Arjan Verkade schreef:Oké, de C6 in je lijstje is niet van jezelf
Helaas niet. We mogen m weleens gebruiken. Alleen de lusten . Hij doet er geloof ik max 30000 km mee. Bij een halve ton per jaar is het toch wel een dure grap.
Ik bestel de michelins wel. Kan maar meteen goed zijn en veilig. Kan de lokale kwitfitter die banden verwisselen zonder mijn mooie velgen te beschadigen? Of is het verstandiger dit bij een specialist te laten doen.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Betere ervaringen (Venlo, Eindhoven) met Profile dan met Kwikfit, maar kan locatie-afhankelijk zijn. Bel voor de gein ook eens met een (oudere) citro-dealer, prijs valt soms mee.
EDIT voor PSA gezien locatie:
Profile Dassen (Eindhoven Noord) kan ook goed balanceren op de auto. Resulteerde bij mijn XM V6 (velgen zonder naafgat) in een compleet trillingsvrije auto
En de C6-banden: oef! Voor nieuwkopers mag dat inderdaad eigenlijk “geen” probleem zijn. Maar de 3e-hands-kopers straks, tjonge, je wéét dat een XM/C6 geen Astra is, maar € 1500 voor een rondje banden… En dan niet iedere 60.000 a 100.000, maar de helft daarvan
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PSA schreef:Arjan Verkade schreef:Oké, de C6 in je lijstje is niet van jezelf
Helaas niet. We mogen m weleens gebruiken. Alleen de lusten . Hij doet er geloof ik max 30000 km mee. Bij een halve ton per jaar is het toch wel een dure grap.
Ik bestel de michelins wel. Kan maar meteen goed zijn en veilig. Kan de lokale kwitfitter die banden verwisselen zonder mijn mooie velgen te beschadigen? Of is het verstandiger dit bij een specialist te laten doen.
Zo af en toe even lenen is natuurlijk erg leuk
Ik zou toch voor een specialist kiezen, ik denk dat het in prijs allemaal niet zoveel uit maakt.
Die jongens weten tenmiste ook hoe een GS werkt, en geen gekloot met de hoogteregelaar waar ze niks van begrijpen
@Rogier Verhoef
Dat wordt zeker een probleem om straks een 15 jaar oude C6 te rijden. De lasten zijn erg hoog, denk alleen al eens aan wegenbelasting….
Dan hebben we het nog niet eens over een klus waar het blok voor uit de auto moet
Denk dat ik dat ook maar doe. Ik heb nooit een goed gevoel bij de 16 jarigen die je velgen vern**ken.
Wil m toch nog een keer na laten kijken, hoewel ik niks geks verwacht. Denk dat ik naar een vertrouwd adres ga in Beneden Leeuwen. Is nog redelijk in de buurt.
Ik heb ze gevonden voor 485,=. Inclusief monteren en btw.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
PSA schreef:Ik heb ze gevonden voor 485,=. Inclusief monteren en btw.
De normale prijs.
Ja klopt. Bestellen via internet levert nauwelijks voordeel op en je moet dan zelf het verwisselen regelen.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Precies, hoop gedoe weinig resultaat.
Ik denk dat de kwaliteit van het werk er ook niet op vooruit gaat als je met je eigen banden aan komt
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PSA schreef:Ik heb ze gevonden voor 485,=. Inclusief monteren en btw.
Netjes hoor. Bij een sm betaal je dat bijna per band
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ach dat maak je weer een beetje goed wanneer je voor bandjes op de Saxo gaat . Maar wel flink aan de prijs zeg!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:PSA schreef:Ik heb ze gevonden voor 485,=. Inclusief monteren en btw.
Netjes hoor. Bij een sm betaal je dat bijna per band
Duurder als TRXen nog?
Tja, ben aan nieuwe schoenen toe…
Heb de Michelins zx eronder maar die beginnen nu droogtescheurtjes te krijgen en denk niet dat meneer apk dat leuk vind. Ben over Michelin erg tevreden maar de prijs van de xzx
Heb onder de eend de vuurstenen gehad en heb dezelfde ervaring als ik hier gelezen heb voor de 145 variant,troep. Lees alleen niets over ervaringen met de Nankang. Iemand hier die ermee rijd?
gr,
jeroen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het zijn inderdaad dure banden maar er zijn geen betere voor de GS. Andere voldoen niet of slecht.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Droogtescheurtjes zijn pas APK afkeur als je bij openbuigen het kanvas kunt zien.
Michelins zijn natuurlijk top op een GS maar naar mijn idee niet meer te betalen.
Ik vind 110.00 tot 120.00 euro voor een kale band zonder montage toch een heleboel geld.
Heb zelf jarenlang met twee voorbanden van het merk Vredestein in de maat 155 sr 15 gereden.
Naar mijn iedee een prima band, met goede grip en zeer slijtvast. Deze banden heb ik onder een
sloper vandaan gehaald, heb er meer dan 50.000 km mee gereden en heb nog ruim 4 mm profiel.
Nankang is zeer snel versleten.
Maar…..laat duidelijk zijn, er gaat niets boven Michelin
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik vind dat zulke verkeerde zuinigheid: Besparen op banden. Zet 1 keer nieuwe XZXen in 145 op je GS en je wil nooit meer anders.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>