Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wellicht dat forummers die dichtbij de grens wonen de prijzen in België en Duitsland ook eens in de gaten houden. Het kan niet anders dan dat daar ook de prijzen fors gestegen zijn.
Prijzen Duitsland
Prijzen Belgie
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Op 16 september aanstaande wordt er misschien geprotesteerd in Den Haag n.a.v. de stijgende prijzen door voornamelijk de belastingen.
Het idee komt van Motor-Forum.nl, en wel uit dit topic: _klik_
Er wordt altijd maar geklaagd en geklaagd, maar nooit aktie ondernomen. Misschien dat het zinloos is, maar het is in ieder geval het proberen waard. We hopen met veel motorrijders maar ook automobilisten naar Den Haag te trekken op 16 september aanstaande.
Ondertussen zijn er verschillende fora (Autoweek, Extreme-Machines, automerken fora etc.) op de hoogte gesteld om de animo te peilen.
Aanleiding is dus de hoge benzineprijs, waarvan de accijnzen en belasting maar liefst 91,5 cent bedraagt op het totaalbedrag van 1.54. Deze prijs is inmiddels al weer verouderd aangezien het al weer duurder is. Aangezien de BTW in procenten berekend wordt, zal de prijs steeds sneller stijgen.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mulder schreef:Wellicht dat forummers die dichtbij de grens wonen de prijzen in België en Duitsland ook eens in de gaten houden. Het kan niet anders dan dat daar ook de prijzen fors gestegen zijn.
Toplinkje!
Op die Duitse site kan je de statistieken bekijken, prijs nu en van een paar weken terug. de belgische site heb ik nog niet bekeken btw. de internationale prijzen op de Duitse site zijn echter sterk achterhaald.
Vergelijking: diesel nu tov 7 weken geleden: + 6,8% Nederland: +8% (eigen waarnemening). Dieseltechnisch gaan de prijzen Duitsland en Nederland niet helemaal gelijk op.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27930
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waarom zou je eigenlijk op RON91 willen gaan rijden?
goedkoper? volgens mij niet, je motor heeft minder vermogen en zal daarbij nog eens minder km op een liter rijden.
ik tank normaal V-Power (97) daar rij ik meer km mee op een liter, en de motor heeft meer pit.
in duitsland V-Power100 erin gegooit, verschil is duidelijk merkbaar.
nog meer pit in de motor en verbruik nog zuiniger.
ondanks dat op de duitse snelweg eigenlijk meestal boven de 140 tot 180 reed, terwijl mijn top normaal gesproken 170 is. en toch nog een verbruik van boven de 1 op 15 kunnen halen.
(180 was dan wel bergje af)
Als je benzine met een laag octaan getal hebt, zou het helpen om er mottenballen in te gooien Dat hadden ze een keer bij Mythbusters (discovery) geprobeerd, en je motor zou er meer vermogen van krijgen. Bij hun test motor klonk het inderdaad alsof de motor veel meer power had.
Maar is petroleum geen optie? Mijn vader heeft 2 jaar lang op petroleum gereden met zijn Acadyane, en toendertijd was het goedkoper dan benzine. Ik heb geen idee wat het nu kost..
Het is wel even wennen om op petroleum te rijden. Je moet eerst je motor warmrijden op benzine, en dan overschakelen op petroleum. Hij begint dan gigantisch te stinken, maar hij rijdt er prima op. (je zou dus ook de petroleum kunnen voorverwarmen denk ik…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nou de prijs gaat al weer omlaag vandaag met 3,4 cent per Liter
nu zit ie bij ons op 1,454
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:nou de prijs gaat al weer omlaag vandaag met 3,4 cent per Liter
nu zit ie bij ons op 1,454
Het is voor niks :cheer4
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
- BX Sport MK2
- AX GT chic
scheeld al wel meer dan 5 cent per liter op een tank toch gouw 2 euro
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
McDean schreef:scheeld al wel meer dan 5 cent per liter op een tank toch gouw 2 euro
en zo is het! alle beetjes helpen, maar nog niet zo lang geleden kieperde ik de tank vol voor circa 35 euro, daar zit ik nog steeds ver boven.
Maar goed, ga maar sparen, want de energienota thuis gaat ook flink omhoog.
Een voordeel: de hoge prijzen zijn een grote impuls voor de ontwikkeling van andere brandstofalternatieven en zet mensen aan tot nadenken en zuiniger gebruik. Voor de groenen onder ons een heel prettig gevoel.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
McDean schreef:scheeld al wel meer dan 5 cent per liter op een tank toch gouw 2 euro
Au, ik ben geen schoolmeestertype, maar dit doet toch pijn aan mijn ogen.
gauw of snel
niet gouw
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:McDean schreef:scheeld al wel meer dan 5 cent per liter op een tank toch gouw 2 euro
gauw of snel
niet gouw
Dat scheelt al iets.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oepsie ops:
Tja aan het werk heh en dan ook nog is dislectie zal er in vervolg beter op letten.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ook nog idd
McDean schreef:Ook nog idd
Trek het je niet aan. Met dyslexie zal het wel een aardige warboel worden qua d’s/t’s, etc.