Wij hebben een C4 HDI 94PK.
Alles was perfect tot nu toe , maar na 4000 KM en bij 1 bepaalde beweging hoor ik heel af en toe een raar irritant gejank.
Als ik de auto in z’n achteruit zet en afdraai (stukje of gans), achteruit rij en wat rem , hoor ik een heel fel lawaai.
Wat zou dit kunnen zijn? Is hier iemand die zoiets al heeft gehad ?
ALVAST BEDANKT voor jullie reactie !!!
heb dit bij mijn wagen ook al eens voorgehad ...
Als jij meer te weten komt gelieve mij hier dan ook iets te laten weten.
Heb dit alleen voor als ik mijn auto pas heb gewassen met de hogedruk reiniger shock
Citroen C4
Parkeerhulp :
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
heb ik niet op mijn wagen
Citroen C4
Re: Vreemd geluid
DaveKatteTomasz schreef:Wij hebben een C4 HDI 94PK.
Alles was perfect tot nu toe , maar na 4000 KM en bij 1 bepaalde beweging hoor ik heel af en toe een raar irritant gejank.Als ik de auto in z’n achteruit zet en afdraai (stukje of gans), achteruit rij en wat rem , hoor ik een heel fel lawaai.
Wat zou dit kunnen zijn? Is hier iemand die zoiets al heeft gehad ?
ALVAST BEDANKT voor jullie reactie !!!
door de monteur op mijn werk word er gezegd : even een keer flink remmen als je in zijn achterruit rijd….dan zou het over moeten zijn
(Zelf moet ik het ook even proberen met mijn c4 )
ik heb m’n wagen C4 berline automaat amper vier weken (1200km) en kreeg voorbije weekend en ook gisteren bij een bocht indraaien in lage snelheid (15-20km) even een kort metaalachtig gekraak te horen dat precies vanvoor komt.
Het is nooit eerder voorgekomen zodat dit plotse gekraak wel schrikwekkend overkomt.
Het is nu wel -3 of -5 graden buiten. Iemand een idee waar dit van kan komen ? (remmen, abs, stuurkabel ?)
Voor het overige rijdt ie prima en moet ie toch op nazicht binnen rond de 2000km
robantwerp schreef:ik heb m’n wagen C4 berline automaat amper vier weken (1200km) en kreeg voorbije weekend en ook gisteren bij een bocht indraaien in lage snelheid (15-20km) even een kort metaalachtig gekraak te horen dat precies vanvoor komt.
Het is nooit eerder voorgekomen zodat dit plotse gekraak wel schrikwekkend overkomt.
Het is nu wel -3 of -5 graden buiten. Iemand een idee waar dit van kan komen ? (remmen, abs, stuurkabel ?)
Voor het overige rijdt ie prima en moet ie toch op nazicht binnen rond de 2000km
Heb ik ook gehad bij de C4 die ik nu weggedaan heb.Volgens de dealer die er toen naar gekeken heeft en op mijn omschrijving af ging zou het een homo kunnen zijn van een aandrijfas, er was echter niets te zien en te voelen dus doorrijden (mag nu iemand anders doen) tot het erger wordt of kapot gaat.
Igor schreef:breakie schreef:zou het een homo kunnen zijn van een aandrijfas,
Wat is in ‘s hemelsnaam een homo van een aandrijfas? Ik maak mij daar de vreemdste veronderstellingen over
hij zal wel de homokineet of kinetische koppeling bedoelen van de aandrijfas.
mvgr wupke.die wel vermoedens heeft maar het komt allemaal neer op gissen, en dat is niet de weg.
als het mij zou overkomen zou ik domweg EISEN dat de Dealer het oplost, en dat ik de tuut niet terug wil voor hij gemaakt is.
is toch van de zotte om met dergelijk nieuwe (dure) automobielen een hoop herrie te maken ,,,dat doen ouwe brikken van 100 euro, niet van 10,000+ .
cowboyhenk schreef:Heb dit probleem ook gehad met een hoog metaalachtig geluid rechts achteraan meestal in een bocht naar rechts,waar iedereen zich rot van schrok.
Probleem is nu opgelost door mijn dealer. Ze hebben de torsieas achteraan vervangen samen met de schokdempers achteraan en de remschijf en remblokjes van het achterwiel rechts.
Tot nu toe geen problemen meer met het geluid. Ben dus weer een tevreden C4-rijder.
Hopelijk zijn jullie hier ook wat mee geholpen!
Groetjes
tja, veul gesleutel,maar ik heb zoiets van:was dat allemaal nodig?
ik bedoel, zijn ze niet gewoon de auto telijf gegaan met alles wat met de wielophanging heeft te maken vervangen,ipv de veroorzaker alleen te vervangen?
ik verzin ff maar wat, want bovenstaande onderdelen zijn samen niet een goedkope reparatie.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
kreazyV8wuppo schreef:tja, veul gesleutel,maar ik heb zoiets van:was dat allemaal nodig?
ik bedoel, zijn ze niet gewoon de auto telijf gegaan met alles wat met de wielophanging heeft te maken vervangen,ipv de veroorzaker alleen te vervangen?
ik verzin ff maar wat, want bovenstaande onderdelen zijn samen niet een goedkope reparatie.
mvgr wupke
Als het onder garantie is is dat toch niet zo erg.
Als ze niet kunnen vinden waar het probleem just zit is het toch beter dat ze gewoon alles vervangen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
heb het probleem al een paar keer aangekaart met mijn dealer. Nu denken ze het gevonden te hebben, de remklauw rechtvanachter was krom getrokken ... Ze gaan die vervangen, hopelijk is dit een oplossing ?
Citroen C4
Ik hoor bij mijn C4 soms een krijsend geluid als ik achteruit rij en dan op de rem trap. Hetzelfde probleem?
mijn remklauwen zijn ze nu op dit moment ook aan het vervangen lol
Citroen C4
Hier ook hetzelfde probleem, heb het per mail aan mijn dealer gemeld.
Ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn.
C4 1.6 HDI 92PK
Gisteren even bij de dealer langs geweest. Ook hier dienen de remklauwen vervangen te worden. De originele van Bosch voldoen niet…
Eindelijk een probleem dat mijn dealer erkent.
C4 1.6 HDI 92PK
heb dit de voorbije maand nog een drietal keer gehad (als je eerst wat op je rem hebt gestaan en dan achteruit rijdt of remt en afdraait klinkt (rechts achteraan bij het wiel een metaal gekraak)
ik moest deze week bij de garage voor update van de software en gelijk aan de hoofdmonteur gevraagd.
deze zei dat hierover al wat klachten zijn : citroen weet ervan en het zou komen door het feit dat men remklauwen gebruikt die bestaan uit twee verschillende materialen (ene kant metaal en andere aluminium geloof ik) ipv twee dezelfde kanten.
ik mag volgende keer gewoon binnenkomen om deze te vervangen en probleem zou dan opgelost zijn.
voor de rest rijdt onze C4 prima (alleen toch wat traag in optrekken in derde en vierde wat wel lastig is bij het inhalen - of moet ik de automaat in sportstand zetten ?)