Fredje schreef:En Citroen-Nederland blijft maar zeggen dat het Betrouwbare auto’s zijn,
met af en toe een mogelijke storing.
Ze steken daar een beetje de kop in het zand !!!
dat is betrekkelijk.
ik rij inmiddels 7 maanden (en 18.000 km) in een C5 II en heb één klein probleem gehad (gasklep viel niet direct terug bij gasgeven).
Daarvoor 6 jaar achtereenvolgens Passat V5, A4 1.8T en A6 v6 (sorry voor deze scheldwoorden) gereden en daarmee stond ik vaker bij de dealer…..
dus; naar mijn bescheiden mening is citroen niet beter of slechter dan de rest als het op storingen in de electronica aankomt.
Misschien is het aantal storing niet meer,(wta ik betwijfel) maar als zelf de kleinste storingen drie maal een dealerbezoek nodig hebben omdat men er vanuit gaat dat als de computer geen storing aangeeft deze er ook niet is of is geweest, dan is de lol er gauw af. Heb tegenwoordig maar permanent een camera bij bij me om de storingen vast te leggen.
Ook het feit dat Citroen Nederland geen enekel reactie geeft vindt ik beneden alle pijl.
Onze tweede auto Ford Ka, dat wordt zowel door de dealer als door Ford Nederland heel anders met klanten omgegaan, namelijk als klant. In 6 jaar tijd maar eenmaal tusentijds bij de dealer geweest.
van AMI 8 tot C5
heb je al eens overwogen voor een ‘second opion’ naar een andere Citroen-dealer te gaan?
Er zijn goede en slechte dealers, ook bij Citroen….
Deze dealer is bekroond in 2004 of 2003 en vermeld dat ook vol trots bij de receptie. Mijn ervaring is echter veel mooie woorden maar iedere storing vergt 3 bezoeken.
van AMI 8 tot C5

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bas schreef:
En ik blijf me dan afvragen, waarom rijden we allemaal nog Citroën? Als het zulke “betrouwbare” auto’s zijn…..
Kies dan voor een Japanner.
In ieder geval heb ik tot nu toe super betrouwbare Citroëns gehad. Veel merken tobben met electronica problemen, dat is niet des eigen aan Citroën. En gezien de schare liefhebbers valt het aantal klachten wellicht mee.
Ga voor de second opinion zoals iemand anders al aangeeft.
Suc6 in ieder geval. Ik hoop dat je snel van de problemen af zult zijn.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Bas schreef:
En ik blijf me dan afvragen, waarom rijden we allemaal nog Citroën? Als het zulke “betrouwbare” auto’s zijn…..
Kies dan voor een Japanner.
In ieder geval heb ik tot nu toe super betrouwbare Citroëns gehad. Veel merken tobben met electronica problemen, dat is niet des eigen aan Citroën. En gezien de schare liefhebbers valt het aantal klachten wellicht mee.
Ga voor de second opinion zoals iemand anders al aangeeft.Suc6 in ieder geval. Ik hoop dat je snel van de problemen af zult zijn.
Patrick
jip kijk hier ook maar eens
dan valt het allemaal wel mee
alleen mensen met een citroen gaan klagen
en mensen met een mercedes laten het “stiekum” maken zonder het aan andere mensen te vertellen
groetjes fraaske

- Ami Super
donderkont schreef:
jip kijk hier ook maar eens
dan valt het allemaal wel mee
alleen mensen met een citroen gaan klagen
en mensen met een mercedes laten het “stiekum” maken zonder het aan andere mensen te vertellengroetjes fraaske
![]()
![]()
![]()
![]()
Ha, die site kwam ik laatst ook al tegen. Veel klachten/problemen bij veel merken. En lees maar hierboven in het draadje: problemen met VW en Audi.
Maar ja, voor mij geen Japanner. Overigens heb ik er wel drie gehad in het verleden ops:
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Ami Super
M&M schreef:Kijk ook eens hier
![]()
http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php ... hoop tevredenheid , maar ook veel klachten te vinden ...
Beste review van de maand: een Ford Orion uit 1988! Ik ruil direct mijn Xantia in…..NOT.
Leuk onderdeel van de site van autoweek btw. Kijk af en toe eens die reviews na.
Patrick

Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
die reviews daar koop ik in ieder geval geen auto op.
Ik heb zo een beetje alle Citroen’s gehad.
Mijn C5 was de eerste Citroen waar zo’n beetje alle lampjes spontaan gingen branden, soms leek het wel een kerstboom.
Na 4 bezoeken aan de garage (zonder resultaat) was ik het zat.
Zo lang het géén “STOP” lampje was ben ik vrolijk door blijven rijden.
En na een tijdje gingen ze ook wel weer spontaan uit.
Alleen het airbag lampje brande nog toen ik de auto inruilde.
Bob