ja binnenkort een heleboel bij ds23man
Gewoon effe kijken op cartec.nl en effe zoeken naar splash shampoo.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Is na mijn weten niet verkrijgbaar voor particulier, die mag lekker aanklodderen met die troep zeker
Bestel ik het gewoon even via een bevriende garagehouder. Ik zie wel een handeltje, wie heeft er lege flesjes?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
99% van alle schade bedrijven gebruiken 3M, omdat het geen siliconen en krijt bevat. je kan deze poets daarom ook op plastic delen gebruiken, zonder dat het wit uitslaat. en toch heb je het als nieuw
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Dat is ook het geval van Cartec, maar als vortex Ds23man er aan zouden komen
Wat is de uitslag van de meguiars test?
Ben dr zelf nl nog heel tevreden over. En ook hiervoor geldt dat het niet wit uitslaat op bumpers en andere zwarte delen omdat het volledig syntetisch is. Dit geldt trouwens alleen voor de NXT Techwax.
Xsara_Coupe
Ik zie daar idd ook veel positiefs, zo’n flesje kost 25 euro, dat is ook nog wel goed te doen, ken poetsmiddelen van 500 euro . Wie gaat zijn auto opofferen voor een testje ?
Xsara_Coupe schreef:Wat is de uitslag van de meguiars test?
Ben dr zelf nl nog heel tevreden over. En ook hiervoor geldt dat het niet wit uitslaat op bumpers en andere zwarte delen omdat het volledig syntetisch is. Dit geldt trouwens alleen voor de NXT Techwax.Xsara_Coupe
Nou, zoals ik al zei heb ik 3 delen gemaakt.
Dus:
deel 1 meguiars
deel 2 turtlewax metallic (was voor handen )
deel 3 alleen shampoo (geen tijd meer )
Er zijn geen significante verschillen waar te nemen direct na gebruik. Na twee dagen werd het verschil waarneembaar bij 3, ten opzichte van 1 en 2 wat doffer. Tussen 1 en 2 nog geen verschil in glans van een afstand maar van dichtbij zie je dat deel 1 een vuilere lak heeft maar dat zijn ook de horizontale delen.
Overigens slaat het wel wit uit als je hele druppels knoeit. Ik had het op de straat gemorst. Inmiddels heeft het toch wel flink geregend en het zit er nog. De turtlewax daarentegen is weggeregend.
vortex schreef:99% van alle schade bedrijven gebruiken 3M, omdat het geen siliconen en krijt bevat. je kan deze poets daarom ook op plastic delen gebruiken, zonder dat het wit uitslaat. en toch heb je het als nieuw
En waar is die 3M te koop?
Eric Vertogen schreef:vortex schreef:99% van alle schade bedrijven gebruiken 3M, omdat het geen siliconen en krijt bevat. je kan deze poets daarom ook op plastic delen gebruiken, zonder dat het wit uitslaat. en toch heb je het als nieuw
En waar is die 3M te koop?
Ja vortex heeft het er wel vaker over maar weet no steeds niet OF het te krijgen is en waar en hoe duur
3M kan je bij een Verf leverancies halen voor autolak. bv van de Weerd of Rovego. automaterialen groothandels verkopen het niet helaas.
maar reken maar op €50 tot €80 voor een fles, en als je er dan 2 nodig hebt
en je moet voor de meeste wel een poetsmachine hebben.
gelukkig heb ik ze gratis van me werk
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:3M kan je bij een Verf leverancies halen voor autolak. bv van de Weerd of Rovego. automaterialen groothandels verkopen het niet helaas.
maar reken maar op €50 tot €80 voor een fles, en als je er dan 2 nodig hebt
en je moet voor de meeste wel een poetsmachine hebben.gelukkig heb ik ze gratis van me werk
Kortom: We gaan met het hele forum onze auto’s poetsen bij Vortex
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Heel goed idee Poetsmeeting…
en hoe is de Meguiar’s test eigenlijk verlopen?
dacht aan dit topic omdat ik net bij Van Laer in Zandhoven zag dat ze het hebben
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017