Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
BX heeft geen koplampverstelling van binnnuit. Ook niet nodig bij een zichzelf nivellerende hydropneumaat.
Volgens mij had de Lancia Beta uit de jaren tachtig koplampen die zichzelf konden stellen. Zaten die koplampen er niet “zwevend” in ofzo?
Jeroen
toniclight schreef:Volgens mij had de Lancia Beta uit de jaren tachtig koplampen die zichzelf konden stellen. Zaten die koplampen er niet “zwevend” in ofzo?
Was dat niet een Lancia Delta ofzo???
Ik heb wel gehoord dat Honda iets had met zwevende koplampen.
Lijkt me verder niet echt een reden om Honda te gaan rijden
De enige auto die ik gehad heb met van binnen verstelbare koplampen had was een Nissan primera uit 1996. De ZX had het niet bv
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:De enige auto die ik gehad heb met van binnen verstelbare koplampen had was een Nissan primera uit 1996. De ZX had het niet bv
Daar snap ik ook niets van, mijn ZX reflex uit 92 had het wel en de ZX1.9D type-2 uit 95 van een vriend van mij had het weer niet
PS: Ik vind dat Bram deze auto weer akelig lang in bezit heeft, word dit dan toch de ware Citroen voor hem
Hoop het wel voor hem, alhoewel het niet goed is voor al die occaissonbedrijven! Die lopen zo heel wat inkomsten mis
Xsara_Coupe
ZX1.4i schreef:PS: Ik vind dat Bram deze auto weer akelig lang in bezit heeft, word dit dan toch de ware Citroen voor hem
Ik heb er alweer bijna 3000 km’s opzitten met hem, dus we zijn inmiddels wel aan elkaar gewend.
Vandaag Zeeland v.v.
Heerlijk gezicht is dat….als je dagteller al op ruim 900 km staat en je nog niet hoeft te tanken en dan ook nog wetende dat er maar een 40 liter ingaat.
Bram schreef:Heerlijk gezicht is dat….als je dagteller al op ruim 900 km staat en je nog niet hoeft te tanken en dan ook nog wetende dat er maar een 40 liter ingaat.
Als ik dan terugdenk aan mijn eigen Saxo, toen was diesel c.a. €0,75/L, dan was ik slechts €30 kwijt
Maar nu is het
De stoel en de vering bevallen je nog steeds goed :
ZX1.4i schreef:De stoel en de vering bevallen je nog steeds goed :
De stoel wel…..maar ik zou liegen als ik zei dat ik de HP-vering niet mis
Vooral in woonbuurten en zo.
Maar dat wist ik van tevoren.
Op de snelweg is het best uit te houden hoor…...maar ik wil bij deze wel even die verhalen ontkrachten dat het zulke *lawaai-bakjes* zouden zijn…...of IK moet een wel zeer stil exemplaar hebben ?
Dat was WEL het geval met die AX diesel, waar ik ooit een keer mee proefgereden heb.
Wat me ook opviel (zei ik al aan het begin van dit draadje) is, dat die peugeot-106 veel luidruchtiger is, vooral qua motorgeluid…..terwijl het zusjes van elkaar zijn. (zelfde onderstel, zelfde motor )
En een slechter zittende stoel in die Peug.
Echt stil was mijn Saxo ook weer niet op de snelweg, maar een lawaaibak was het absoluut niet. Ik denk dat de mate van isolatie ook afhankelijk is van de uitvoering, je heb een luxe uitvoering met velours stoelen enzo, ik had normale stoffen stoelen die een stuk harder waren.
Even een vergelijking aanhalen met de ZX, de Reflex heeft niet zo veel isolatie, kijk maar onder het dashbord enzo, de Avantage barst weer van de isolatie.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Vind onze saxo toch niet echt rustig op de snelweg. Maar ja, dat is een type 1 en kaalste uitvoering en 1.1i dus misschien heeft het daar wel mee te maken. Ik vind de saxo best vermoeiend rijden bij lange stukken. Binnenwegen en stad is echter wel erg leuk, lekker kruipdoor sluipdoor bakkie Schakeld goed, stuurt goed, lekker strak bochtengedrag. Niets mis mee.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zandvoorta schreef:Vind onze saxo toch niet echt rustig op de snelweg. Maar ja, dat is een type 1 en kaalste uitvoering en 1.1i dus misschien heeft het daar wel mee te maken. Ik vind de saxo best vermoeiend rijden bij lange stukken. Binnenwegen en stad is echter wel erg leuk, lekker kruipdoor sluipdoor bakkie Schakeld goed, stuurt goed, lekker strak bochtengedrag. Niets mis mee.
zo ja, kan zeker vermoeiend zijn
vooral snachts op de snelweg
maar ja ik heb het ook over de 1.1i
ZX1.4i schreef:Echt stil was mijn Saxo ook weer niet op de snelweg, maar een lawaaibak was het absoluut niet. Ik denk dat de mate van isolatie ook afhankelijk is van de uitvoering, je heb een luxe uitvoering met velours stoelen enzo, ik had normale stoffen stoelen die een stuk harder waren.
Even een vergelijking aanhalen met de ZX, de Reflex heeft niet zo veel isolatie, kijk maar onder het dashbord enzo, de Avantage barst weer van de isolatie.
Ja….dat zal het zijn, ik heb inderdaad een luxe uitvoering met velourse bekleding e.d. ..........en v.w.b. de opmerking van Andre : die Saxo van jullie weegt 100 kg minder (780 tegen 885) dan die 1.5 D van mij.
Dat scheelt natuurlijk ook in het weg gedrag, net zoals een BX minder rustig (stil) is als een Xantia.
ZX14i schreef:
Even een vergelijking aanhalen met de ZX, de Reflex heeft niet zo veel isolatie, kijk maar onder het dashbord enzo, de Avantage barst weer van de isolatie.
Geldt niet voor de Reflex diesel die van mij heeft redelijk wat isolatie (gulukkig) zowel onder de motorkap als op het tussenschod tussen motorruimte en passagiersgedeelte.
Waardoor de motor tot ca. 80 km/h nauwelijks te horen is.
Dan tot 130 km/h niet storend
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
zx19d schreef:Geldt niet voor de Reflex diesel die van mij heeft redelijk wat isolatie (gulukkig) zowel onder de motorkap als op het tussenschod tussen motorruimte en passagiersgedeelte.
Ah das ook toevallig, de vergelijking die ik maakte was tussen ZX1.9D-Reflex Type-2 en een ZX1.9D-Avantage Type-1.
De door jouw genoemde isolatie is standaard bij een Reflex diesel, bij een Reflex 1.4i ontbreekt deze isolatie. De Avantage diesel heeft naast de door jouw genoemde isolatie nog meer isolatie. Van een Reflex diesel heb ik ooit de kachelradiateur vervangen en bij een Avantage Diesel heb ik onder het dashbord speakerdraden en filters zitten weg werken. De extra isolatie viel mij toen op, de Avantage was ook een stuk stiller dan de Reflex.
Pfff…..vandaag weer 700 km op de klok gezet met de Saxo.
Moest eerst naar den Haag, toen weer terug naar A’dam…...daarna naar Zoetermeer, Cappele a/d IJssel en toen door naar TERNEUZEN !
En ik ben vandaag dus voor het eerst door de Westerscheldetunnel gereden
Wat een lang end zeg, die tunnel…..6,7 km lang en je mocht er niet harder dan 50.
2X 4,20 betalen (die ik weer terug krijg hoor).....maar wel een knap staaltje werk die tunnel, je gaat dan ook gevoelsmatig behoorlijk de diepte in.
Overigens….dik 3000 km in 2 weken…......wie doet me dat na ?