hoe kan ik de bak en steekassen verwijderen?
bij de C15 heb ik de motor verwijdert maar nu moeten de steekassen er uit, hoe pak ik dit het simpelste aan?
bij de AX moet dit ook nog gebeuren maar vermits het beide TU blokken zijn blijft dit op de bekabeling na hetzelfde
ik heb zowat overal op het forum gezocht maar nergens gevonden vandaar dat ik het in de algemene rubriek gooi
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij kan je die steekassen gewoon uit de bak trekken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Volgens mij kan je die steekassen gewoon uit de bak trekken..
inderdaad
ik heb eerst de AX aangepakt : ipv. de kogelgewrichten van het wiel lo te maken heb ik de onderste draagarm van het rechtse wiel losgemaakt (auto is toch sloop), de auto op de krik eneen extra steun, wiel onderaan naar buiten getrokken en de as valt netjes uit de bak
ik had voor het blok er uit ging eerst de centrale wielmoer losgetrokken dus moest ik enkel de moer er af doen en met een houten balkje tegen de as en een klap van een zware hamer kwam de as uit het wiel
nu ga ik de steekassen en de bak uit de C15 halen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
bij de C15 ook de steekassen er uit en de bak er van onder
nu heb ik aan het linker voorwiel de onderste draagarm los gemaakt, fusee eruit (ipv. even goed te kijken natuurlijk een goede fusee verknoeit, kan ik gelijk een nieuwe draagarm kopen )
fusee gaat er eigenlijksimpel uit, verwijder de dwarsbout volledig en de fusee moet gelijk lossen (misschien kleine tik geven)
veerpoot opzij getrokken en de steekas kwam er gelijk uit, kleine tik tegen de steekas (eerst moer verwijdert) aan het wiel en die kwam er ook netjes uit (zaten minder vast als bij de AX)
vervolgens bak losgemaakt en ook de ander steekas verwijdert
beide steekassen binnen gebracht voor nieuwe stofhoezen
[Edit bogaard ]Opverzoek van paso verplaatst [/edit]
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017