het is maar niet te hopen dat die gek dan met een citroen aan komt want dat is niet goed voor citroen
Simpele Ziel schreef:En het is inderdaad heel makkelijk om hier achter de pc vandaan te zeggen wat er moet gebeuren, maar dan nog, eerst maar onze eigen problemen oplossen voordat we ons volledig storten op problemen hier ver vandaan…
Als die gekke amerikanen dat nou ook eens gaan doen, “een betere wereld begint bij jezelf”
Wat de hoge brandstofprijzen betreft? het word eens tijd voor massale stakingen en wegblokkades zoals men dat in Frankrijk gewend is.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
JustShootMe schreef:De daadwerkelijke oorzaak ligt erin dat er geen geld beschikbaar is gesteld om de dijken op orde te brengen.
Liever werd er geld gespendeerd aan een oorlog die allang voorbij had kunnen zijn (al in 1990 !!!) maar nog steeds woedt, een oorlog met zuiver economische belangen.
De storm op zichzelf, de vernietiging van o.a. Biloxi, de schade in Mississippi en Alabama en meer, als direct gevolg van die storm; daar kan die primaat in het Witte Huis idd niks aan doen.
De ramp in New Orleans en de absoluut amateuristische, ongeorganiseerde, veel te late hulpverlening wel !
Kijk dat is wat ik bedoel in mijn eerste betoog, begin topic.
Of iemand het wel of niet juist vindt dat kan, het is gewoon mijn mening, ik zeg niet dat het waar is…........ maar ik geloof van wel
Dat we hier of en toe van mening wisselen buiten onze gezamelijke grote liefde Citroën vind ik geen probleem.
Groet Ron
r.kerstens schreef:Dat we hier of en toe van mening wisselen buiten onze gezamelijke grote liefde Citroën vind ik geen probleem.
Ik wél…soms
Het ligt eraan waarover je het hebt…
Politiek vind ik echt niet kunnen… (meestal)
Begrijp me niet verkeerd, maar eindeloos zagen zover bush en potter voegt niks toe aan het forum..
René van Maren schreef:Begrijp me niet verkeerd, maar eindeloos zagen zover bush en potter voegt niks toe aan het forum..
Helemaal mee eens…..anders zullen de Mod’s zich beraden in het AIVD-Modforum
Bram schreef:
Helemaal mee eens…..anders zullen de Mod’s zich beraden in het AIVD-Modforum
http://www.aivd.nl/citroen-forum/moderatorsforum
deze?
geintje
Hoe flik je dat ?
Schijt aan originaliteit.
Dat is geheim….
28 juli 2005 - Exxon Mobil Corporation heeft vandaag de resultaten van het tweede kwartaal van 2005 gepresenteerd. De nettowinst bedroeg $7,84 miljard ($1,23 per aandeel), een toename van $2,05 miljard ten opzicht van het tweede kwartaal van 2004
Bron, http://www.esso.nl
Mag best wel wat af van de winst toch?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Bram schreef:Ik vertik het echter om te gaan GASSEN,.....dat ben ik aan mijn stand verplicht…...nietwaar ANDRE ?
Vandaag getankt voor 42,5 cent/liter
Een paar keer per jaar MOET ik ook benzine tanken. Vandaag was het weer zover: € 1,48 per liter Halfvol getankt, kan ik voorlopig weer ff mee vooruit.
Heb “voor de aardigheid” eens gekeken wat Amerikanen vandaag de dag voor hun benzine betalen: omgerekend € 0,65 voor een litertje Regular (octaan 88 of 89). Bij het duurste station kost het altijd nog “maar” € 1,12. Premium (octaan > 90) iets duurder.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Buiten het feit dat ik mijn politieke voorkeur (deels) deel met Bram geldt dat ook voor het gas diesel verhaal…
Gezien het feit dat ik bijna mijn rijbewijs heb(volgens planning mid november) ben ik net als de afgelopen jaren al aan het kijken naar een auto…
Dat begint uiteraard bij een diesel…
nadeel: duurder in aanschaf, WB maar vooral in verzekering.
Dan eventueel als het niet anders kan:
Benzine, goedkoop in aanschaf, ontzettend(zonder te vloeken )duur zodra je km’s gaat maken.
Nu dus goedkoop uitzijn met de aanschaf, maar zodra ik de auto ga gebruiken komt het einde van mijn geldla inzicht.
Voor mij denk ik helaas toch een benzine, mocht het geld op zijn dan neem je de bus en of trein en zet je de auto stil…
Bij een diesel is dat te kostbaar…
Gas…nooit aan gedacht…ja heel even…om vervolgens een uur te mokken over hoe het in mijn gedachte opkwam
maargoed, weer verder ontopic..
Dit topic staat in ander onderwerp, hier mag je het dus over alles hebben wat niet met Citroën te maken heeft..
Maarja, de prijzen van de brandstoffen die door onze geliefde vriendinnen gedronken worden wordt mede bepaald door een aantal ’ mensen’ die het naar onze mening toch nooit goed doen. Theoretisch gezien zou dit topic zelfs in Algemeen mogen staan(als ik dan toch al op de tenentrap tour was).
Maarja, er was eens een tijd, beter bekend als het jaar 1997 na christus toen er een politieke partij(wordt dit woord al gefilterd?) kwam met een breed programma en met net iets meer aandacht voor mobiliteit…genaamd Nederland Mobiel.
1997, dat was de tijd dat rekeningrijden weer erg actueel werd…
We hadden wat kunnen doen tegen dit probleem…
Maar Nederland ging liever voor nog een rondje paars.
Helaas kunnen wij in nederland alleen nog maar problemen met dijken oplossen..
@LE
vertienvoudig de diesel prijs en het pak melk bij de buurtsuper vertienvoudigd…
@Bram
Nog de ouderwetse manier van km vergoeding?
Vanochtend toevallig met mijn pa uitgerekend dat je zelfs met een Hummer koeriersdiensten zou kunnen doen als je daadwerkelijk kilometers vergoed..en niet de onbelaste 18cent geeft.
Je kan in het uiterste geval 1 euro p/km uitbetaald krijgen… op zoek naar een andere werkgever dan maar
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:@Bram
Nog de ouderwetse manier van km vergoeding?
Vanochtend toevallig met mijn pa uitgerekend dat je zelfs met een Hummer koeriersdiensten zou kunnen doen als je daadwerkelijk kilometers vergoed..en niet de onbelaste 18cent geeft.
Je kan in het uiterste geval 1 euro p/km uitbetaald krijgen…op zoek naar een andere werkgever dan maar
Nee hoor, Nico…....het bevalt me al bijna 15 jaar prima bij ze.
Kan lezen en schrijven met ze en het houd me OP de straat i.p.v. achter de geraniums.
Punt is alleen dat ik natuurlijk niet alleen van die 18 ct p/km de diesel moet betalen maar ook de (hogere) WB…en onderhoud.
Ik bekijk het zo….als ik NIET zou koerieren, zou ik een gewone benzineauto voor de deur hebben staan…...ik heb dus PUUR een diesel vanwege het koerieren wat ik ermee doe.
Wel heb ik daar particulier natuurlijk een klein voordeel aan, omdat ik de prive-km’s goedkoper kan rijden met een diesel.
Maar ik rijd weinig prive….ik schat nog geen 5000 km per jaar.
Vorig jaar had ik de situatie dat opeens het koerierwerk vrijwel stil lag….dat moet bij mij geen maanden duren want dan schakel ik over op benzine (vandaar die Chic)....eigenlijk had ik er (achteraf) beter aan gedaan om geen Xantia maar bijvoorbeeld een Saxo of P-106 met 1.5 diesel te nemen.
Die schijnen rustig 1 op 22 te lopen met veel snelweg-km’s…...kan best zijn dat ALS dit zo doorgaat dat ik gedwongen zal worden tot ruil.
Wat me zeer zou betreuren trouwens….want wat is het een fijne auto die TD van mij, NIKS mankeert eraan….Airco is heerlijk…..hij heeft een complete Chyparse beurt gehad (4 nieuwe bollen).
(en binnen 2 maanden tijd 10.000 km’s erop)
Marten zal wel weer gaan zuchten en kreunen.
Maar Nood breekt Wet !
Tsja, als je werkgever het wil kan hij je veel meer belastingvrij uitbetalen… maarja..
En ik maar denken dat je zowizo een diesel voorkeur had…My mistake..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Tsja, als je werkgever het wil kan hij je veel meer belastingvrij uitbetalen… maarja..
PB me dat dan eens ?
En ik maar denken dat je zowizo een diesel voorkeur had…My mistake..
Heb ik ook !
Maar in de vorige bijdrage had ik dat toch duidelijk aan gegeven, waarom ik dan op benzine overschakel.
Heb vanaf 1968 t/m 1991 (dus 23 jaar) altijd benzine auto’s gehad (zal ze allemaal niet opnoemen ).
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Denk dat ik maar overga op gas, benzine en diesel is niet meer te betalen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
PBO schreef:Heb “voor de aardigheid” eens gekeken wat Amerikanen vandaag de dag voor hun benzine betalen: omgerekend € 0,65 voor een litertje Regular (octaan 88 of 89). Bij het duurste station kost het altijd nog “maar” € 1,12. Premium (octaan > 90) iets duurder.
Even ter aanvulling: dat is het MON octaangetal, geen RON octaangetal zoals wij gebruiken. regular (87) komt overeen met onze euro 95, premium 93 komt overeen met onze super 98.