Zo…...na flink wat omzwervingen in het land (Damwoude, Volendam, Rhenen en diverse adressen in mijn omgeving) heb ik de Saxo gekocht in Damwoude (friesland).
Er bleken de nodige afstellingen niet goed te staan (kleptiming, EGR verstopt enz.).....hij krijgt op dit moment een verse APK en morgen brengt Renz mij naar Damwoude om hem op te halen.
Zoals ik in een ander draadje al zei…..deze Saxo is veel stiller dan de 3 Peugeot’s 106, zowel qua motorloop als de rest van de auto.
Ik weet niet of er verschil is qua isolatie tussen de broertjes 106 en Saxo….maar IK kon dat duidelijk merken.
Ook qua vering is de Saxo soepeler dan de P-106….dus de keuze was al vrij snel gemaakt.
Deze (zwarte) Saxo heeft 5 deuren, Airco (en die werkt uitstekend)....2 electr. ramen, CV ....en stuurbekrachtiging, die volgens mij electrisch is want ik zag aan de linkervoorkant (vlak achter de bumper) een soort pomp zitten waarvan de 2 hydraulische leidingen naar het stuurhuis lopen…i.i.g. wordt hij niet door de motor zelf aangedreven.
Een auto met al dit soort optie’s is vrij zeldzaam…er stond er welgeteld 1 te koop in heel NL…althans in deze prijsklasse (onder de 4000 euro).
Zodra ik foto’s heb gemaakt, zal ik die hier plaatsen.
Andere forummers die reeds in een Saxo 1.5 D rondrijden, zou ik graag hier willen zien met hun ervaringen…..het is een totaal nieuwe auto voor mij…..zo zou ik graag eens willen weten wat hun verbruiks-cijfers zijn, dus of die verhalen van 1 op 20 kloppen.
Verder zijn natuurlijk andere tips v.w.b. de techniek e.d. altijd welkom.
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Gefeliciteerd met je aankoop Bram hoelang ga je hierin rijden wink
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:Gefeliciteerd met je aankoop Bram hoelang ga je hierin rijden
Voor 5 euro wijzig ik je vraag
Mooi Bram…
Alweer….haha
zienzienzienzien..
renz schreef:DAT moet je juist niet vragen
Inderdaad
3 weken, meer niet!
Nou eh, proficiat weer, Bram
Enne….hoerijdtie?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gefeliciteerd dan maar weer :15
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik heb ruim 4 jaar in een peu 105 diesel rondgereden en het was met afstand de beste auto die ik ooit gehad heb !
veel plezier met je non hp aanschaf
ik weet zeker dat je met deze vele duizende km’s tevreden gaat rondrijden.
Dank je, Erik
Kijk eens….als een liter diesel weer rond de 85 ct zou zijn….de WB niet weer duurder zou worden (schijnt eerdaags te gebeuren, iets met provinciale opslag of zo ?)......zou ik het wel weten.
Ik hoorde net overigens dat de Saxo vanmiddag in 1X door de APK kwam…....dus tot november volgend jaar weer kan rijden.
Overigens…..ik heb WEL naar die BX met Airco geinformeerd die bij Jetcars stond….de airco deed het dus niet
Ik WEET dat ik de HP wel zal gaan missen, maar ik heb in mijn leven wel meer stapjes terug moeten doen, dus dat overleven we ook wel weer.
Eerst maar eens kijken hoe die stoel me bevalt na de rit terug.
proficiat,
is eens wat anders
veel veilige en (ja, het blijft toch citroën) comfortabele km’s gewenst!
Bram schreef:Eerst maar eens kijken hoe die stoel me bevalt na de rit terug.
Gefelicidinges met je Saxo.
Ik vond er welgeteld 2 Saxo 1.5D een paar jaar terug en beide in de prijsklasse van €4500, heb toen voor de Saxo bij de dealer gekozen.
Die stoel, ja?? ik ben een Citroen liefhebber, maar voor de stoel in de Saxo heb ik geen goed woord voor over. De stoelen in een luxe AX zitten nog beter, ik vond de overstap van een Xsara stoel naar een Saxo stoel een behoorlijke achteruitgang
ZX1.4i schreef:ik vond de overstap van een Xsara stoel naar een Saxo stoel een behoorlijke achteruitgang
Oef daar gaat ie weer…
Geen probleem hoor met die stoel…..als mocht blijken dat ik er niet goed inzit….zorg ik wel dat er een betere stoel inkomt.
Ik heb er nu natuurlijk te kort voor ingezeten…..we zullen eens zien hoe het gaat met het ritje terug naar Haarlem, wat 170 km is…..dus lang genoeg.
Ook de stoel van de Xantia was niet naar mijn smaak….die is zoals je weet vanvoren wat omhoog gezet d.m.v. plaatringen en bij Johan een hoogte-verstelling erin gezet.
Misschien tik ik wel weer een BX GTI stoel op de kop en zet die erin…ALS dat mogelijk is tenminste, ik weet niet of de Saxo ook gordelspanners heeft ??
Of een GTI interieur….enfin, dat moet niet zo moeilijk zijn, verwacht ik.
En Sohail…..jij bent wat gezet en steviger gebouwd…ik ben een vrij lange en mager persoon…..dus wie weet valt het wel mee.
Bram schreef:En Sohail…..jij bent wat gezet en steviger gebouwd
Nou Bram, zo gaat ie wel weer
We zien hem zaterdag wel ff denk ik zo?
Bram schreef:En Sohail…..jij bent wat gezet en steviger gebouwd…ik ben een vrij lange en mager persoon…..dus wie weet valt het wel mee.
Ik ben al 5kg afgevallen
Misschien valt het voor jouw wel mee en anders word het toch een andere stoel. Uit welk bouwjaar is de Saxo? alleen de laatste modellen hadden gordelspanners voor zover ik dat weet.
@Rene, ik kom zaterdag ook