5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
AX Drama??? Hoop???, Nu met foto’s
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 januari 2006 11:46 PM
  [ # 61 ]
kakanox schreef:
Simpele Ziel schreef:

Mwa,  andersom zou logischer zijn, als ik het goed gelezen heb op het AX forum.. Een 1.1 met 1.4 injectie zorg voor ietsie pietsie meer pk en een veeel hoger verbruik..(zelfde als de injectie weerstand verhogen)

Ik vraag me af of dat zo is. Een 1.1 heeft sowieso minder brandstof nodig en zal dus m.i. nooit meer verbruiken dan een GT.

Naast het verhaal van Rob GT loopt de GT van Ellen continu zo rond de 1:12-13, als zij rijdt 1:15-16. Ik weet een GT (overigens met erg frisse motor) die 1:18 haalt.

Het hoogste verbruik wat ik met de GT van Ellen heb weten te halen is 1:9-10, over 160 km afstand continu 160-170 km/h met uitschieters naar 200+...

met dergelijke snelheden verbruik meten is erg fictief.
de luchtweerstand neemt boven de 120 per km in het kwadraad toe.

en dan heeft zelfs de luchtdruk invloed.
en daarbij de windrichting en themperatuur.

dus om vast te stellen of het een 1,1 of 1,4 is , is deze verbruiksvergelijk nagenoeg hetzelvde als gaten meten in zwitserse gaten kaas, of in een edammer….

greets van wupke Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2006 12:57 AM
  [ # 62 ]

We gaan binnenkort eens gezellig de cylinderinhoud meten en dan weten we meer.
Zullen we hier een poll aanhangen, is het een 1.1 of een 1.4 Laughing

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 01:37 AM
  [ # 63 ]
ZX1.4i schreef:

We gaan binnenkort eens gezellig de cylinderinhoud meten en dan weten we meer.
Zullen we hier een poll aanhangen, is het een 1.1 of een 1.4 Laughing


euhh, het is een samenraapsel van onderdelen…
mag dat ook?
greets van wupke:die een slag om de arm wil houden hihi Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2006 01:56 AM
  [ # 64 ]
kreazyV8wuppo schreef:

euhh, het is een samenraapsel van onderdelen…
mag dat ook?
greets van wupke:die een slag om de arm wil houden hihi Wink

Mag ook, die keuze is nu toegevoegd aan de poll Wink

Profiel  
 
FoxHunter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 09 januari 2006 03:02 AM
  [ # 65 ]

Ik mis nog een optie.. Ik ga het jullie verklapen.. Er licht een twee liter turbo in, ja echt, je zou het niet geloven maar is echt waar.. Geloof het zelf niet Razz

Oke te veel gezwam…

Ik vermoed zelf (uit de verhalen die ik gelezen heb) dat het ook een 1.4 blok is. Maar omdat de Magnetti zo *** te vinden zijn hebben ze het 1.1 bende er weer opgezet. Ik heb nu al geruime 4 maanden advertenties geplaatst en heb twee reacties gehad.

Een kerel had nog nieuwe injectie in doos liggen met een speciala prijs voor mij van 300 euro… Shocked

En een belg mailde mij voor een ecu, waarop ik zei ik kom hem halen en daarna niets meer hoorde (te bang dat ik nie alleen de ecu kwam halen maar zijn hele huis leeg kwam plukken ofzo)....

Dan maar naar Bosch misschien… ZX1.4i zei dat de kabelboom waarschijnlijk uit twee delen bestaat (dus motorruimte appart). kan ik dat op een snelle manier zien?

AX Volcane 1400. Heerlijk Smile

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 03:11 AM
  [ # 66 ]
FoxHunter schreef:

Ik mis nog een optie.. Ik ga het jullie verklapen.. Er licht een twee liter turbo in, ja echt, je zou het niet geloven maar is echt waar.. Geloof het zelf niet Razz

Oke te veel gezwam…

Ik vermoed zelf (uit de verhalen die ik gelezen heb) dat het ook een 1.4 blok is. Maar omdat de Magnetti zo *** te vinden zijn hebben ze het 1.1 bende er weer opgezet. Ik heb nu al geruime 4 maanden advertenties geplaatst en heb twee reacties gehad.

Een kerel had nog nieuwe injectie in doos liggen met een speciala prijs voor mij van 300 euro… Shocked

En een belg mailde mij voor een ecu, waarop ik zei ik kom hem halen en daarna niets meer hoorde (te bang dat ik nie alleen de ecu kwam halen maar zijn hele huis leeg kwam plukken ofzo)....

Dan maar naar Bosch misschien… ZX1.4i zei dat de kabelboom waarschijnlijk uit twee delen bestaat (dus motorruimte appart). kan ik dat op een snelle manier zien?

is het niet meer wijsheid om eerst exact vast te stellen wat voor bouwpakket je er nu in hebt liggen alvorens geld uit te gaan geven aan MM systemen waarvan je eigenlijk niet weet of het wel werkt/past.

greets wupke: Wink

Profiel  
 
FoxHunter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 09 januari 2006 03:13 AM
  [ # 67 ]

Ik koop ook niets… Zx1.4i zei ut ook al tegen mij.. Eerst even meten dan weten, dan maar spul kopen en het ouden slopen… Daarna ben ik snel gevlogen, vanwege het vele mere vermoge Wink

@kreazyV8wuppo: Nog bedankt voor al je adviezen Smile

AX Volcane 1400. Heerlijk Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2006 04:25 AM
  [ # 68 ]
FoxHunter schreef:

Ik koop ook niets… Zx1.4i zei ut ook al tegen mij.. Eerst even meten dan weten, dan maar spul kopen en het ouden slopen… Daarna ben ik snel gevlogen, vanwege het vele mere vermoge Wink

@kreazyV8wuppo: Nog bedankt voor al je adviezen Smile

Binnenkort gaan we eens kijken, check je mailbox Wink

Stel het word (ooit) een echte 1.4? word dat ding nog sneller?
Dat is niet de bedoeling hoor, nog meer AXjes die me inhalen Crying or Very sad
Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2006 02:54 PM
  [ # 69 ]
kakanox schreef:

Haha, dan moeten we misschien zaterdag niet afspreken Sohail, want die van mij is ook voorzien van een echte 1.4 Wink

Overigens: Als we zaterdag dat blokje van Fox gaan uitliteren… wat gebeurt er dan als hij ‘m daarna weer start?? Hele straat blauw? Ze zijn nl. al niet blij met me daar Very Happy

Jouw blokje stiekum overlepelen als je effe niet oplet is ook een optie Twisted Evil

Starten na het uitliteren is niet zo een probleem, ik maak de cylinder eerst goed schoon voordat we hem gaan starten.

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 09 januari 2006 03:21 PM
  [ # 70 ]

dat is een hele leuke AX die je daar hebt!! Very Happy cool

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 januari 2006 03:57 PM
  [ # 71 ]
kakanox schreef:
EvelienBX schreef:

dat is een hele leuke AX die je daar hebt!! Very Happy cool

auto van Fox is idd wel mooi! Maar wacht maar… de mijne wordt mooier! Razz Laughing

dat moet je dan wel laten zien met een foto Twisted Evil

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 06:30 PM
  [ # 72 ]

maak eens JPG van die foto’s en verklein ze eens naar een vierde,,, ik krijg de hele draad nog maar amper op mn PC,, 2x timeout.

je foto’s van je rode ax zijn daar de oorzaak van.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 09 januari 2006 06:44 PM
  [ # 73 ]

Gaaf, zo’n bumper heb ik ook op mijn GTI.
Beetje bumperzwart doet wonderen Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 januari 2006 12:48 AM
  [ # 74 ]
kakanox schreef:

Ennuh, @ Rob: bumperzwart? gladschuren + spuiten zal je bedoelen! Very Happy

hij bedoeld eerder zwarte wax speciaal voor bumpers maar het geeft op jouw bumpers maar een tijdelijk resultaat aangezien ze heel grijs zijn, je zou ze om de 2weken terug moeten inwrijven
je kn proberen om ze met een fohn terug donkerder te krijgen maar dat is een lang werkje

je hebt speciale bumper verf in verschillende kleuren maar dan raad ik aan om toch eerst de motip plastiek primer te gebruiken, eerst wel even goed ontvetten met thinner-wasbenzine of aceton maar niet schuren!

kijk even in mijn album daar zie je bumpers die zo zijn gedaan (niet het rood dat is motip lak), ook de stootstrippen heb ik zo gedaan
let even op de binnenbekleding van de deuren, er staan 2 foto’s vlak na elkaar : 1é deur is niet gedaan, 2é deur is reeds gedaan met grijze bumperverf

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 januari 2006 02:19 AM
  [ # 75 ]

Kennen we weer on-topic gaan Wink

Iemand enig idee waar je een nippel vandaan haalt die op het bougiegat past?
Is zo een ding los te koop?

Als het nokkenaswiel samenvalt met het blokkeergat dan staan zuigers 2 en 3 op het ODP.
Hoe kom ik er nu achter of de zuiger een uitlaatslag gaat maken of een compressieslag?
Zelf zat ik te denken aan het demonteren van het kleppendeksel en naar de nokkenas te kijken, is de manier of is er een alternatief Confused:

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook