die APK kun je een hoop geziek mee hebben, had hetzelfde bij een toko in hilversum, afkeur op versleten schokbrekers, en lekkage van het rem systeem, was dus gewoon de hoofdbol, was wat vochtig. Ga nu altijd naar kwikfit in amersfoort, gaat perfect. Die lui hebben het beleid om te verdienen op apktjes. Alleen niet bij bx en cx eenden etc want daar hebben ze zelf niks van.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Voor APK ga ik naar de plaatselijke Citroen-dealer hier.
Die kunnen er wel dik op verdienen, maar ze vinden het erg leuk dat iemand zo’n oude BX op de weg wil houden en proberen me dus ook niet onnodig op kosten te jagen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
verkuilm schreef:die APK kun je een hoop geziek mee hebben, had hetzelfde bij een toko in hilversum, afkeur op versleten schokbrekers, en lekkage van het rem systeem, was dus gewoon de hoofdbol, was wat vochtig. Ga nu altijd naar kwikfit in amersfoort, gaat perfect. Die lui hebben het beleid om te verdienen op apktjes. Alleen niet bij bx en cx eenden etc want daar hebben ze zelf niks van.
apk bij kwikfit ?
Ijs schreef:verkuilm schreef:die APK kun je een hoop geziek mee hebben, had hetzelfde bij een toko in hilversum, afkeur op versleten schokbrekers, en lekkage van het rem systeem, was dus gewoon de hoofdbol, was wat vochtig. Ga nu altijd naar kwikfit in amersfoort, gaat perfect. Die lui hebben het beleid om te verdienen op apktjes. Alleen niet bij bx en cx eenden etc want daar hebben ze zelf niks van.
apk bij kwikfit ?
Ja…. bij Kwik-flut. Die hebben toch een remmentestbank? En kunnen gemakkelijk geld verdienen aan BX-en. Ook onder een BX zitten gewone remblokken, -schijven etc.
verkuilm schreef:die APK kun je een hoop geziek mee hebben, had hetzelfde bij een toko in hilversum, afkeur op versleten schokbrekers, en lekkage van het rem systeem, was dus gewoon de hoofdbol, was wat vochtig. Ga nu altijd naar kwikfit in amersfoort, gaat perfect. Die lui hebben het beleid om te verdienen op apktjes. Alleen niet bij bx en cx eenden etc want daar hebben ze zelf niks van.
3
best lef om dat hier te vertellen!
Er zijn behoorlijk wat negatieve verhalen hier gepost over de kwik-fit! Ach misschien ligt het wel aan de locatie, hier is het om te huilen in ieder geval…
Maar wat vind iedereen er eigenlijk van? moet de apk zo uitgebreid mogelijk zodat alles wat gekeurd kan worden ook gekeurd wordt? Of mag het best wat soepeler zijn, het gaan immers alleen om het papiertje?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, de APK is over het algemeen genomen een waardeloos iets. Hoevaak ik eenden zie met een reeds geknikt chassis EN een verse APK! Mensen, dat kan toch gewoon niet.
Niemand wil in een onveilige auto rijden, de APK kent dus absoluut een aantal belangrijke zaken zoals remmen, verlichting, besturing enz… Maar als ik zie waar men soms op afkeurt terwijl er veel ernstigere dingen aan de hand zijn, dan denk ik dat het beter is om zelf periodiek een inspectieronde om de auto te doen.
Ik vind de apk wel goed maar echt uitgebreider hoeft niet lijkt me.
Maar ik laat mijn visje in ieder geval nooit meer alleen tijdens de apk, de eerste keer kwam hij, afgekeurd, terug met een gat in de dorpel. Toen hadden ze ‘m op een brug gezet waar hij op de dorpels moest steunen, ben daar niet meer terug geweest voor een keuring…
Caroline81 schreef:Ik vind de apk wel goed maar echt uitgebreider hoeft niet lijkt me.
Maar ik laat mijn visje in ieder geval nooit meer alleen tijdens de apk, de eerste keer kwam hij, afgekeurd, terug met een gat in de dorpel. Toen hadden ze ‘m op een brug gezet waar hij op de dorpels moest steunen, ben daar niet meer terug geweest voor een keuring…
Eh, leg eens uit, zo’n gek idee is dat toch niet? Hadden ze de verkeerde punten gepakt ofzo? De auto moet wel op de juiste punten ondersteund worden, maar dan moet dat toch wel kunnen? Om onderstel-controles te doen moeten de wielen vrij hangen, en dat doe je bijv. op een 2 kolommer. Daarbij steunt de auto op de opkrikpunten op de kokers.
Ich bin ein Breaker
Als je ‘m bij de opkrikpunten pakt is dat inderdaad geen probleem, maar ze hadden ‘m midden onder de voordeur gepakt. Bij een apk mag de auto niet eens op zo’n brug. Ben ff de naam daarvan kwijt.
Vorige keer werd hij met een speciaal ding ondersteund ergens onder het blok om de voorwielen vrij te krijgen.
patje74 schreef:Ach, de APK is over het algemeen genomen een waardeloos iets. Hoevaak ik eenden zie met een reeds geknikt chassis EN een verse APK! Mensen, dat kan toch gewoon niet.
Niemand wil in een onveilige auto rijden, de APK kent dus absoluut een aantal belangrijke zaken zoals remmen, verlichting, besturing enz… Maar als ik zie waar men soms op afkeurt terwijl er veel ernstigere dingen aan de hand zijn, dan denk ik dat het beter is om zelf periodiek een inspectieronde om de auto te doen.
ja de apk is inderdaad iets waardeloos, maar verschilt per garage qua afkeurpunten.
een rafeltje aan je gordel van 2 mm is afkeur, maar remmentestbanken zie je bijna nergens, terwijl ik persoonlijk je remmen toch belangrijker vind dan de gordel,
de apk stations vliegen uit de grond, en daar zitten ook een hoop slechte tussen.
bij mijn apk station werd mijn bx afgekeurd (vorig jaar)
op een remdruk verschil achter, terwijl er niet eens mee was gereden en een remmentestbank is er ook nog steeds niet.
het remdrukverschil was er ook niet maar werd door hem geconstateerd door met een voet op de rem achteruit te rijden en te merken dat de linker achterkant iets omhoog kwam, dit kwam dus door de adal, maar dat heeft ie niet gezien.
bij de herkeuring werd er al helemaal niet meer gekeken, en werd alleen gevraagd wat er was met het remdrukverschil, heb gezegd dat er een cilinder vast zat en toen was het okee
de apk is meer een geldkwestie geworden in plaats van een technische keuring.
zou mooi zijn als ze daadwerkelijk op de technisch gevaarlijke punten gingen letten als verlichting, remmen , banden en het zeuren over een druppie olie of een beetje speling op een rubber achterwege zouden laten.
het zijn en worden geen nieuwe auto`s, dus als een beetje speling ergens op geen gevaar oplevert , zeur er dan ook niet over
reijer schreef:
een rafeltje aan je gordel van 2 mm is afkeur, maar remmentestbanken zie je bijna nergens, terwijl ik persoonlijk je remmen toch belangrijker vind dan de gordel,
Je hebt echt geen remmentestbank nodig om goede en/of slechte remmen te traceren. Als de auto naar links danwel naar rechts trekt met remmen is dat niet goed. Als de remwerking slecht is, merk je dat ook tijdens een proefrit.
Een remmentestbank kan goede remmen ten onrechte als slechte remmen aanwijzen!
maar met je achterremmen gaat je auto toch niet naar een kant trekken?
Eric Vertogen schreef:TinusTussengas schreef:Ik ben volgende week aan de beurt voor de APK..althans..niet ik natuurlijk maar mijn rode race monster. Ik ga er waarschijnlijk gewoon voor naar Hegru.
Laat even horen hoe dat is gegaan. De Hegru is dicht in de buurt, dus bij een positieve ervaring, sta ik daar volgend jaar ook op de stoep
Heeft de Hegru overigens een remmentestbank? Ik dacht van niet, maar zou je er even op willen letten?
Hesselink in Dirksland is ook erg goed… heeft heel veel verstand van BXen! Daar gaat mijn Sportje 100% zeker heen als ie moet in februari!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
reijer schreef:maar met je achterremmen gaat je auto toch niet naar een kant trekken?
Klopt, maar wel als er verschil is tussen links en rechts. Werken de remmen achter onvoldoende mee, dan merk je dit met remmen (als je weet waar je op moet letten). Werken de achterremmen helemaal niet, dan zijn de schijven beroest. Dus dan heb je nog steeds geen remmentestbank nodig!
Eric Vertogen schreef:reijer schreef:maar met je achterremmen gaat je auto toch niet naar een kant trekken?
Klopt, maar wel als er verschil is tussen links en rechts. Werken de remmen achter onvoldoende mee, dan merk je dit met remmen (als je weet waar je op moet letten). Werken de achterremmen helemaal niet, dan zijn de schijven beroest. Dus dan heb je nog steeds geen remmentestbank nodig!
Of er zit lucht in, of de cilinders zitten vast omdat die achterremmen toch nauwelijks meedoen.
Been there, done that
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm