Ondar schreef:boem en boem, 2x van voren geraakt, 1x links(stom busje wat hem dervoor gooit), 1x rechts (auto waar ik daarna tegenaan kwam),
rijd nog maar net, met veel gepiep en gekraak.dus ik vrees van niet,
ligt geen olie op de straat, dus tis misschien nog heel, maar de motor loopt niet helemaal netjes meer stationair, beetje piepjes en erpjes.
Mijn vorige bx (die TZD turbo met bijna 4,5 ton op de teller) was ook al total loss, aangereden door een vrachtwagen die achteruit reed terwijl ik geparkeerd stond.
Luck is on my side…
Och, er zal wel een hoop los zitten. Maar hoever is het gedeukt of ingedrukt? Heb je foto’s? Voorkant is relatief makkelijk zelf te fixen omdat je als DHZer makkelijk plaatwerk kan vervangen. Stel dat het je zijkant is (dorpels, b- of c-stijl of achterspatscherm) dan moet je wel gaan plaatwerken.
Als er geen vloeistoffen uitgekomen zijn dan is de radiateur ook nog heel. Het zal ongetwijfeld wel piepen en kraken als het allemaal los is…. Maar dat hoeft niet zo schokkend te zijn.
Ondar schreef:helaas,
ik zal geen uitsluitsel kunnen geven over het probleem,
Chyparse verdacht de hoogteregelaar van stroef zijn.Hedenmorgen heeft ene malloot zijn auto van een zijstraatje vanlinks voor mijn auto gegooit—> 5 auto’s schade, waarvan 3 totalloss (inclusief bx helaas)
dus daar gaat een hele mooie goed uitziende BX TZD automaat.Greetingzz,
Ondar
-opzoek naar een nieuwe-
Ik treur met je mee
Hopelijk kan ie toch nog gered worden.
Hijwordt binnen 3 dagen naar Jacques Moenen gebracht
dan kijken we oftie nog te redden is
Ik heb geen foto’s,
maar het ziet er niet best uit,
bumper, beide koplampen knipperlichten
beide zijschermen voor, bestuurderskant zo ver dat de voordeur slecht open gaat
nou ja ik zie het wel
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:beide zijschermen voor, bestuurderskant zo ver dat de voordeur slecht open gaat
Ai…...dat klinkt niet goed
Bram schreef:Ondar schreef:beide zijschermen voor, bestuurderskant zo ver dat de voordeur slecht open gaat
Ai…...dat klinkt niet goed
Oei, vooral dat laatste.
dat komt doordat het zijpaneel zover ingedeukt is dat het zijpaneel half tussende voordeur komt als jehem open doet.
situatieschets nog iets beter:
- weg met verkeer beide kanten
- mijn rijrichting is vrij
- andere kant op staat file
- er komt (voor mij van links) een busje uit een zijstraat tussen de file door en wil mijn rijrichting opdraaien.
- helaas doet ie dat op het moment dat ik aan kom rijden (+/- 40a50km per uur)
- het busje komt ongeveer 10m voor mij met zijn neus op de weghelft
- boem mijn linkervoorkant, zijn rechtervoorkant
- hij boem tegen auto tussen wie hij de weg op kwam
- ik boem tegen auto achter de auto waartussen hij de weg op kwam
- en boem tegen geparkeerde auto
al met al een hele ervaring
niemand gewond (behalve de bx)
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:dat komt doordat het zijpaneel zover ingedeukt is dat het zijpaneel half tussende voordeur komt als jehem open doet.
al met al een hele ervaring
niemand gewond (behalve de bx)
Maar goed. Het gaat erom in hoeverre de langsbalken in de motorruimte ingedrukt zijn en of het subframe of de wielen een tik hebben gehad. Het voorfront kun je wel redelijk bijbuigen als het plaatwerk en de bumper er maar weer degelijk opgeschroefd kan worden. ik was bang dat de A-stijl ook echt verbogen was, want dan wordt t tricky.
Wees blij dat je zelf idd verder niks hebt, blik is vervangbaar.
net toch nog even langs geweest:
Hierbij wat fotootjes
tja ik zie van de week wel als hij bij Moenen staat
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
au…..................
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik krijg de indruk dat die toch wel aan een droevig einde is gekomen. Had je zelf niks??!
Ik vrees, zo te zien…...dat hij totalloss is.
Achteraan heeft ie ook nog schade zag ik…..triest dat een vrij unieke TZD zo aan z’n eind moet komen. (want Automaat)
Een plaatje zegt soms meer dan 1000 woorden. Het voorfront zal wel aardig ingedrukt ziijn. Dat is nog niet het meest dramatische al kan ik mij indenken dat de langsbalken ook een opdoffer hebben gehad. Dan zit je al aan 2 andere schermen, bumper, koplampen, knipperlichten, motorkap. Misschien 200 EUR bij de sloop (en wellicht minder als je kwantumkorting krijgt). Dan ga ik er vanuit dat je plaatwerk in de juiste kleur op de sloop kan krijgen anders komt er nog pakweg 700 EUR aan spuitwerk bij.
Wat nog veel lastiger is: de achterkant. Die deuk zal als het netjes gebeurd strak gemaakt moeten worden en gespoten. Reken ook maar op ong. 500 EUR en dan moet je nog de achterklep strak gemaakt en gespoten worden (i ga er vanuit dat ie verder geen scheuren heeft door die klap) + een nieuw achterlicht.
Verzekeringstechnisch is ie hardstikke total loss. Ik denk dat je met nieuwe onderdelen en alles netjes spuiten op ong. 2000 a 2500 EUR uitkomt.
De voorkant is voor een hobbyist best zelf te doen, de achterkant heb je echt een uitdeuker en spuiter voor nodig. Of een lasser die er een nieuw achterscherm inzet, maar dan heb je ook spuitkosten.
Heel vervelend zeg. Ik hoop dat je het verzekeringstechnisch in elk geval zo kan spelen dat je er een nette andere BX van kan kopen.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Er rust blijkbaar geen zegen op jouw BX-en.
Sterkte man!!!
Ik zou zeggen, zoek een andere koets, en bouw de boel over.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik zelf had niks gelukkig, de anderen ook niet.
Als hij nog te maken is:
- die deuk achter zal ...zo netjes mogelijk moeten gebeuren dan maar
- ik heb mijn vorige bx nog (precies dezelfde kleur ) welliswaar ook total loss (stond geparkeerd en vrachtwagen kon niet zo goed achteruitrijden) waarvan de voorkant nog helemaal goed is (wel een korte motorkap). maar de achterklep ook beschadigd maar wel beter dan deze.
zoals ik al zei: we zien wel…
eerst maar even een nieuw vervoersmiddel op de kop tikken.
of van me eend knipperlichtjes en achterbandjes fixen
of me dyane gauw van een nieuw chassis voorzien
of me visa uit de “stalling” bij me ouders halen(rijd me zusje nu in)
maar toch een diesel nodig voor de km’s
en bx-en rijden zo lekker
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km