Overigens, jij bent wel handig, als er geen dingen in de weg zitten, draai jij er zo een bougie uit. Je moet alleen wel opletten dat je daarna de juiste kabel op de juiste bougie aansluit, maar ik denk dat dat zich vanzelf wijst i.v.m. de lengte.
Even een bougiesleutel kopen dus !
Schijt aan originaliteit.
Wat een vertrouwen in een vrouw
Ik denk ook wel dat ik het zal kunnen, tis alleen de eerste keer he
Ik moet sowieso een keer een goed set gereedschap aanschaffen. Want nu moet ik elke keer naar m’n werk fietsen als ik weer eens iets niet heb.
Een wiel verwisselen is moeilijker dan een bougie verwisselen, mits er niets in de weg zit.
Maar als je dat doet, zorg er dan voor dat je BX een paar daagjes niet hoeft te rijden en maak foto’s van de bougies. Zet de foto’s op het forum en laat anderen (niet mij) beoordelen of je bougies kaduuk zijn. Je kan er ook gelijk nieuwe bougies in draaien (dan ben je in een half uurtje klaar, mits er niets in de weg zit), maar ik weet helaas niet welke bougies geschikt zijn voor je BX.
Schijt aan originaliteit.
Het is niet mijn bx Ik heb ‘m geleend toen visje niet reed. Maar nou wilde ik ‘m maar wel rijdend terug bezorgen. Anders ook zo lullig.
Ik ga morgen mijn best doen met de tips tot nu toe
Dan hoop ik dat die BX niet teveel schade heeft door die oververhitting ...
Succes ! Laat maar weten wat je bevindingen zijn (ben nieuwschierig!).
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Was toch alle ventieltjes open, vullen en het ventieltje waar water uit komt dicht draaien, verder bijvullen, ventieltje waar dan water uit komt dicht draaien enzovoorts ?
In essentie, ja. Maar om de een of andere vage reden lukt het toch niet altijd om de lucht er ook echt goed uit te krijgen, hoe “volgens het boekje” je het ook allemaal doet. Gewoon nog een keertje ontluchten, zelfs al denk je er vanaf te zijn, kan geen kwaad.
Ich bin ein Breaker
Lelijke Eend schreef:Beide woorden in google intypen, dan weet je het (naar aantal resultaten kijken).
Of in de Van Dale kijken
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=inbus
JM
Vandale was even stuk
Hoe staat het met de BX ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Hoe staat het met de BX ?
Hee ik had er alleen toevallig nog wat foto’s van hoor! Don’t shoot the piano player, om met Karremans te spreken!
Nee serieus, ik heb Botsai ook al een paar dagen niet gezien, als ik meer weet plaats ik wel even een berichtje (of ik vraag of’ie het zelf even doet). Laatste wat ik gehoord heb is dat de koop in principe rond was, maar dat ie nog niet met de koper had afgesproken voor de daadwerkelijke overdracht.
JM
Ehm, ik bedoelde meer de BX met oververhite motor die Caroline geleend had ...
Schijt aan originaliteit.
T(h)ijs schreef:Wat bij mijn 16 TGI LPG altijd misging was dat de luchtinlaat bij een backfire van de carburateur lossprong en daardoor ging deze valse lucht aanzuigen en enorm beroerd lopen. Maar dat is echt niet te missen onder de motorkap als deze los licht.
Inbus dus, en ik maar denken dat het imbus is.
Hoewel ik het nog niet heb opgezocht durf ik met enige zekerheid te zeggen dat we het hier hebben over een inbussleutel hoor!
Misschien mis ik iets, ik heb geen verstand van LPG auto’s. Een 1.6 tgi heeft toch geen carburateur??? Dan kan er daar toch ook niets losspringen?
Ohja, even over het vervangen van de bougies. Dit klusje kan toch nooit kwaad. Gewoon bij de automaterialenzaak vertellen over welk type auto het gaat en erbij zeggen dat ‘ie op LPG loopt. Trek alsjeblieft niet alle 4 de kabels tegelijk los maar doe het gewoon een voor een. Zo kun je nooit in de war raken en per ongeluk de kabels verwisselen.
Lelijke Eend schreef:Ehm, ik bedoelde meer de BX met oververhite motor die Caroline geleend had ...
LOL ik dacht dat je deze bedoelde… ops: Maar ik zie nu dat ie verkocht is.
Nou het lukt voor geen meter. Hij start nu helemaal niet meer. (startmotor wel)
Ik heb 2 van de 3 ontluchtingsplekken gevonden. Volgens de vraagbaak moet er nog eentje tussen de verdelerkap en de pomp in de buurt zitten. Ik zie ‘m niet
[edit]
Sohail is even langs geweest
Nu is ie ontlucht en loopt weer, maar wel op 3 pitten en ruikt behoorlijk naar gas. Zodra de motor warm is slaat hij af. Dus misschien dat de thermostaat stuk is ofzo? Hij geeft wel warme lucht binnen.
De kabel is doorgemeten en de verdelerkap ziet er nog goed uit. Bougiesleutel hadden we niet dus dat hebben we verder niet kunnen controleren. Van de week maar ff dan, gelijk maar 4 nieuwe bougies er in denk ik.
Koeling (thermostaat) heeft weinig met het al of niet lopen te maken. Okee, als de koeling het niet doet, draait de motor op den duur weel compleet aan gort, maar zolang de motor het nog gewoon doet, kan deze best starten en lopen zonder koeling, tot het zaakje te heet wordt.
Draai er eerst maar nieuwe bougies in, en kijk dan verder.
Schijt aan originaliteit.
Caroline81 schreef:Bougiesleutel hadden we niet dus dat hebben we verder niet kunnen controleren. Van de week maar ff dan, gelijk maar 4 nieuwe bougies er in denk ik.
Had Sohail die niet eens in zijn afgevulde Xantia kofferbak liggen??