kakanox schreef:Simpele Ziel schreef:Mwa, andersom zou logischer zijn, als ik het goed gelezen heb op het AX forum.. Een 1.1 met 1.4 injectie zorg voor ietsie pietsie meer pk en een veeel hoger verbruik..(zelfde als de injectie weerstand verhogen)
Ik vraag me af of dat zo is. Een 1.1 heeft sowieso minder brandstof nodig en zal dus m.i. nooit meer verbruiken dan een GT.
Naast het verhaal van Rob GT loopt de GT van Ellen continu zo rond de 1:12-13, als zij rijdt 1:15-16. Ik weet een GT (overigens met erg frisse motor) die 1:18 haalt.
Het hoogste verbruik wat ik met de GT van Ellen heb weten te halen is 1:9-10, over 160 km afstand continu 160-170 km/h met uitschieters naar 200+...
met dergelijke snelheden verbruik meten is erg fictief.
de luchtweerstand neemt boven de 120 per km in het kwadraad toe.
en dan heeft zelfs de luchtdruk invloed.
en daarbij de windrichting en themperatuur.
dus om vast te stellen of het een 1,1 of 1,4 is , is deze verbruiksvergelijk nagenoeg hetzelvde als gaten meten in zwitserse gaten kaas, of in een edammer….
greets van wupke
We gaan binnenkort eens gezellig de cylinderinhoud meten en dan weten we meer.
Zullen we hier een poll aanhangen, is het een 1.1 of een 1.4
ZX1.4i schreef:We gaan binnenkort eens gezellig de cylinderinhoud meten en dan weten we meer.
Zullen we hier een poll aanhangen, is het een 1.1 of een 1.4
euhh, het is een samenraapsel van onderdelen…
mag dat ook?
greets van wupke:die een slag om de arm wil houden hihi
kreazyV8wuppo schreef:euhh, het is een samenraapsel van onderdelen…
mag dat ook?
greets van wupke:die een slag om de arm wil houden hihi
Mag ook, die keuze is nu toegevoegd aan de poll
Ik mis nog een optie.. Ik ga het jullie verklapen.. Er licht een twee liter turbo in, ja echt, je zou het niet geloven maar is echt waar.. Geloof het zelf niet
Oke te veel gezwam…
Ik vermoed zelf (uit de verhalen die ik gelezen heb) dat het ook een 1.4 blok is. Maar omdat de Magnetti zo *** te vinden zijn hebben ze het 1.1 bende er weer opgezet. Ik heb nu al geruime 4 maanden advertenties geplaatst en heb twee reacties gehad.
Een kerel had nog nieuwe injectie in doos liggen met een speciala prijs voor mij van 300 euro…
En een belg mailde mij voor een ecu, waarop ik zei ik kom hem halen en daarna niets meer hoorde (te bang dat ik nie alleen de ecu kwam halen maar zijn hele huis leeg kwam plukken ofzo)....
Dan maar naar Bosch misschien… ZX1.4i zei dat de kabelboom waarschijnlijk uit twee delen bestaat (dus motorruimte appart). kan ik dat op een snelle manier zien?
AX Volcane 1400. Heerlijk
FoxHunter schreef:Ik mis nog een optie.. Ik ga het jullie verklapen.. Er licht een twee liter turbo in, ja echt, je zou het niet geloven maar is echt waar.. Geloof het zelf niet
Oke te veel gezwam…
Ik vermoed zelf (uit de verhalen die ik gelezen heb) dat het ook een 1.4 blok is. Maar omdat de Magnetti zo *** te vinden zijn hebben ze het 1.1 bende er weer opgezet. Ik heb nu al geruime 4 maanden advertenties geplaatst en heb twee reacties gehad.
Een kerel had nog nieuwe injectie in doos liggen met een speciala prijs voor mij van 300 euro…
En een belg mailde mij voor een ecu, waarop ik zei ik kom hem halen en daarna niets meer hoorde (te bang dat ik nie alleen de ecu kwam halen maar zijn hele huis leeg kwam plukken ofzo)....
Dan maar naar Bosch misschien… ZX1.4i zei dat de kabelboom waarschijnlijk uit twee delen bestaat (dus motorruimte appart). kan ik dat op een snelle manier zien?
is het niet meer wijsheid om eerst exact vast te stellen wat voor bouwpakket je er nu in hebt liggen alvorens geld uit te gaan geven aan MM systemen waarvan je eigenlijk niet weet of het wel werkt/past.
greets wupke:
Ik koop ook niets… Zx1.4i zei ut ook al tegen mij.. Eerst even meten dan weten, dan maar spul kopen en het ouden slopen… Daarna ben ik snel gevlogen, vanwege het vele mere vermoge
@kreazyV8wuppo: Nog bedankt voor al je adviezen
AX Volcane 1400. Heerlijk
FoxHunter schreef:Ik koop ook niets… Zx1.4i zei ut ook al tegen mij.. Eerst even meten dan weten, dan maar spul kopen en het ouden slopen… Daarna ben ik snel gevlogen, vanwege het vele mere vermoge
@kreazyV8wuppo: Nog bedankt voor al je adviezen
Binnenkort gaan we eens kijken, check je mailbox
Stel het word (ooit) een echte 1.4? word dat ding nog sneller?
Dat is niet de bedoeling hoor, nog meer AXjes die me inhalen
kakanox schreef:Haha, dan moeten we misschien zaterdag niet afspreken Sohail, want die van mij is ook voorzien van een echte 1.4
Overigens: Als we zaterdag dat blokje van Fox gaan uitliteren… wat gebeurt er dan als hij ‘m daarna weer start?? Hele straat blauw? Ze zijn nl. al niet blij met me daar
Jouw blokje stiekum overlepelen als je effe niet oplet is ook een optie
Starten na het uitliteren is niet zo een probleem, ik maak de cylinder eerst goed schoon voordat we hem gaan starten.
dat is een hele leuke AX die je daar hebt!! cool
kakanox schreef:EvelienBX schreef:dat is een hele leuke AX die je daar hebt!! cool
auto van Fox is idd wel mooi! Maar wacht maar… de mijne wordt mooier!
dat moet je dan wel laten zien met een foto
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
maak eens JPG van die foto’s en verklein ze eens naar een vierde,,, ik krijg de hele draad nog maar amper op mn PC,, 2x timeout.
je foto’s van je rode ax zijn daar de oorzaak van.
mvgr wupke
Gaaf, zo’n bumper heb ik ook op mijn GTI.
Beetje bumperzwart doet wonderen
kakanox schreef:
Ennuh, @ Rob: bumperzwart? gladschuren + spuiten zal je bedoelen!
hij bedoeld eerder zwarte wax speciaal voor bumpers maar het geeft op jouw bumpers maar een tijdelijk resultaat aangezien ze heel grijs zijn, je zou ze om de 2weken terug moeten inwrijven
je kn proberen om ze met een fohn terug donkerder te krijgen maar dat is een lang werkje
je hebt speciale bumper verf in verschillende kleuren maar dan raad ik aan om toch eerst de motip plastiek primer te gebruiken, eerst wel even goed ontvetten met thinner-wasbenzine of aceton maar niet schuren!
kijk even in mijn album daar zie je bumpers die zo zijn gedaan (niet het rood dat is motip lak), ook de stootstrippen heb ik zo gedaan
let even op de binnenbekleding van de deuren, er staan 2 foto’s vlak na elkaar : 1é deur is niet gedaan, 2é deur is reeds gedaan met grijze bumperverf
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kennen we weer on-topic gaan
Iemand enig idee waar je een nippel vandaan haalt die op het bougiegat past?
Is zo een ding los te koop?
Als het nokkenaswiel samenvalt met het blokkeergat dan staan zuigers 2 en 3 op het ODP.
Hoe kom ik er nu achter of de zuiger een uitlaatslag gaat maken of een compressieslag?
Zelf zat ik te denken aan het demonteren van het kleppendeksel en naar de nokkenas te kijken, is de manier of is er een alternatief :