Hallo allemaal,
Kan dan eindelijk toch een XM gaan kopen.
Het is een XM turbo CT uit 1994.
Is dit de juiste xm ?? Had eerst zelf gedacht aan een 2.0, maar deze kwam plots op mijn pad.
Hoe is het verbruik en hoe is het met het onderhoud en distributieriem gesteld?
Wegenbelasting is al duurder dan een 2.0, maar je hebt dan ook 146pk en een top van 212km/uur.
Het is wel aanlokkelijk…....
Alvast bedankt!
Bob
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: XM turbo CT de juiste XM ???
austria schreef:Hallo allemaal,
Kan dan eindelijk toch een XM gaan kopen.
Het is een XM turbo CT uit 1994.Is dit de juiste xm ?? Had eerst zelf gedacht aan een 2.0, maar deze kwam plots op mijn pad.
Hoe is het verbruik en hoe is het met het onderhoud en distributieriem gesteld?
Wegenbelasting is al duurder dan een 2.0, maar je hebt dan ook 146pk en een top van 212km/uur.
Het is wel aanlokkelijk…....
Alvast bedankt!
Bob
CT turbo is een topper
mooi blokje heb ik van horen zeggen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Qua verbruik wat meer als de 2.0. Ga uit van 1:8 tot 1:10. Beetje hetzelfde als de V6.
Onderhoud is vergelijkbaar met een 2.0i. Is goed te doen.
Veel plezier met je CT Turbo.
Domme vragen bestaan niet.
Mn pa haald met zijn CT Turbo wel eens rond de 1 : 14, moet er wel bij vermelden dat dat snelweg verkeer is met zeer rustige snelheid max 120.
Normaal gesproken met niet te veel stads verkeer, en rustig optrekken is zuiniger dan 1 : 10 mogenlijk.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Wat mij betreft de ideale balans tussen genoeg kracht en beperkte onderhoudskosten. Mijn verbruikscijfers waren/zijn als volgt
2.0i multipoint handbak 1992 S1 19,5
2.0 TCT handbak 1994 S1 19
V6 ZPJ handbak 1993 S1 19
V6 ZPJ automaat 1995 S2 18
Hierbij moet worden opgemerkt dat als er eigenlijk alleen in de stad mee werd gereden allen ongeveer 1 kilometer per liter ongunstiger uitkomen. Alleen de V6 automaat gaat dan naar 16
Als ik nu een andere XM zou moeten kopen zou het waarschijnlijk ook een TCT worden. Vrees alleen dat de 6-cilinder roffel wel node gemist zal worden. Wees voorzichtig wat dat betreft, een 6-cilinder werkt verslavend.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Lucas Unger schreef:Wat mij betreft de ideale balans tussen genoeg kracht en beperkte onderhoudskosten. Mijn verbruikscijfers waren/zijn als volgt:
2.0i multipoint handbak 1992 S1: 1:9,5
2.0 TCT handbak 1994 S1: 1:9
V6 ZPJ handbak 1993 S1: 1:9
V6 ZPJ automaat 1995 S2: 1:8Hierbij moet worden opgemerkt dat als er eigenlijk alleen in de stad mee werd gereden allen ongeveer 1 kilometer per liter ongunstiger uitkomen. Alleen de V6 automaat gaat dan naar 1:6
Als ik nu een andere XM zou moeten kopen zou het waarschijnlijk ook een TCT worden. Vrees alleen dat de 6-cilinder roffel wel node gemist zal worden. Wees voorzichtig wat dat betreft, een 6-cilinder werkt verslavend.
Groet,
L
Voor de volle 100% mee eens, maar ik scoor gemiddeld 1 op 9 met m’n serie 1 V6 Automaat . Uitschieters naar de 1 op 11 op de lange baan is zeer goed mogelijk…...
Ook mijn volgende wordt zeer waarschijnlijk een TCT (of een PSA V6 als ik er 1 kan vinden voor weinig…...)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
V6 nieuw model ( ES9J4 / XFZ ) gemiddeld 1 op 10, snelweg 130 km/h:
1 op 12. Stad: 1 op 8 a 9.
Dus waarom behelpen met een lawaaige 2 liter uit het jaar nul en een verspillende turbo…
ja, ze zijn nog wat duurder in de aansschaf, maar de onderhoudskosten zijn net zo hoog of laag!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
v6 24 klepper ‘91.
1:10 nederlandse snelweg kilometers
1:8,3 duitse snelweg kilometers.
volle bepakking en vier man erin.
240 km per uur en het was nog niet op.
kruissnelheid van 180 is goed te doen.
beter langharig als kortzichtig
Leuk allemaal dat verbruik, maar is het nu je juiste XM ??
ik vind dat je dat niet kan zeggen ik heb 4 xm gehad en ze reden allemaal anders dus je zal gewoon zelf een proefrit moeten doen en als deze in de smaak valt zou je hem kunnen kopen en over de pk en topsnelheid gebruik je ze vaak of heel af en toe
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De pk’s zeggen geen drol. De XM is gemaakt voor comfort en souplesse, een V6 12 klepper begint pas rond de 2500 toeren goed te trekken en geeft pas bij 4600 toeren z’n maximale koppel.
Mijn ervaring met een V6 automaat is, dat deze bij comfortabel zoeven, nooit boven de 2500 toeren komt voordat hij opschakeld en je ook geen snelle indruk geeft. Als je wat meer gas geeft, schakeld hij wat later, maar zie je op je meter dat je ook een stuk harder rijdt. Je zit zonder dat je het in de gaten hebt boven de toegestane limiet en dan zit je nog niet eens in 4
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002