Ik heb keuze uit de volgende;
Pirelli P3000
CEAT en Arrowspeed banden van KwikFit.
Budget is maximaal 60,- per band incl. montage en balanceren.
Mijn banden zijn echt op en na mijn aanrijding pas geleden weet ik zeker dat ik vandaag of morgen de banden wil vervangen.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb die Pirelli’s eens onder een andere auto gehad [sencuur mode]Seat Cordoba Coupé ops: [/sencuur mode].
Het viel mij vooral op dat deze band vrij zachte wangen had, waardoor je een beetje een zweverig effect hebt in bochten. Na een aantal kilometers ben je er aan gewend overigens. Wat wel nadelig is, is het feit dat er gebruik gemaakt is van vrij zacht rubber is waardoor de banden snel slijten, maar dat is wel weer voordelig voor de wegligging. Want ze kleven aan de weg bij nat weer, en dat is wel fijn!
Tja, met een beperkt budged moet je nu eenmaal keuzes maken… (ik heb onlangs vuursteentjes laten monteren onder mijn GS…)
Re: Ervaring met banden van verschillende merken?
freddyonderstal schreef:Ik heb keuze uit de volgende;
Pirelli P3000
CEAT en Arrowspeed absoluut mijden, zijn goedkoop maar remmen voor geen meter in de regen. Dan kun je beter P3000 nemen, ben ik ook niet echt een voorstander van maar het is nog altijd beter dan die andere 2.
Verder zou ik zeggen, op zaken als remmen en banden moet je niet bezuinigen, gooi er lekker Michelins onder. Dat kost je wel 2 tientjes meer per band maar je heb veel minder bandenlawaai, betere grip en meer comfort. Als je weer eens flink moet remmen en het wegdek is nat, dan zul je absoluut spijt krijgen van rotzooi banden zoals Arrowspeed.
ik denk dat je beter 2 tientjes meer kunt uitgeven aan een goede band, dan weer op zoek te moeten naar een nieuwe grille / motorkap als je een noodstop net niet red dankzij een setje prutbanden
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:ik denk dat je beter 2 tientjes meer kunt uitgeven aan een goede band, dan weer op zoek te moeten naar een nieuwe grille / motorkap als je een noodstop net niet red dankzij een setje prutbanden
Hahaha, je haalt me de woorden uit de mond
Goedkoop is duurkoop bij dat soort dingen…
Vredestein bevalt ook goed en michelin inderdaad. Firestone wat minder.
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html misschien heb je hier wat aan voor een prijvergelijk
staan trouwens tests op die site en daarbij komt pirelli heel goed naar voren.
Re: Ervaring met banden van verschillende merken?
freddyonderstal schreef:Ik heb keuze uit de volgende;
Pirelli P3000
Mijn banden zijn echt op en na mijn aanrijding pas geleden weet ik zeker dat ik vandaag of morgen de banden wil vervangen.
Als je je maat vermeldt kunnen we misschien helpen zoeken…
Wat je hierboven vermeldt is allemaal rommel, hoogstens de P3000 “gaat nog”.
Michelin (de duurste band die er bestaat) is ook weer niet nodig, maar er zijn genoeg voordelige tussenwegen. De Toyo Roadpro doet het leuk, net als de meeste Bridgestones. Vredestein is niet geweldig, Uniroyal daarentegen maakt wel een hoop goeie banden. Firestone is wisselend, sommige types wel en sommige weer niet.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Jah waarom 60 euri per band?
ik heb Michelin Pilot SPORT (205/40R17) onder me xsara zitten, en ben er zeer tevreden over!
Moet wel zeggen gebruik ze niet in de winter! maar daar heb ik weer winterbandjes voor
op banden moet je niet bezuinigen….
Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Van alles er al onder gehad onder verschillende citroens maar de michelin banden hebben in mijn ogen onder de citroens de beste balance en weg contact.
Sterkte met je keuze.suc6 Frans
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Frans schreef:Van alles er al onder gehad onder verschillende citroens maar de michelin banden hebben in mijn ogen onder de citroens de beste balance en weg contact.
Sterkte met je keuze.suc6 Frans
Citroëns worden ook op michelin banden gemaakt, dus beste resultaat haal je daarmee meestal
@freddyonderstal: heb je inmiddels al een keuze kunnen maken?
Ja, ik heb gekozen voor Tyfoon banden.
Had ik ook eens onder mijn vorige auto, een Suzuki Baleno, en bevielen me toen goed.
Het trillen wat ik beschrijf in een ander topic van mij is voorbij!!!! Ook heb ik gewoon meer grip gekregen.
Banden waren 55,- per stuk. Valt nog mee en toch goede kwaliteit denk ik en vind ik.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
freddyonderstal schreef:Het trillen wat ik beschrijf in een ander topic van mij is voorbij!!!! Ook heb ik gewoon meer grip gekregen.
Banden waren 55,- per stuk. Valt nog mee en toch goede kwaliteit denk ik en vind ik.
Dan is het toch onbalans of een uitstulping in de banden de boosdoener geweest.
Ik heb zelf nog nooit van Tyfoon banden gehoord, maar het lijkt mij dat elke andere band van een B of C merk beter is dan een versleten band.
Ceat-banden… ze zouden die banden moeten verbieden. In de regen trok ik met slippend banden weg vanuit de derde versnelling in de BX19TZi. Laat staan als je dan zou moeten remmen.
Verder slijten ze erg snel, zelfs aan de achterwielen. Mijn ervaring: 15.000 km voor de voorwielen en 40.000 voor de achterwielen en dat vond ik extreem snel.
even ter info: Ceat is een dochtermerk van Pirelli
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Arrowspeed, het huismerk van de Kwikflut is ook echt bagger.
@XTR, onder mijn eerste auto een Peugeot 309 heb ik Vredestein banden gehad, dat waren ook goede banden voor een redelijke prijs
Eigenlijk zouden alle forumleden naast Michelin voor een Nederlands produkt moeten kiezen
ps. is goed voor m’n eindejaarsuitkering