In plaats van bij ieder tankstation te stoppen kan je ook met een paar jerrycannetjes in je kofferbak gaan rijden. Zo heb ik mijn eerste proeven gedaan: Leegrijden, dagteller op nul, weer leegrijden en actieradius vaststellen. Procedure herhalen om zo tot een stapeltje gegevens te komen.
Was voor mij prima te doen in het dagelijks gebruik. Je moet alleen niet bang zijn om op een onverwacht met een lege tank te staan. En het er voor over te hebben om een paar minuten buiten te staan om een nieuw jerrycannetje in de tank te kieperen. Het is wat gedoe, maar ik heb het er voor over.
Maar goed dan blijft inderdaad rijstijl ook een zeer belangrijke factor. Ik rijd over het algemeen rustig en zuinig (het nieuwe rijden), maar als ik eens haast heb of gewoon zin in een stukje scheuren, dan is de meting al beïnvloed.
`verum ipsum factum’
jeroen_m schreef:maar als ik eens haast heb
Jeroen toch, jij weet als geen ander, (behalve ik dan), dat scheuren als je haast heb geen enkele zin heeft….(Maar het is wel leuk )
Test
Thijsvandebles schreef:jeroen_m schreef:maar als ik eens haast heb
Jeroen toch, jij weet als geen ander, (behalve ik dan), dat scheuren als je haast heb geen enkele zin heeft….(Maar het is wel leuk )
Ja, Thijs en jij weet net zo goed als ik dat als je echt haast hebt je je toch laat verleiden tot zinloos harder rijden om toch wat seconden te winnen, En eerlijk is eerlijk: Je kunt niet zeggen dat het niets uitmaakt (hoewel kosten en baten niet in verhouding met elkaar staan).
Maar we gaan fftopic: dit praatje hoort in een ander draadje .
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb het met een liter geprobeerd, maakte geen donder uit voor mijn verbruik eigenlijk. was 100% puur aceton, maar kwam in een glazen fles .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!