1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Storingen C5 II 2.0
Hanso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 13 september 2005 12:33 AM

Crying or Very sad

Bij het afleveren al gelijk de eerste storing, motormanagement, oorzaak regelmatig verplaatsen in de werkplaats. Zou vanzelf verdwijnen, niet dus; storing gereset.
Na een week 2 maal storing ESP/ASR na opnieuw starten storing verdwenen ook bij uitlezen geheugen. Na 3 weken weer 2 maal ESP/ASR storing zelfde verhaal.
Opvallend is dat de storingen optreden als de auto lange tijd in de zon heeft gestaan.
Na afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk weer 2 maal ESP/ASR storing weer vanzelf verdwenen na opnieuw starten.
Op de terugreis deed zich het volgende fenomeen voor het zeer snel teruglopen van de koelwatertemperatuur en vervolgens de olietempartuur, volgende probleem weer verdwenen. Oorzaak onbekend.

Het oplossen van dit soort storingen schijnt alleen te kunnen als je met de storing bij de dealer binnen rijdt, als de storing al weer verdween is, maar nog wel in het geheugen staat als tijdelijke storing, wordt geen actie ondernomen.

Heeft iemand ervaringen met dit soort ongrijpbare storingen?

van AMI 8 tot C5

Profiel  

Hanso
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 oktober 2005 08:38 PM
  [ # 1 ]

Nu dus weer de achterruit, en een radio die halverwege een CD overspringt op Radio 2 ondanks dat geheuegen 6 en niet 2 voor TA info wordt gebruikt.

van AMI 8 tot C5

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 17 oktober 2005 09:58 PM
  [ # 2 ]

volgens mij is die storing met dat motorman lampje degrootste plaaggeest van citroen.

bij mijn HDI ging dit ook om de 1000 km branden met melding emissiestoring.
een aantal zaken vernieuwd en het bleef terug komen

nu tank ik eigenlijk nog alleen bij dezelfde pomp en rij nu al 5000 km zonder deze storing (vanaf 15000 km)heb er nu bijna 20000 opzitten.

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 18 oktober 2005 02:11 AM
  [ # 3 ]

Normaal is het wel zo dat het erg lastig is om een probleem te verhelpen als het niet meer aanwezig is. Helemaal als er dan GEEN storing is opgeslagen. Als er wel een tijdelijke storing instaat die relevant is voor de problemen kan er in principe wel iets aan gedaan worden. Desnoods het component dat een storing heeft gehad, vervangen (als dit een mogelijke oorzaak voor het probleem is natuurlijk).

Je hebt het over tijdelijke storingen, weet je toevallig ook wat er in stond?

Profiel  

Hanso
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 november 2005 12:54 AM
  [ # 4 ]

Na een uurtje in file gestaan te hebben doet zich het probleem van de dalende temperatuur weer voor (na het einde van de file). Dit maal blijft het probleem aanweizg, na enige tijd met de toegestane snelheid gereden te hebben in de watertempartuur op de beginstand. Na enige malen opnieuw gestart te hebben blijft het probleem aanwezig. Heb hier assistance voor gebeld maar die kunnen er niets aan doen zolang er geen lampjes branden kun je gewoon doorrijden. Thuis gekomen staat op het antwoordapparaat de medling van assistance dat ik absoluut niet meer mag rijden. Auto wordt opgehaald en mag met taxi een huurauto gaan ophalen. C5 wordt weggebracht naar dicht bijzijnde garage in afwachting van betere tijden mag ik max vijf dagen in Ford Focus rijden. Daarna mag ik het zelf uitzoeken. Huurauto moet naar de ophaallocatie en hoe je daar vandaan bij je eigen auto komt is het probleem (of de kosten) voor de eigenaar.

van AMI 8 tot C5

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 14 november 2005 01:52 AM
  [ # 5 ]

Let enorm op met die huurauto. Stel met de verhuurder exact vast wat de staat is waarin je de auto meeneemt, leg elk deukje schriftelijk vast, met stempels en handtekeningen en wat dan ook; en doe hetzelfde als je de auto weer inlevert. Scheelt onaangename verrassingen, zoals rekeningen van schade waarvan je niets weet.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

Hanso
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 november 2005 10:03 PM
  [ # 6 ]

Vandaag mijn Focus moeten inleveren, assistance levert max 5 dagen een vervangende auto. Huurauto ingeleverd en werd opgehaald met mijn eigen C5, na 5 kilometer rijden weer dezelfde problemen terwijl men daar een aantal dagen naar gezocht en allles getest heeft maar niets gevonden.

Gelukkig zat ik zelf niet achter het stuur maar de dealer dus daar ligt het niet aan.

Ben benieuwd wat de volgende storing wordt.

van AMI 8 tot C5

Profiel  

c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 18 november 2005 10:49 PM
  [ # 7 ]

voor mij dus never een nieuwe,
een tweede hands kun je in proefrijden
een nieuwe is het slikken of stikken
ik moet dus nog even geduld hebben met de koop van een c6 Laughing

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  

Kaaskop
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 19 november 2005 10:21 PM
  [ # 8 ]

Nee, dan een tweedehandse. Ben je ook lekker klaar mee. Circuit beunhaas.

Groeten,

Kaaskop

C5I 2.0i bj.2004

Profiel  

c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 20 november 2005 01:54 AM
  [ # 9 ]

tweede hands kun je testen, laten keuren e.d.
als je zo naief bent om bij beun de haas te kopen roep je het
over jezelf af Surprisedops:

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  

Hanso
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 november 2005 08:38 AM
  [ # 10 ]

Na 3 maal dezelfde storing en 2 maal door assistance afgevoerd, (geen computermeldingen), heeft men de oorzaak gevonden, storing in de sensor van de thermostaat of de thermostaat zelf. Indien men storing alleen als storing ziet als de computer dat aangeeft, kan Citroen voortaan beter een USB kabeltje en een CD meeleveren, een dealer is dan niet meer nodig. Evil or Very Mad

van AMI 8 tot C5

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 24 november 2005 07:30 PM
  [ # 11 ]
Hanso schreef:

Na 3 maal dezelfde storing en 2 maal door assistance afgevoerd, (geen computermeldingen), heeft men de oorzaak gevonden, storing in de sensor van de thermostaat of de thermostaat zelf. Indien men storing alleen als storing ziet als de computer dat aangeeft, kan Citroen voortaan beter een USB kabeltje en een CD meeleveren, een dealer is dan niet meer nodig. Evil or Very Mad

Snap best de frustratie, maar dit is natuurlijk heel makkelijk zeggen.
Er zit tegenwoordig behoorlijk veel elektronica op het motormanagementsysteem en de overige systemen. Als er zich dus een probleem soms voordoet en de computer registreerd dit niet als storing, dan is het gewoon erg moeilijk zoeken.
Maar uiteindelijk is het dus wel opgelost als ik het goed lees?  Idea

Profiel  

donderkont
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 24 november 2005 08:01 PM
  [ # 12 ]
Hanso schreef:

jip of een netwerk aansluiting
dan doen we het voortaan gewoon zelf
Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil

groetjes fraaske

Profiel  

Hanso
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 november 2005 10:30 PM
  [ # 13 ]

Ik vind het ronduit belachelijk dat je een nieuwe auto afhaalt met een storing, in 5 maanden al 7 keer bij de dealer staat en 2 maal door assistance wordt wegehaald. Dan maar blijven volhouden dat de computer geen storing ziet, daar heb ik geen dealer voor nodig. Pas na aandringen dat de thermostaat vervangen dient te worden omdat dit met logisch nadenken de enige oorzaak kan zijn, gebeurt er weer wat. Als dit het enige zou dan was het noch acceptabel, maar samen met alle andere storingen is het gewoon teveel. Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

van AMI 8 tot C5

Profiel  

Fredje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 01 december 2005 01:27 AM
  [ # 14 ]

En Citroen-Nederland blijft maar zeggen dat het Betrouwbare auto’s zijn,
met af en toe een mogelijke storing.
Ze steken daar een beetje de kop in het zand !!!

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 01 december 2005 08:17 PM
  [ # 15 ]

Jullie kennen toch de term “maandag morgen auto’s”?? Ik ben bang dat je gewoon een maandag morgen exemplaar te pakken hebt. En dan kan je beter een nieuwe auto hebben waar 3 jaar garantie op zit dan een tweedehandse waarbij je zelf voor de kosten opdraait…..

En ik blijf me dan afvragen, waarom rijden we allemaal nog Citroën? Als het zulke “betrouwbare” auto’s zijn…..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook