Daar ben ik weer.
Na een paar maanden in een uiterlijk gare TZD turbo gereden te hebben (+/- 10.000 km)
Heb ik zojuist een TZD automaat (geen turbo) gekocht.
Deze is in hele mooie staat, met alleen de volgende puntjes:
- bijrijdersportierslot is opengebroken geweest en doet het niet meer, kan ik die dichtlijmen omdat de sleutel er in vast blijft zitten als je het toch probeert.
- als ik de automaat in zijn achteruit zet, zakt de achterkant soms in en komt dan weer omhoog. ????? iemand idee wat of hoe
- rechterachterraam gaat niet goed dicht (overzetten uit de Turbo)
- dashboardverlichting heeft 2 of 3 stukke lampjes
Verder rijd ie heerlijk, alhoewel de vering toch wel anders is dan de TZD Turbo (daarmee ben ik bij Chyparse geweest en veerde fantastisch)
Plus natuurlijk de Turbo, die mis je toch wel een beetje.
Greetingzz,
Ondar
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Re: BX TZD automaat
Ondar schreef:Daar ben ik weer.
Na een paar maanden in een uiterlijk gare TZD turbo gereden te hebben (+/- 10.000 km)
Heb ik zojuist een TZD automaat (geen turbo) gekocht.Deze is in hele mooie staat, met alleen de volgende puntjes:
- bijrijdersportierslot is opengebroken geweest en doet het niet meer, kan ik die dichtlijmen omdat de sleutel er in vast blijft zitten als je het toch probeert.
- als ik de automaat in zijn achteruit zet, zakt de achterkant soms in en komt dan weer omhoog. ????? iemand idee wat of hoe
- rechterachterraam gaat niet goed dicht (overzetten uit de Turbo)
- dashboardverlichting heeft 2 of 3 stukke lampjesVerder rijd ie heerlijk, alhoewel de vering toch wel anders is dan de TZD Turbo (daarmee ben ik bij Chyparse geweest en veerde fantastisch)
Plus natuurlijk de Turbo, die mis je toch wel een beetje.Greetingzz,
Ondar
Gefeliciteerd.
Je hebt dus nog wat over te zetten (bollen, rechter portierslotje). Rechteracherraam even het mechaniek smeren en afstellen.
Ik denk dat dat gekke omhoog komen te maken heeft met de kruipneiging van de automaat.
Succes ermee.
Gr,
Marten
(PS. Waarom zet je ook niet de turbo over als je hem mist )
ja ik had ook het idee dat het iets met de automaat te maken heeft.
En de turbo overzetten…. ik weet het niet , nog even niet, kheb nog even genoeg te doen (chassis wissel Dyane (aanrijding met tankstationpaaltje in een pak sneeuw), Chassis wissel 2cv volgend jaar (iets te enthausiast rondgecrosst op een 4x4 terrein en begint beetje te knikken), dorpeltje plus kleppen stellen visa.
maar als ik dat slotje overzet heb ik toch een verkeerde sleutel, of ik moet beide sloten overzetten en het contactslot. ik dacht als ik toch cv heb, kan ik toch gewoon dat bijrijdersportierslot dichtlijmen.
Weet iemand trouwens waar je echte autosleutels kan laten maken (met zo’n zwart handvatje deraan) ipv helemaal metaal ala huissleutelmodel.
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
voor de bx sloten die je open kunt maken (het slot zelf dus) kan je de palletjes laten omzetten op je eigen sleutel. Dus ga even naar de citroengoeroe in de buurt met je oude slot en vraag of ze nog een verstelbaar slot hebben liggen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Re: BX TZD automaat
Ondar schreef:Daar ben ik weer.
Na een paar maanden in een uiterlijk gare TZD turbo gereden te hebben (+/- 10.000 km)
Heb ik zojuist een TZD automaat (geen turbo) gekocht.Deze is in hele mooie staat, met alleen de volgende puntjes:
- bijrijdersportierslot is opengebroken geweest en doet het niet meer, kan ik die dichtlijmen omdat de sleutel er in vast blijft zitten als je het toch probeert.
- als ik de automaat in zijn achteruit zet, zakt de achterkant soms in en komt dan weer omhoog. ????? iemand idee wat of hoe
- rechterachterraam gaat niet goed dicht (overzetten uit de Turbo)
- dashboardverlichting heeft 2 of 3 stukke lampjesVerder rijd ie heerlijk, alhoewel de vering toch wel anders is dan de TZD Turbo (daarmee ben ik bij Chyparse geweest en veerde fantastisch)
Plus natuurlijk de Turbo, die mis je toch wel een beetje.Greetingzz,
Ondar
turbo overzetten was ook maar een geintje..
sloten overzetten. Sja.. uiteraard hoort bij een ander slot een andere sleutel. Je vermijd het risico dat de sleutel vast komt te zitten. Je kan ook een compleet nieuwe slotenset kopen bijj de dealer. Heb je weer “mooie” sleutels en alles gelijk. Kost iets van 150 EUR wat ik het laatst gehoord had. contactslot, portiersloten, tankdopslot, dashboardvakslot. Met CV “hoef” je hem niet met de sleutel open te doen. Is helemaal aan jou natuurlijk.
Zo , ik heb nu 500 km gereden en hij begint steeds lekkerder te rijden ,
ik heb de overdrive (zo heet dat toch?) gevonden en dan istie nog niet eens zo traag.
Radiootje ingebouwd, zaten zelfs nog oude tweeters in uit belgie (orgineel?)
Met een muziekje is het nog relaxter rijden.
Alleen dat inzakken van de achterkant vind ik maar raar:
Als ik hem van A naar R veranderd er niks
Als ik dan terug naar A ga en wegrijd… dan zakt achter in en komt pas na enkele tientallen meters weer omhoog
Maar als ik hem daarna gelijk weer in R zet komt ie direct omhoog.
Als ie in P ipv R gezet wordt heb je het ook een beetje.
Iemand enig idee of dit hoort bij een automaat?
greetingzz,
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zal wel he, want een overdrive is gewoon de al dan niet elektrische voorloper van de ondertussen vertrouwde vijfde versnelling, ergo onderdeel van een handmatig geschakelde versnellingsbak.
Ondar schreef:Zo , ik heb nu 500 km gereden en hij begint steeds lekkerder te rijden ,
ik heb de overdrive (zo heet dat toch?) gevonden en dan istie nog niet eens zo traag.Radiootje ingebouwd, zaten zelfs nog oude tweeters in uit belgie (orgineel?)
Met een muziekje is het nog relaxter rijden.Alleen dat inzakken van de achterkant vind ik maar raar:
Als ik hem van A naar R veranderd er niks
Als ik dan terug naar A ga en wegrijd… dan zakt achter in en komt pas na enkele tientallen meters weer omhoog
Maar als ik hem daarna gelijk weer in R zet komt ie direct omhoog.
Als ie in P ipv R gezet wordt heb je het ook een beetje.Iemand enig idee of dit hoort bij een automaat?
greetingzz,
Nu heb ik nog nooit een automaat gehad in mijn vele BX diesels…..maar volgens mij staat het HP-systeem los van de bak. :
Zal wel net zoiets zijn als je bij een stoplicht komt stil te staan en je voet op de rem houdt…..dan komt ie ook (net als bij sommige Xantia’s) even omhoog.
Probeer dit nog eens, maar dan ZONDER op de rem te trappen…of ie het dan nog doet ?
Ja maar bij een automaat is het wel handig te remmen voordat je een andere trap kiest. Dus andere trap kiezen is automatisch remmen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Ja maar bij een automaat is het wel handig te remmen voordat je een andere trap kiest. Dus andere trap kiezen is automatisch remmen.
Klopt en wat ook klopt is dat de achterkant soms iets omhoogkomt bij het inremmen. Dat doet mijn BX GTi automaat ook. Volgens mij is dat hier aan de hand. Er is geen verband tussen je automaatbak en de HP vering maar wel met je remmen en HP vering.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Als je vooruit gaat rijden en je zet ‘m in A dan trekt ‘ie een beetje vooruit en dus zakt ‘ie van achter iets. Als je de bak in R zet duwt ‘ie de auto als het ware naar achter en komt ‘ie van achter al iets omhoog. Denk alleen niet dat dit echt heel duidelijk te merken moet zijn hoor. En pas na een meter of tien weer op normale rijhoogte lijkt me ook niet kloppen.
Hij doet het ook als ik de rem niet intrap
plus het hoogteverschil is ongeveer 10 cm
bijbehorend verschijnsel is misschien ook dat de achterkant redelijk snel inzakt nadat de motor uit staat, enkele minuten slechts.
Ik denk dat ik maar even chyparse bel en eventueel langskom.
Greetingzz,
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:Hij doet het ook als ik de rem niet intrap
plus het hoogteverschil is ongeveer 10 cmbijbehorend verschijnsel is misschien ook dat de achterkant redelijk snel inzakt nadat de motor uit staat, enkele minuten slechts.
Ik denk dat ik maar even chyparse bel en eventueel langskom.
Greetingzz,
Ik vind het maar een vreemd verschijnsel. Hou je ons op de hoogte van de uitslag? Ben erg benieuwd!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
helaas,
ik zal geen uitsluitsel kunnen geven over het probleem,
Chyparse verdacht de hoogteregelaar van stroef zijn.
Hedenmorgen heeft ene malloot zijn auto van een zijstraatje vanlinks voor mijn auto gegooit—> 5 auto’s schade, waarvan 3 totalloss (inclusief bx helaas)
dus daar gaat een hele mooie goed uitziende BX TZD automaat.
Greetingzz,
Ondar
-opzoek naar een nieuwe-
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Fuck zeg! Is ie helemaal niet meer te reden? Ook niet als je zelf wat plaatwerk van de sloop haalt? Zonde… helaas, dit soort dingen heb je niet in de hand.
Succes met het vinden van wat anders.
boem en boem, 2x van voren geraakt, 1x links(stom busje wat hem dervoor gooit), 1x rechts (auto waar ik daarna tegenaan kwam),
rijd nog maar net, met veel gepiep en gekraak.
dus ik vrees van niet,
ligt geen olie op de straat, dus tis misschien nog heel, maar de motor loopt niet helemaal netjes meer stationair, beetje piepjes en erpjes.
Mijn vorige bx (die TZD turbo met bijna 4,5 ton op de teller) was ook al total loss, aangereden door een vrachtwagen die achteruit reed terwijl ik geparkeerd stond.
Luck is on my side…
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km