker.
Blackbox rechts onder het dashboardkastje geplaatst.
Werkt super ( maar dat wist ik al, ik werk bij de importeur van Parrot )
Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)
dus het kan ook voor geen meter werken :photo
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Eric van der Linde schreef:Ik heb het display links naast de binnenspiegel gemonteerd.
De vaste voeding achter de radio vandaan gehaald en de geschakelde voeding bij de sigaretten aansteker.
Blackbox rechts onder het dashboardkastje geplaatst.
Werkt super ( maar dat wist ik al, ik werk bij de importeur van Parrot )
Dank voor je info:
werken de bijgeleverde iso-stekers direct op de C5 (ingebouwde) radio of moet daar nog getruukt worden ?
Ik heb de geschakelde voeding ook achter de radio weg gehaald. Ik weet zo even niet welke kleur draad het is, maar op deze draad blijft nog enige tijd (10 minuten?) spanning staan na het uitzetten van het contact. Als je dus aan het bellen bent en je zet het contact uit, dan blijft de carkit het nog even doen.
Vooral in mijn geval is dit handig. En met mijn geval bedoel ik omdat ik een Sony Ericsson telefoon heb (misschien is dit bij ander merk telefoons ook zo, maar dat weet ik niet). Ik wil namelijk niet altijd mijn BleuTooth aan hebben staan. Met een SonyEricsson telefoon kun je het betreffende apparaat aanmelden wanneer je de bleutooth uit hebt staan. De Bleutooth schakeld dan automatisch weer uit wanneer de verbinding verbreekt. Je zou dan dus telkens na het afzetten van het contact de telefoon weer opnieuw moeten aanmelden.
Groet,
Maarten
aanvullende vraag:
hoe krijg ik de radio eruit ?
in het boekje is niets te vinden….
Ph1: aanweerzijden van de radio zitten klepjes. Met een schroevendraaier (voorzichtig) zijn ze simpel omhoog te klappen. Daaronder bevinnden zich de bevestigingsschroeven.
PhII: kweennie, hetzelfde misschien?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
@kikker: ik zou gewoon bij Eric langs gaan. Eemnes is maar een kippenstukje bij je vandaan…
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
robb schreef:@kikker: ik zou gewoon bij Eric langs gaan. Eemnes is maar een kippenstukje bij je vandaan…
kan niet; m’n gas blijft nog steeds hangen, dus ik rij alleen grote stukken
ga je op de fiets
of met de (excusez-le-mot) de runnotwingo….
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Kikker,
Heb je die ck3100 al ?? Anders moet je maar een pb geven.
Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)
De radio van een C5 II zit met 2 torx 10 boutjes vast. Zitten in de twee kleine gaatjes aan beide zijden van de radio.
En deze auto heeft geen ISO connectors, maar een MOST aansluiting.
Dus je kunt de ISO-connectors niet gebruiken.
@ Trilsbeek: die geschakelde plus die jij bedoelt is een voedingsdraad voor het netwerk. Wordt sterk afgeraden deze te gebruiken voor zaken als dit, want dit leidt (uiteindelijk) vaak tot rare elektronische storingen.
Blade_ schreef:
@ Trilsbeek: die geschakelde plus die jij bedoelt is een voedingsdraad voor het netwerk. Wordt sterk afgeraden deze te gebruiken voor zaken als dit, want dit leidt (uiteindelijk) vaak tot rare elektronische storingen.
Daar ben ik mij van bewust. Ik wilde echter toch de proef op de som nemen. Mijn garage zei al dat ik dat beter niet kan doen. Maar die hebben al wel meer dingen gezegd niet te kunnen, wat ik wel voor elkaar gekregen heb. Als ik storingen krijg, dan haal ik hem er weer tussen uit. Ik heb echter nog geen gekke dingen gezien, en als dat zo blijft, blijft de Parrot daar gewoon op aangesloten zitten .
Wat betreft die iso stekkers: Mij C5 heeft gewoon ISO stekkers. 100% zeker. Hoe dat dan kan weet ik niet.
Groet,
Maarten Trilsbeek
Blade_ schreef:
@ Trilsbeek: die geschakelde plus die jij bedoelt is een voedingsdraad voor het netwerk. Wordt sterk afgeraden deze te gebruiken voor zaken als dit, want dit leidt (uiteindelijk) vaak tot rare elektronische storingen.
Daar ben ik mij van bewust. Ik wilde echter toch de proef op de som nemen. Mijn garage zei al dat ik dat beter niet kan doen. Maar die hebben al wel meer dingen gezegd niet te kunnen, wat ik wel voor elkaar gekregen heb. Als ik storingen krijg, dan haal ik hem er weer tussen uit. Ik heb echter nog geen gekke dingen gezien, en als dat zo blijft, blijft de Parrot daar gewoon op aangesloten zitten .
Wat betreft die iso stekkers: Mij C5 heeft gewoon ISO stekkers. 100% zeker. Hoe dat dan kan weet ik niet.
Groet,
Maarten Trilsbeek
m.a. trilsbeek schreef:
Wat betreft die iso stekkers: Mij C5 heeft gewoon ISO stekkers. 100% zeker. Hoe dat dan kan weet ik niet.
Groet,
Maarten Trilsbeek
De C5 Fase I heeft inderdaad zogenaamde ISO connectors. De C5 Fase II niet meer en die bedoelde ik, deze heeft een MOST aansluiting.
laat ik nu net een PhII hebben…
Omdat ik een duister verleden al eens een radio heb weten op te blazen, zag ik de bui al hangen.
Ik heb sinds gisteren wel een product van Parrot, maar niet de 3000/3100, maar en Easydrive.
Da’s een luidspreker voor in de sigarette-plug met een draadje naar een bedienknop (aan/uit, volume en microfoon).
Het is misschien wat minder elegant, maar ik heb nu niets opgeblazen en vooralsnog lijkt het prima te werken…