Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Er begint zich een klein gaatje te manifesteren in het laatste kleine dempertje van de uitlaat onder m’n snoekie. Nou heb ik ooit gehoord dat bijna niemand dat ding meer er onder heeft, m.a.w. gewoon vanaf de grote demper voor een heeeeeeeeele lange buis naar achter? (Of een dubbele buis bij mijn uitvoering dus).
Voor de duidelijkheid: het gaat om het kleine dempertje dat zich ongeveer ter hoogte van de achterwielen bevindt.
Wie kan dit bevestigen (als in ja zeggen, niet schroeven o.i.d.)? Of moet ik dan alsnog een nieuwe (langere) pijp monteren? Of is het misschien niet waar?
Vragenvragenvragen…
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Kun je gewoon weglaten en dan 2 langere pijpen eronder.
Meen dat dat achterste dempertje er vnl bij pallasen onder horen.
Als je hem weglaat gaat je auto wel wat “trompetteren”.
(Als je wil heb ik nog wel een tweedehandse liggen voor weinig)
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Dankjewel! Enne, ik ben vóór de emancipatie van de auto, dus dat trompetteren is prima!
Lijkt me wel mooi bij die achterknipperlichten (okee, dubieus grapje…)
jeroentje schreef:
Meen dat dat achterste dempertje er vnl bij pallasen onder horen.
Nee hoor, want mijn ‘72 DSpécial had ‘m ook. Die kleine platte demper heeft overigens een beperkte levensduur. Ik heb ‘m destijds wel een paar keer dicht kunnen lassen als het om een klein gaatje ging. Overigens kon ik gewoon via “mijn” vaste DS-specialist aan een dergelijke demper komen.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Maar dan moet ik dus een andere (langere) dubbele pijp aanschaffen? Wel een beetje dubbel omdat het niet de pijp is war het probleem in zit aar goed, als ik daar een hoop ellende mee kan besparen… (ik zie me in de toekomst om de twee jaar dat potje al vervangen…) ...dan knal ik er lekker een stuk pijp onder!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Je bent dus op zoek naar dit:
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ah, dat verduidelijkt de zaak. Grappig dat dat in het onderdelenhandboek (schat ik zo in) ook al staat. Blijkbaar verwachtte ze al problemen met dat potje toen ‘t nieuw was?
Ben benieuwd hoe dat gaat klinken…
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Op de pallasen hoort een demper op een id bv horen de 2 lange pijpen.
Tenminste af fabriek.
(Of iets in die geest althans.)
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Geen dempertje…
Die arme ID-rijders…
Wat zijn we toch onderbedeeld!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De DSpecial heeft dus standaard geen 2e dempertje, maar lange pijpen. Klinkt wel mooi hoor, zonder 2e demper (als een boot). Mijn DS23’s hebben natuurlijk wel een 2e demper, hoort zo, vind ik.
Groeten,
Dago Langen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Hoi Kees,
ik heb er destijds (pas 2 jaar terug GVD!) voor gekozen om een pallas dempertje te monteren omdat ik graag een STILLE Snoek wilde.
Voor de meelezers: dat is de auto die nu al een gaatje in die 2e demper heeft.
Inmiddels heb ik begrepen dat ze met de 2 lange pijpen niet veel luidruchtiger zijn.
Jammer dat het potje al door is. De kosten tussen een set lange pijpen en twee korte pijpen en een einddemper verschillen niet veel, ik geloof 20 euro. Maar de montage was een ramp herinner ik me. En de uitlaatklemmen waren ook duur.
De moraal: kijk of je er twee lange pijpen onder kunt LATEN zetten voor een redelijke prijs ....
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Persoonlijk vind ik een flex monteren veel vervelender. De pallaspot sluit bij mij niet goed zodat het water er daar weer uitloopt en zo gaat de pot heel lang mee. Je kan ook een gat 3mm in het laagste punt boren. dat hoor je niet maar het water loopt er netjes uit!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En gaat ie langer dan 2 jaar mee!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ook geregeld een uur achter elkaar rijden helpt de levensduur enorm!
mijne is nu 4 jaar oud!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En niet te vergeten een droge garage!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)