Jonges,
ik ben nu eigenlijk een beetje ten einde raad. heb nu bijna alles vervangen waar het schokken en slecht lopen eventueel aan kan liggen, bougies, bougiekabels, verdeler, potentiemeter van de gasklep enz.
laatst na het resetten leek het beter te gaan alhoewel ze er nog niet echt zin in had ( zonder schokken )
nou heb ik nog een ding wat met tie wraps vast is gemaakt door de vorige eigenaar, kan iemand mij vertellen wat dit is en waar het voor dient en hoe dit precies vast moet zitten??? heb de tie wraps los gehaald maar dan blijft ie niet zitten
zie foto
hier zit ie in, maar blijft er niet inzitten ( vandaar de tie wraps )
ook heb ik nog een fotootje van de oude bougies en de nieuwe potentie meter die 106 euro koste
Groet Roy
:cevr
O ja ook heb ik mijn klepje van d4e startblokkering vervangen en schoot mij de stekker van de computer eruit nou branden de beide ( groen en rood ) lampjes , hoe krijg ik deze nou weer aan de praat dan?? ops:
nou weer een hoop vragen, ik hoop dat een van jullie mij een beetje op weg kan helpen want ik raak er bijna gefrustreerd van
Groet Roy
:cevr [/img]
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Lijkt wel een stappenmotor ops:
Ik heb geen idee joh, alle stekkers mooi schoon en zonder corrosie?
Mijn 16v heeft een tijd echt beroerd gelopen, bleek achteraf een slecht contact in een stekker te zijn.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Lijkt wel een stappenmotor ops:
Ik heb geen idee joh, alle stekkers mooi schoon en zonder corrosie?
Mijn 16v heeft een tijd echt beroerd gelopen, bleek achteraf een slecht contact in een stekker te zijn.
stekkers is verder niks van te zeggen die zien er allemaal netjes uit verder van binnen..
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Zo te zien is het de extraluchtklep cq regeling stationair toerental.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Zo te zien is het de extraluchtklep cq regeling stationair toerental.
GRG
dan zou dit dus ook een boosdoener kunnen zijn
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
alles doet het weer ,was dus wel dat ding, ik heb het even tijdelijk opnieuw goed met tiewraps vastgezet !!! dus als iemand weet hoe het origineel moet zou ik dat graag horen
:51
joepie !!!!
Lekker vanavond stukkie toeren !!!
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik denk dat het de luchtmassameter is. Kan inderdaad de boosdoener zijn. Haal ‘m er is uit, kijk is of het dan beroerder wordt. Zo ja, boosdoener gevonden.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Ik denk dat het de luchtmassameter is. Kan inderdaad de boosdoener zijn. Haal ‘m er is uit, kijk is of het dan beroerder wordt. Zo ja, boosdoener gevonden.
klopt helemaal, als ie los is en je beweegt er aan met draaiende motor komt er lucht bij langs.
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dat ding regelt de stationair-loop door meer of minder lucht door te laten, er loopt ook een slang naar het luchtfilter. Als er lucht langs lekt, is de lucht/brandstof verhouding zoek en gaat hij meer inspuiten om dit te corrigeren. Als dat ding van binnen vast zit, door vuil e.d. gaat hij ook slecht lopen.
Ik zou dat witte band gebruiken die loodgieters gebruiken om fittingen mee vast te draaien, gewoon er omheen wikkelen en in het gat proppen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dat ding is geen stappenmotor, geen luchtmassameter, maar gewoon een elektroklep die nodig is voor de stationaire loop.
Zo’n ding zit bijv. ook op een BX19TZi.
En op de Xm 2l, daar zit ie ook al zo los op.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Witte band heet overigens teflontape
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
ok bedankt alweer
dus ding eruit trekken en teflon er omheen en weer terug douwen.
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik begrijp dat je de XM V6.24 verkocht heb en een TCT automaat heb gekocht.
staan er al ergens foto’s? :photo
moeten wel ergens staan geloof ik het is namelijk mijn ouwe tct deze had ik in april ingeruild op me cx en beviel altijd goed ,dus heb deze maar terug gekocht
volgens mij moet ze nog wel op http://www.citrofiel.nl staan, het is een blauwe tct automaat
Groet Roy
:cevr [/img]
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
deze?
ziet er netjes uit
ik vind die velgen altijd er gaaf onder een XM
is de auto ondertussen nog van iemand anders geweest of heeft die dus eigenlijk alleen maar tijdelijk bij de dealer gestaan