Vrijdag rond een uur of 5 vertrokken met de ami 8 hier in Mechelen. Onderweg was het heel druk dus heeft het ons ook 2 uur gekost om in Dessel aan te komen waar de 23ste huppelmeeting plaats vond. Daar aangekomen even de aanwezigen begroet en ons tentje opgezet (ik niet want ik sliep in de ami ) Achterna nog wat rondgelopen op het terrein, auto’s bekeken, wat gelachen en gedronken en om 12 uur lagen we al in de ami .
Zaterdag best vroeg opgestaan, half 9 als ik me niet vergis…een uurtje later even naar de bakker gereden waar ze trouwens heel lekkere croissants hadden en verder nog wat van hetzelfde als vrijdagavond . ‘s Middags lekker gegeten en rond een uur of 1-half 2 begonnen we aan de rondrit…het was “bolleke pijl” waar we zeer ervaren in zijn dus dat was geen probleem Na een stukje gereden te hebben kwamen we aan de eerste proef: een parcours afleggen al springend of lopend met een bal tussen je benen. De bal mocht niet vallen want dan kreeg je 5 seconden straftijd. Na een schitterende tijd van 1.23 afgelegd te hebben reden we weer verder. De volgende proef was af te leggen bij Citroën garage Caers. Je moest een kannetje vullen dat op een weegschaal stond en je moest proberen de wijzer op 300 gram te krijgen. Na dat onze pa de wijzer op een mooie 400 gram gekregen had werd het tijd voor het interessantere werk. Garage Caers heeft namelijk een leuk privé museum waar we eens een kijkje mochten nemen. Zeer indrukwekkend…een Ami Super, 2 DS’en met 3de neus, 2 LNA’s, 2 GSA’s een GSX, een origineel Belgische Visa Chrono met de Belgische kleuren i.pv. blauw/rood, een BX 16V mk.1, 2 AMI 8’en, een Acadiane, een Visa cabrio in de zeldzame bruine kleur, een witte Visa met eerste neus, een BX type 1 break, een SM cabrio, CX’en waaronder een familialle van het eerste type, een 2cv Charleston, een Club, een blauwe Dyane…en ik zal er waarschijnlijk nog wel vergeten zijn. In ieder geval een onvoorstelbare collectie .Na deze mooie ervaring de Ami weer in gestapt en verder gereden. Aangekomen op het terrein was het tijd voor de laatste proef: petanque. Onze pa deed het werkelijk fantastisch .Dan hebben we lekker geBBQ’d en nog wat op het terrein rondgezworven…ook nog even kennis gemaakt met Martijn . Dan heb ik me even van m’n beste kant laten zien met de “Cyber Duck”. Ze hadden het interieur van een eend nagemaakt en het spel Colin Mcrae 3 erop aangesloten waarin je met een Sahara 4x4 kan rijden. Ik heb daar de eerste plek in de wacht gesleepd waarop de finale volgde die ik ook heb gewonnen .Ik kreeg er zelfs een applaus bovenop .Na deze finale even mijn prijzen in ontvangst genomen en het was al snel half 2 dus dan zijn we maar weer de Ami ingekropen en heb ik zeer goed geslapen .
De volgende morgend stapte ik uit de Ami rond half 10…Binnen in de kantine was ontbijt voorzien dus zijn we maar meteen aan tafel gegaan. Na lekker gegeten te hebben nog even wat gepraat en gelachen en dan zijn we maar beginnen inpakken. Ik heb nog even rondgereden op het terrein met de Ami en dan zijn we huiswaarts gekeerd .
Wegens gebrek aan fototoestel heb ik ook geen foto’s maar daar kan Martijn wel voor zorgen :photo Alleen jammer dat je der ni was in het museum want daar had ik graag nog wel foto’s van gehad. Zo, ik hoop dat het jullie een beetje kan boeien wat ik hier zonet neergeschreven heb maar het was in ieder geval zeer fijn en zij die er niet waren hadden wederom ongelijk
Oh, en we hebben de 2de prijs gewonnen voor de rondrit dankzij onze pa zijn schitterende prestatie tijdens het petanque spelen
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zo, daar had ik graag bij geweest bij die garage om foto’s te maken. Wellicht een andere keer of volgend jaar tijdens de Huppelmeeting
Volgend jaar…Hopelijk zijn we er dan met de Dyane Zou trouwens een prachtig zicht zijn, onze Dyane en jouw AK 350 naast elkaar
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zou misschien toch leuk zijn om een hoekje te inrichten met in België gebouwde auto’s…
Das een geweldig idee Die AZL3 die er vorig weekend was mag er ook zeker bij