Sinds enige tijd maakt het verwarmingssysteem/Climatcontrol (digitaal ?) van mijn Picasso een piepend/kreunend geluid, net alsof de aanjager aanloopt. Dit was vaak te verholpen door de aanjager een standje hoger te zetten.
Nu gaat de aanjager ook steeds gekker doen, geheel uit zichzelf hard of zacht en is dan niet meer handmatig te bedienen. Ook de “ontwasemstand” werkt dan niet (lampje brandt wel)
Nu heb ik al het eea op dit forum gelezen, maar misschien kan iemand mij aangeven wat het probleem kan zijn.
Bedankt voor je reactie.
Re: Kachel/Airco Picasso 1.8 16v lpg G3
Ruud2004 schreef:Sinds enige tijd maakt het verwarmingssysteem/Climatcontrol (digitaal ?) van mijn Picasso een piepend/kreunend geluid, net alsof de aanjager aanloopt. Dit was vaak te verholpen door de aanjager een standje hoger te zetten.
Nu gaat de aanjager ook steeds gekker doen, geheel uit zichzelf hard of zacht en is dan niet meer handmatig te bedienen. Ook de “ontwasemstand” werkt dan niet (lampje brandt wel)Nu heb ik al het eea op dit forum gelezen, maar misschien kan iemand mij aangeven wat het probleem kan zijn.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben bang dat het tijd is voor een nieuwe aanjagermotor. De regelaar zit daarin verwerkt. Smeren helpt niet goed in dit geval.