Dyane in Vorst?
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 332

Gepost: 05 september 2005 01:08 AM

Ik vroeg me af of onze Belgische Dyane van ‘67 ook in België geproduceerd geweest is, in de fabriek in Vorst dus. Of is onze Dyane in Frankrijk voor de Belgische markt gemaakt?

Bedankt Wink

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 05 september 2005 01:19 AM
  [ # 1 ]

Zou je even naar het chasssisnummer moeten kijken.  De in Frankrijk geproduceerde Dyane’s beginnen met een 7 .  Begint jouw nummer niet met een 7 maar (hoogstwaarschijnlijk) met een 1 dan komt ze uit België.
Mooie Dyane trouwens!!!!  Echt één der eerste.

Jeroen

Profiel  

Gepost: 05 september 2005 02:11 AM
  [ # 2 ]

En voor en na het chassisnummer staan chevrons bij een Belg. Maar dan zonder ovaaltje dus gewoon “>>” zegmaar…

Verder een plaatje op het schutbord van Citroén S.A. Belge en een plaatje van Mobiloil Bruxelles…

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 september 2005 11:04 AM
  [ # 3 ]

op het plaatje dat op de vloer staat achter de voorbank, staat chassisnummer “1502707” en ik heb enkel een plaat op het schutbord kunnen vinden waarop merk, type, chassisnummer enzo staat. Naast het chassisnummer zijn ook geen chevrons te vinden of heeft dit te maken met het feit dat hij op een plaatje staat en niet rechtstreeks in de vloer gegraveerd staat?

Profiel  

Gepost: 05 september 2005 05:33 PM
  [ # 4 ]

Als op het schutbordplaatje niets staat over België en het is gewoon zwart met zilver dan is het een Franse…

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV 6 Special
Gepost: 05 september 2005 07:26 PM
  [ # 5 ]
CitroenAZU schreef:

Als op het schutbordplaatje niets staat over België en het is gewoon zwart met zilver dan is het een Franse…

Daar ben ik het dus niet mee eens. De chassisnummers van in Frankrijk gemaakte Dyanes beginnen met een 7.  Die uit België komen beginnen met een 1. Dit is dus een Belg volgens mij.

Bron:  Dyane, de godin van de A-types geschreven door John Vernooij uitgegeven door ‘t Citrofieltje.

Jeroen

Profiel  

Gepost: 05 september 2005 07:40 PM
  [ # 6 ]

Naar mijn weten (ben niet erg op de hoogte wat Dyanes betreft moet ik eerlijk zeggen) waren schutbord plaatjes uit België vrijwel altijd groen, rood of blauw met zilver. En begint en eindigt het chassisnummer met open (geen ovaaltjes) chevrons. Zo is dat bij mijn Belgische besteleend namelijk ook en ook bij de rest van de belgische A typen die ik ken.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten

- 2CV 6 Special
Gepost: 05 september 2005 07:57 PM
  [ # 7 ]

Bij mijn Ami6 staan er geen chevrons in welke vorm dan ook voor of achter het chassisnummer. (nummer zoals op het schutbord staat) Het is wel een Belg.

Jeroen

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 september 2005 08:36 PM
  [ # 8 ]

Hallo, heb nog even verder gekeken, de plaat op het schutbord is zilver en er staat in het nederlands geschreven “gewicht van het voertuig:...” Dus ik denk dat hij in Vorst gebouwd is aangezien ik niet denk dat ze dit in Frankrijk zouden doen ondanks het feit dat hij voor de Belgische markt gemaakt werd Smile

Ik wist gewoon niet dat er in vorst ooit dyanes gemaakt zijn. alhoewel het wel een 12 volt is of zouden ze dit in de Franse fabrieken aanpassen bij de Belgische auto’s?

Weet er ook iemand ongeveer hoe vroeg deze Dyane is aan de hand van het chassisnummer. Eerste inschrijvingsdatum is in ieder geval 8 november ‘67…Dus begin oktober van de band gerold?

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 september 2005 08:47 PM
  [ # 9 ]
toniclight schreef:

Bij mijn Ami6 staan er geen chevrons in welke vorm dan ook voor of achter het chassisnummer. (nummer zoals op het schutbord staat) Het is wel een Belg.

Jeroen

Ja, dan kan het wel kloppen dat het een belg is aangezien jouw ami 6 uit hetzelfde jaar stamt als onze Dyane Smile

Profiel  

engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 976

Gepost: 05 september 2005 10:22 PM
  [ # 10 ]

12 volt klopt voor een in de Benelux geleverde auto (of ie nou in Frankrijk of in Belgie is gemaakt).
De Dyane 425 en vroege 435 zijn in Frankrijk met zes volt dynamo op z’n 2cv’s = achter de ventilator uitgerust, en in de Benelux met wisselstroom alternator op het spruitstuk. In Frankrijk hadden ze niet zoveel stroom(voor de ruitenwisser enzo) nodig… Shocked

gr

eng bo

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 september 2005 11:17 PM
  [ # 11 ]

Ja, dat 12 volt correct is voor een Belgische weet ik en wij hebben een 12 volt dynamo, geen alternator Wink  Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook