12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Saxo 1.5 D gekocht / verkocht
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 september 2005 03:44 AM
  [ # 166 ]

Das waar ook, op de snelle uitvoeringen na hebben de meeste uitvoeringen geen meter voor het koelwater.

De schakelaars voor de elektr. ramen zitten leuk verstopt he, is een leuke vraag voor iemand die nog niet bekend is met de Saxo. Zoek de schakelaars voor de elektrische ramen een??, de meesten vinden het niet of niet zo snel Laughing

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 26 september 2005 03:56 AM
  [ # 167 ]
ZX1.4i schreef:

Das waar ook, op de snelle uitvoeringen na hebben de meeste uitvoeringen geen meter voor het koelwater.

De schakelaars voor de elektr. ramen zitten leuk verstopt he, is een leuke vraag voor iemand die nog niet bekend is met de Saxo. Zoek de schakelaars voor de elektrische ramen eens??, de meesten vinden het niet of niet zo snel Laughing

Ik kon gelukkig heel rustig toen ik de eerste keer deze auto zag in Friesland…..even in het interieur de boel bekijken en dan kijk ik altijd eerst waar alle knopjes zitten en voor dienen ! Smile
Dus ik had ze wel vrij snel gevonden. Wink

Maar dat van dat luchtrooster had ik toen niet door omdat die in was geklapt…...wist IK veel dat je die eruit kon trekken ? Surprisedops:
Trouwens….weet jij waar dat kastje voor dient wat achter het klepje (met 2 lipjes) zit IN je dashbordkastje ???
Lijkt me een relais te zitten of zo Confused:

En net als de ZX heb je ook weer in hoogte verstelbare koplampen….iets waar ik overigens weinig gebruik van zal maken.

Ja ja….ik leer de Saxo steeds beter kennen….en weet je wat ?..... :

Ik ga hem steeds meer waarderen….een hoop zaken zijn best doordacht bij deze Citroen. Exclamation
Ik had hem al voor de Xantia moeten nemen….maar ja : als hebben komt is hadden te laat (of zoiets) Laughing
Vind maar eens een REDELIJK alternatief voor een (de) BX (turbodiesel) qua WB en verbruik van diesel ! Confused
(1 op 18 t/m 20 en 5 tientjes WB per maand)

Ik had overigens wel aan het twijfelen geslagen als ik tegelijkertijd een ZX TD met airco voor ongeveer dezelfde prijs had zien staan (berline).....want die ene keer dat ik ruim een jaar geleden in Brabant een proefrit maakte met die ZX -TD was ik meteen verloren….helaas (!) was die wagen technisch niet zo goed in orde….en had hij al aardig wat km-ervaring.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 26 september 2005 10:11 AM
  [ # 168 ]

Misschien dat je dan eens wat langer met deze auto doet! Mooi om zulke positieve verhalen te horen over de sax. Ik had echt gedacht dat het een enorme stap terug zou zijn vanuit een xantia maar dat blijkt toch alles mee te vallen geloof ik.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2005 12:43 PM
  [ # 169 ]
ZX1.4i schreef:
BXsport1986 schreef:

VTS is altijd de snelste uitvoering, zeg maar de GTi van Citroën. De VTR staat daar onder. Wel de looks, niet het interieur en vaak een lichtere motor en dus een lagere prijs!

Is niet altijd zo, VTR staat voor Verhicule Tres Rapide (ofzoiets?).
Een vriend van mij heeft een Saxo VTS waar een 1.4i in ligt, das dus niet de snelste.

Mijn baas heeft een Xsara 110PK HDI, waar VRT op staat, die Xsara heeft dus de snelste dieselmotor.

PS: Die Saxo 1.5 VTS waar jullie het over hebben, is geen Franse maar een Belgische, om precies te zijn uit Franstalig Belgie.

klopt helemaal Smile

is het niet gewoon zo dat die Saxo 1.5D VTS gewoon niet in nederland geleverd is.
VTS betekend dan in dit geval dat die er sportief uitzien, net als de 1.4 VTS. (welke je overigens vaak zat ziet zonder LM velgen)
een egte 1.6 16V VTS kan je wel herkennen, die is standaard stuk verlaagd.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 26 september 2005 04:44 PM
  [ # 170 ]
metro2005 schreef:

Misschien dat je dan eens wat langer met deze auto doet! Mooi om zulke positieve verhalen te horen over de sax.

Ik had echt gedacht dat het een enorme stap terug zou zijn vanuit een xantia maar dat blijkt toch alles mee te vallen geloof ik.

Dat vetgedrukte zal ik uiteraard niet ontkennen. Cool
Natuurlijk wist ik van tevoren dat ik de HP-vering wel zou missen….maar de prima gebruikscijfers en de stuk lagere kosten van de WB maken veel goed Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 september 2005 09:44 PM
  [ # 171 ]
Bram schreef:

Maar dat van dat luchtrooster had ik toen niet door omdat die in was geklapt…...wist IK veel dat je die eruit kon trekken ? Surprisedops:
Trouwens….weet jij waar dat kastje voor dient wat achter het klepje (met 2 lipjes) zit IN je dashbordkastje ???
Lijkt me een relais te zitten of zo Confused:

En net als de ZX heb je ook weer in hoogte verstelbare koplampen….iets waar ik overigens weinig gebruik van zal maken.

Dat luchtrooster is een leuk geintje van Citroen, zoiets kun je alleen van Citroen verwachten Razz

Ah, je heb het verborgen vakje gevonden in het dashboard kastje, ik had het pas gevonden toen ik de auto ging leegruimen om te verkopen. Bij mij zaten in dat vakje de moeren voor het reservewiel, ik had LM-Velgen, en een inbussleuteltje om de afdekkap op de LM-Velgen los te schroeven.

De hoogte verstelling van de koplampen is wel zo fijn voor degene die voor je rijd als je (zwaar) beladen ben. Schijnt standaard te zijn bij de meeste Franse auto’s vanwege de zachte vering. De 306 break die ik had was altijd zwaar beladen en daar had ik de verstelling op stand 2 staan om anderen niet te verblinden. Ik schakelde van stand 2 naar 0 als er iemand te lang op de linkerbaan bleef rijden of om mensen met een aso rijgedrag te irriteren Twisted Evil

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 26 september 2005 10:20 PM
  [ # 172 ]
ZX1.4i schreef:

De hoogte verstelling van de koplampen is wel zo fijn voor degene die voor je rijd als je (zwaar) beladen ben. Schijnt standaard te zijn bij de meeste Franse auto’s vanwege de zachte vering.

Is verplicht als de auto geen niveauregeling heeft. Zelfs onze eend heeft het.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 september 2005 10:24 PM
  [ # 173 ]
zandvoorta schreef:
ZX1.4i schreef:

De hoogte verstelling van de koplampen is wel zo fijn voor degene die voor je rijd als je (zwaar) beladen ben. Schijnt standaard te zijn bij de meeste Franse auto’s vanwege de zachte vering.

Ah, dat dacht ik al, maar wist het niet zeker.

Hoe kan het dan dat er ZXen zijn die dit niet hebben, ZX-Furio of een ZX1.9D Reflex Type-2.
Deze modellen ben ik tegengekomen zonder hoogteverstelling van de koplampen ConfusedConfused

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 26 september 2005 10:54 PM
  [ # 174 ]

Dat is volgens mij niet zo. Dat een 2cv het heeft is logisch. Die schijnt al omhoog met een konijn achterin.
Maar onze AX heeft het bijvoorbeeld niet.  ( of ik moet echt kippig zijn)

Jeroen

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV 6 Special
Gepost: 26 september 2005 10:59 PM
  [ # 175 ]
maarten munneke schreef:

Het is verplicht geworden voor nieuwe auto’s vanaf boujwaar 19zoveel.
(volgens mij heeft onze zx 1.4i 1992 het ook)

Het verstellen van de koplampen kan natuurlijk bij elke auto. Alleen niet van binnenuit.  Zou kunnen dat dit laatste vanaf een bepaald jaar verplicht gesteld is.

Jeroen

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 september 2005 11:10 PM
  [ # 176 ]
maarten munneke schreef:

Het is verplicht geworden voor nieuwe auto’s vanaf boujwaar 19zoveel.
(volgens mij heeft onze zx 1.4i 1992 het ook)

Je ZX (mijn oude ZX Wink ) heeft dat ook, één van de weinige dingen die standaard op die ZX-Reflex zit.

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 26 september 2005 11:31 PM
  [ # 177 ]

@ tonic, denk toch echt dat je ax dat wel heeft. Zelfs onze alto van 1991 had het en de eend is van 1986, ook van binnenuit verstelbaar.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2005 11:38 PM
  [ # 178 ]

heeft een BX het dan?

Xsara’s hebben het wel kan ik melden Smile

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten

- 2CV 6 Special
Gepost: 27 september 2005 12:01 AM
  [ # 179 ]

Ik zal eens zoeken in de AX. 

Jeroen

PS. Heb hier het instructieboekje liggen. Koplampen kunnen alleen gesteld worden met een stelknop bij de koplampen zelf. Dus niet van binnenuit.
Een 2cv had het al vanaf 1948! ( vermoed ik)

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 september 2005 12:04 AM
  [ # 180 ]
arjan_verkade schreef:

heeft een BX het dan?

Xsara’s hebben het wel kan ik melden Smile

BX heeft geen koplampverstelling van binnnuit. Ook niet nodig bij een zichzelf nivellerende hydropneumaat.

Profiel  

12 van de 20
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook