Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, volgens mij zijn ze al met hun (imo onterecht zijnde)2e kans bezig…
Maar goed, hoe ze hun best ook hebben gedaan, het is wel duidelijk dat de hogere inkomens er op vooruit gaan (“de ruggengraat van de samenleving” aldus Verhagen) en de modale gezinnen (2/3 van de bevolking) niet, de lage inkomens gaan er zoals gebruikelijk op achteruit.
Wil je de economie een schop onder zijn hol verkopen, dan zal je er toch voor moeten zorgen dat het besteedbaar inkomen omhoog gaan, en dan niet bij de hogere inkomens, die stoppen het in de spaarpot. Nee, bij de mensen die het ook werkelijk gaan/moeten besteden.
(ik bijvoorbeeld??? )
Maar goed, ik ga een beetjeboel-offtopic geloof ik ....
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Laten we de regering enig krediet geven (in de hoop dat wij ook wat meer krediet krijgen…): ze hebben in de miljoenennota aangegeven dat ze zeker de ogen niet zullen sluiten voor toekomstige (olie)prijsstijgingen.
Grappig dat je dat zegt, ik kwam net vanochtend dit artikel uit het Eindhovens Dagblad tegen:
Artikel uit Eindhovens Dagblad van 20-09-2005
Afschaffen ’kost’ 530 miljoen per jaar
’Kwartje van Kok’ blijft nog tot 2020Door ARNOLD MANDEMAKER
Dinsdag 20 september 2005 - DEN HAAG – Het ’kwartje van Kok’, een extra heffing op benzine en diesel, blijft minstens tot 2020 bestaan. Pleidooien om het geld ’terug te geven’ aan de automobilist via een verlaging van de brandstofprijzen zijn kansloos. De opbrengst, 530 miljoen euro per jaar, heeft voor de komende vijftien jaar al een bestemming: aanleg en onderhoud van wegen en verbetering van het openbaar vervoer.
Dat zeggen woordvoerders van de drie coalitiepartijen CDA, VVD en D66. Het ’kwartje’ (eigenlijk 18,3 guldencent ofwel 8,3 eurocent op benzine en 7 guldencent ofwel 3,18 eurocent op diesel) is sinds de invoering in 1992 vooral besteed aan het terugdringen van de staatsschuld. Echter, vanaf volgend jaar gaat het geld volledig naar aanleg en onderhoud van weg- en waterwegen en openbaar vervoer. De plannen liggen tot 2014 muurvast verankerd in afspraken met provincies en gemeenten. Voor de periode 2014-2020 zijn wel de voornaamste knelpunten in beeld, maar er zijn nog geen keiharde afspraken gemaakt. Minister Peijs (CDA, Verkeer en Waterstaat) stelt onomwonden dat zij haar voornemens niet kan uitvoeren zonder de toeslag op autobrandstof.
„Wie nu pleit voor afschaffing van het kwartje van Kok, slaat een gat in de begroting van een half miljard euro“, zegt D66-Kamerlid Bakker. ’Teruggave’ in de vorm van lagere autobrandstoffen vindt CDA-Kamerlid De Nerée tot Babberich ook principieel niet in de haak. Immers: „Niet alleen automobilisten, maar ook huishoudens hebben last van hoge brandstofprijzen.“ Zijn harde conclusie: „ Wij moeten allemaal wennen aan hogere energieprijzen.“ Ook VVD-Kamerlid Hofstra, eerder warm pleitbezorger van verlaging van de benzineprijs, legt zich neer bij de onvermijdelijkheid dat het ’kwartje’ blijft. „Maar de regering moet wel iets doen. Bijvoorbeeld de accijnzen langdurig bevriezen,“
Weet je ook weer wat je NIET moet stemmen als je dat kwartje voor 2020 terug wil…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ja, het gaat inderdaad om je eigen portemonne. Mopperen op de regering omdat we er zogenaamd op achteruit gaan. In veel gevallen (ook middeninkomens met kinderen) gaan we er de komende tijd gewoon weer op vooruit. Misschien niet die verdubbeling van salaris waar iedereen op hoopt nee.
De regering is gewoon bezig een stevig fundament voor de toekomst te leggen. Dat 90% van de Nederlanders niet verder kijkt dan de eigen portemonnee, de eigen benzinetank en elkaar napraat op verjaardagsfeestjes dat het zo slecht gaat (de supermarktprijzen liggen momenteel lager dan in 2001) betekent niet dat het ook echt slecht gaat.
Wil je dat het beter gaat met de armen? Geef eens 200 euro weg dan. Waaraan? Kijk eens in je naaste omgeving. Armen zijn vaak arm omdat ze verlaten/eenzaam zijn.
Een betere economie begint bij jezelf, niet met klagen.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Handjes schreef:Ja, het gaat inderdaad om je eigen portemonne. Mopperen op de regering omdat we er zogenaamd op achteruit gaan. In veel gevallen (ook middeninkomens met kinderen) gaan we er de komende tijd gewoon weer op vooruit. Misschien niet die verdubbeling van salaris waar iedereen op hoopt nee.
De regering is gewoon bezig een stevig fundament voor de toekomst te leggen. Dat 90% van de Nederlanders niet verder kijkt dan de eigen portemonnee, de eigen benzinetank en elkaar napraat op verjaardagsfeestjes dat het zo slecht gaat (de supermarktprijzen liggen momenteel lager dan in 2001) betekent niet dat het ook echt slecht gaat.
Wil je dat het beter gaat met de armen? Geef eens 200 euro weg dan. Waaraan? Kijk eens in je naaste omgeving. Armen zijn vaak arm omdat ze verlaten/eenzaam zijn.Een betere economie begint bij jezelf, niet met klagen.
mooi gezegd, ben ik mee eens, maar daar wordt de benzine prijs niet anders van
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
McDean schreef:mooi gezegd, ben ik mee eens, maar daar wordt de benzine prijs niet anders van
Sommige dingen zijn nu eenmaal zo. Dit heeft gewoon een mondiaal karakter. Het enige dat je als individu kunt doen is positief blijven, de fiets af en toe pakken en tevreden zijn met wat je hebt (want, laten we eerlijk zijn: we komen echt niets te kort).
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Handjes schreef:McDean schreef:mooi gezegd, ben ik mee eens, maar daar wordt de benzine prijs niet anders van
Sommige dingen zijn nu eenmaal zo. Dit heeft gewoon een mondiaal karakter. Het enige dat je als individu kunt doen is positief blijven, de fiets af en toe pakken en tevreden zijn met wat je hebt (want, laten we eerlijk zijn: we komen echt niets te kort).
jawel….. GELD
maja echte hollander he.. altijd wat te klagen.
moet zeggen dat ik al 3 weken niet meer heb getankt
fiets, fiets, fiets
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
McDean schreef:Handjes schreef:(want, laten we eerlijk zijn: we komen echt niets te kort).
jawel….. GELD
Het is eigenlijk te triest voor woorden dat je het nog meent ook .
Laat ik dan eens een tegenstelling poneren:
De echte Hollander klaagt niet, maar maakt het beste van zijn situatie.
Handjes schreef:
mwa,waarom staat het klaagtopic dan aardig gevuld?
Staan toch heel veel “ollanders"in..
@handjes:Niet druk om maken, toen jij 18 was dacht je er ook anders over dan nu
Bovendien was de benzineprijs toen niet zo hoog…
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Het is maar net hou je er na kijkt….
Als je haast nooit de auto gebruikt maar vaak boodschappen doet…
tja dan geniet je van deze situatie
maar andersom
En het valt best mee hoor met de hogere inkomens, die stijgen niet zo heel veel. De lagere inkomens gaan er procentueel (zeggen ze) wel op vorruit. Ik met mn modaal ga er volgens de statistieken 0% op voorruit…. pffff. Maar onegtwijfeld gaat het nog slechter uitvallen want ook de energie prijzen gaan omhoog, huur zal wel meer stijgen, inflatie…. houden ze daar rekening mee? Trouwens ook de wegenbelasting is weer gestegen. Maar he… ik ben gezond! Dat is het belangrijkste! En we hebben het hier met ZN ALLEN altijd nog stukken beter dan in Afrika! Dus stoppen met klagen en beginnen met genieten!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ik geloof nooit dat die benzine ooit nog eens rond de 1 euro komt….
Totaal aantal Berichten: 27930
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:Handjes schreef:McDean schreef:mooi gezegd, ben ik mee eens, maar daar wordt de benzine prijs niet anders van
moet zeggen dat ik al 3 weken niet meer heb getankt
fiets, fiets, fiets
tja fietsen is niet voor iedereen een optie, zeker niet als je veel spullen moet meenemen.
verder is fietsen niet me hobby…
@René van Maren
dat geloof ik ook niet
misschien over heel veel jaar als de verbrandingsmotor in de auto’s al jaren zijn vervangen door een andere standaard.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Handjes schreef:In veel gevallen (ook middeninkomens met kinderen) gaan we er de komende tijd gewoon weer op vooruit.
Gisteren heet o.a. Bos dit tegengesproken, helaas kon Verhagen dat slechts beamen…
De hogere inkomens gaan er op vooruit, de middeninkomens nogmaals, 2/3 van de bevolking) blijven gelijk of gaan achteruit en de lagere inkomens gaan achteruit, aldus Verhagen.
Dus, het geld gaat naar de mensen die het in de spaarpot kunnen gooien en de koopkracht gaat er niet veel op vooruit. (het meerendeel van de mensen die het nodig hebben gaan er immers op achteruit!)
Dus in (de door jou genoemde) vele gevallen gaan we er de komende tijd op achteruit, tenzij je boven modaal zit.
Maar goed, mij hoor je niet klagen over mijn persoonlijke situatie, ik ben idd blij met wat ik heb (mag ook best trouwens) en kan goed rondkomen. Maar ik ben wel ontevreden over de bovenstaande feiten.
En bij het tot stand komen van mijn mening kijk ik niet slechts in mijn eigen beurs. (dit is slechts een dooddoener van mensen die het met het beleid eens zijn om tegenstanders de mond te snoeren)
Handjes schreef:McDean schreef:Handjes schreef:(want, laten we eerlijk zijn: we komen echt niets te kort).
jawel….. GELD
Het is eigenlijk te triest voor woorden dat je het nog meent ook .
Laat ik dan eens een tegenstelling poneren:
Boeiende discussie. Eigenlijk zouden alle klagers eens in een 3e wereldland moeten kijken wat armoede en vechten voor voedsel echt betekent. Of laat desnoods eens de bekende beelden van TV eens echt op in werken zonder deze te negeren of weg te zappen. “Die beelden van hongerende kinderen zijn zoo irritant”.
Fietsen voor kleinere afstanden is echt niks mis mee. Kijk eens naar de gemiddelde volgevreten vadsige amerikaan in zijn pick-up of SUV. Geen prettig voorbeeld.