1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
BX TZD automaat
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 27 september 2005 11:35 AM

Daar ben ik weer.

Na een paar maanden in een uiterlijk gare TZD turbo gereden te hebben (+/- 10.000 km)
Heb ik zojuist een TZD automaat (geen turbo) gekocht.

Deze is in hele mooie staat, met alleen de volgende puntjes:
  - bijrijdersportierslot is opengebroken geweest en doet het niet meer, kan ik die dichtlijmen omdat de sleutel er in vast blijft zitten als je het toch probeert.
  - als ik de automaat in zijn achteruit zet, zakt de achterkant soms in en komt dan weer omhoog. ????? iemand idee wat of hoe
  - rechterachterraam gaat niet goed dicht (overzetten uit de Turbo)
  - dashboardverlichting heeft 2 of 3 stukke lampjes

Verder rijd ie heerlijk, alhoewel de vering toch wel anders is dan de TZD Turbo (daarmee ben ik bij Chyparse geweest en veerde fantastisch)
Plus natuurlijk de Turbo, die mis je toch wel een beetje.

Greetingzz,

Ondar

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 september 2005 12:36 PM
  [ # 1 ]

Re: BX TZD automaat

Ondar schreef:

Daar ben ik weer.

Na een paar maanden in een uiterlijk gare TZD turbo gereden te hebben (+/- 10.000 km)
Heb ik zojuist een TZD automaat (geen turbo) gekocht.

Deze is in hele mooie staat, met alleen de volgende puntjes:
  - bijrijdersportierslot is opengebroken geweest en doet het niet meer, kan ik die dichtlijmen omdat de sleutel er in vast blijft zitten als je het toch probeert.
  - als ik de automaat in zijn achteruit zet, zakt de achterkant soms in en komt dan weer omhoog. ????? iemand idee wat of hoe
  - rechterachterraam gaat niet goed dicht (overzetten uit de Turbo)
  - dashboardverlichting heeft 2 of 3 stukke lampjes

Verder rijd ie heerlijk, alhoewel de vering toch wel anders is dan de TZD Turbo (daarmee ben ik bij Chyparse geweest en veerde fantastisch)
Plus natuurlijk de Turbo, die mis je toch wel een beetje.

Greetingzz,

Ondar

Gefeliciteerd.

Je hebt dus nog wat over te zetten (bollen, rechter portierslotje). Rechteracherraam even het mechaniek smeren en afstellen.

Ik denk dat dat gekke omhoog komen te maken heeft met de kruipneiging van de automaat.

Succes ermee.

Gr,
Marten

(PS. Waarom zet je ook niet de turbo over als je hem mist Wink)

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 27 september 2005 01:07 PM
  [ # 2 ]

ja ik had ook het idee dat het iets met de automaat te maken heeft.

En de turbo overzetten…. ik weet het niet , nog even niet, kheb nog even genoeg te doen (chassis wissel Dyane (aanrijding met tankstationpaaltje in een pak sneeuw), Chassis wissel 2cv volgend jaar (iets te enthausiast rondgecrosst op een 4x4 terrein en begint beetje te knikken), dorpeltje plus kleppen stellen visa.

maar als ik dat slotje overzet heb ik toch een verkeerde sleutel, of ik moet beide sloten overzetten en het contactslot. ik dacht als ik toch cv heb, kan ik toch gewoon dat bijrijdersportierslot dichtlijmen.

Weet iemand trouwens waar je echte autosleutels kan laten maken (met zo’n zwart handvatje deraan) ipv helemaal metaal ala huissleutelmodel.

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 27 september 2005 01:31 PM
  [ # 3 ]

voor de bx sloten die je open kunt maken (het slot zelf dus) kan je de palletjes laten omzetten op je eigen sleutel. Dus ga even naar de citroengoeroe in de buurt met je oude slot en vraag of ze nog een verstelbaar slot hebben liggen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 september 2005 01:35 PM
  [ # 4 ]

Re: BX TZD automaat

Ondar schreef:

Daar ben ik weer.

Na een paar maanden in een uiterlijk gare TZD turbo gereden te hebben (+/- 10.000 km)
Heb ik zojuist een TZD automaat (geen turbo) gekocht.

Deze is in hele mooie staat, met alleen de volgende puntjes:
  - bijrijdersportierslot is opengebroken geweest en doet het niet meer, kan ik die dichtlijmen omdat de sleutel er in vast blijft zitten als je het toch probeert.
  - als ik de automaat in zijn achteruit zet, zakt de achterkant soms in en komt dan weer omhoog. ????? iemand idee wat of hoe
  - rechterachterraam gaat niet goed dicht (overzetten uit de Turbo)
  - dashboardverlichting heeft 2 of 3 stukke lampjes

Verder rijd ie heerlijk, alhoewel de vering toch wel anders is dan de TZD Turbo (daarmee ben ik bij Chyparse geweest en veerde fantastisch)
Plus natuurlijk de Turbo, die mis je toch wel een beetje.

Greetingzz,

Ondar

turbo overzetten was ook maar een geintje..

sloten overzetten. Sja.. uiteraard hoort bij een ander slot een andere sleutel. Je vermijd het risico dat de sleutel vast komt te zitten. Je kan ook een compleet nieuwe slotenset kopen bijj de dealer. Heb je weer “mooie”  sleutels en alles gelijk. Kost iets van 150 EUR wat ik het laatst gehoord had. contactslot, portiersloten, tankdopslot, dashboardvakslot. Met CV “hoef” je hem niet met de sleutel open te doen. Is helemaal aan jou natuurlijk.

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 29 september 2005 03:15 PM
  [ # 5 ]

Zo , ik heb nu 500 km gereden en hij begint steeds lekkerder te rijden ,
ik heb de overdrive (zo heet dat toch?) gevonden en dan istie nog niet eens zo traag.

Radiootje ingebouwd, zaten zelfs nog oude tweeters in uit belgie (orgineel?)
Met een muziekje is het nog relaxter rijden.

Alleen dat inzakken van de achterkant vind ik maar raar:
Als ik hem van A naar R veranderd er niks
Als ik dan terug naar A ga en wegrijd… dan zakt achter in en komt pas na enkele tientallen meters weer omhoog
Maar als ik hem daarna gelijk weer in R zet komt ie direct omhoog.
Als ie in P ipv R gezet wordt heb je het ook een beetje.

Iemand enig idee of dit hoort bij een automaat?

greetingzz,

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
Gepost: 29 september 2005 03:24 PM
  [ # 6 ]

Zal wel he, want een overdrive is gewoon de al dan niet elektrische voorloper van de ondertussen vertrouwde vijfde versnelling, ergo onderdeel van een handmatig geschakelde versnellingsbak.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 29 september 2005 03:36 PM
  [ # 7 ]
Ondar schreef:

Zo , ik heb nu 500 km gereden en hij begint steeds lekkerder te rijden ,
ik heb de overdrive (zo heet dat toch?) gevonden en dan istie nog niet eens zo traag.

Radiootje ingebouwd, zaten zelfs nog oude tweeters in uit belgie (orgineel?)
Met een muziekje is het nog relaxter rijden.

Alleen dat inzakken van de achterkant vind ik maar raar:
Als ik hem van A naar R veranderd er niks
Als ik dan terug naar A ga en wegrijd… dan zakt achter in en komt pas na enkele tientallen meters weer omhoog
Maar als ik hem daarna gelijk weer in R zet komt ie direct omhoog.
Als ie in P ipv R gezet wordt heb je het ook een beetje.

Iemand enig idee of dit hoort bij een automaat?

greetingzz,

Nu heb ik nog nooit een automaat gehad in mijn vele BX diesels…..maar volgens mij staat het HP-systeem los van de bak. Confused:

Zal wel net zoiets zijn als je bij een stoplicht komt stil te staan en je voet op de rem houdt…..dan komt ie ook (net als bij sommige Xantia’s) even omhoog.

Probeer dit nog eens, maar dan ZONDER op de rem te trappen…of ie het dan nog doet ?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 september 2005 03:56 PM
  [ # 8 ]

Ja maar bij een automaat is het wel handig te remmen voordat je een andere trap kiest. Dus andere trap kiezen is automatisch remmen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 29 september 2005 07:23 PM
  [ # 9 ]
T(h)ijs schreef:

Ja maar bij een automaat is het wel handig te remmen voordat je een andere trap kiest. Dus andere trap kiezen is automatisch remmen.

Klopt en wat ook klopt is dat de achterkant soms iets omhoogkomt bij het inremmen. Dat doet mijn BX GTi automaat ook. Volgens mij is dat hier aan de hand. Er is geen verband tussen je automaatbak en de HP vering maar wel met je remmen en HP vering.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 september 2005 12:09 AM
  [ # 10 ]

Als je vooruit gaat rijden en je zet ‘m in A dan trekt ‘ie een beetje vooruit en dus zakt ‘ie van achter iets. Als je de bak in R zet duwt ‘ie de auto als het ware naar achter en komt ‘ie van achter al iets omhoog. Denk alleen niet dat dit echt heel duidelijk te merken moet zijn hoor. En pas na een meter of tien weer op normale rijhoogte lijkt me ook niet kloppen.

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 30 september 2005 11:55 AM
  [ # 11 ]

Hij doet het ook als ik de rem niet intrap
plus het hoogteverschil is ongeveer 10 cm

bijbehorend verschijnsel is misschien ook dat de achterkant redelijk snel inzakt nadat de motor uit staat, enkele minuten slechts.

Ik denk dat ik maar even chyparse bel en eventueel langskom.

Greetingzz,

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 30 september 2005 01:15 PM
  [ # 12 ]
Ondar schreef:

Hij doet het ook als ik de rem niet intrap
plus het hoogteverschil is ongeveer 10 cm

bijbehorend verschijnsel is misschien ook dat de achterkant redelijk snel inzakt nadat de motor uit staat, enkele minuten slechts.

Ik denk dat ik maar even chyparse bel en eventueel langskom.

Greetingzz,

Ik vind het maar een vreemd verschijnsel. Hou je ons op de hoogte van de uitslag? Ben erg benieuwd!

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 25 oktober 2005 12:34 PM
  [ # 13 ]

helaas,

ik zal geen uitsluitsel kunnen geven over het probleem,
Chyparse verdacht de hoogteregelaar van stroef zijn.

Hedenmorgen heeft ene malloot zijn auto van een zijstraatje vanlinks voor mijn auto gegooit—> 5 auto’s schade, waarvan 3 totalloss (inclusief bx helaas)
dus daar gaat een hele mooie goed uitziende BX TZD automaat.

Greetingzz,

Ondar
-opzoek naar een nieuwe-

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 oktober 2005 01:08 PM
  [ # 14 ]

Fuck zeg! Is ie helemaal niet meer te reden? Ook niet als je zelf wat plaatwerk van de sloop haalt? Zonde… helaas, dit soort dingen heb je niet in de hand.

Succes met het vinden van wat anders.

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 25 oktober 2005 01:17 PM
  [ # 15 ]

boem en boem, 2x van voren geraakt, 1x links(stom busje wat hem dervoor gooit), 1x rechts (auto waar ik daarna tegenaan kwam),
rijd nog maar net, met veel gepiep en gekraak.

dus ik vrees van niet,

ligt geen olie op de straat, dus tis misschien nog heel, maar de motor loopt niet helemaal netjes meer stationair, beetje piepjes en erpjes.

Mijn vorige bx (die TZD turbo met bijna 4,5 ton op de teller) was ook al total loss, aangereden door een vrachtwagen die achteruit reed terwijl ik geparkeerd stond.

Luck is on my side…

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook