Hoe kan je de koppeling testen bij een hydraulique? Starten, in derde zetten en gas geven??
:
Is dit een domme vraag of een moeilijke
Domme vragen bestaan niet, dus hij zal wel moeilijk zijn. Is het niet zo dat als een koppeling niet slipt en normaal aangrijpt, er dan niets aan de hand is, of wil je nog de verwachte levensduur weten?
ik heb de ballen verstand van Ds en maar je bedoelt de gewone koppeling?
In zijn 2 of 3 zetten, ‘handrem’ erop en de koppeling op laten komen. slaat ze af dan is ie nog goed, blijft ze draaien dan slipt die…
Maar dit bedoel je zeker niet :
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Re: koppelingstest
Dieter schreef:Hoe kan je de koppeling testen bij een hydraulique? Starten, in derde zetten en gas geven??
Wat wil je testen dan slippen of slijtage?
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Slippen, slijtage kan je toch alleen visueel vaststellen?
En Simpele Ziel: het probleem is dat het hier om een halfautomatische koppeling gaat… dus langzaam laten opkomen is er niet bij…
Simpele Ziel schreef:ik heb de ballen verstand van Ds en maar je bedoelt de gewone koppeling?
In zijn 2 of 3 zetten, ‘handrem’ erop en de koppeling op laten komen. slaat ze af dan is ie nog goed, blijft ze draaien dan slipt die…
Maar dit bedoel je zeker niet :
Nee, dit bedoelt-ie niet, want een DS Hydraulique is een halfautomaat en heeft geen koppelingspedaal. Hoe je ‘m kan testen, weet ik overigens ook niet, hoor….
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Als je hem in z’n eerste zet, je vertrekt en de motor gaat merkelijk te hoog in toeren dan klopt er iets niet met je koppeling.
Kan ook zijn dat het aangrijpingspunt van de koppeling nie goed is afgesteld, maar dan vertrek je meestal of met gierende banden of in schokken..
Doe eerst de vertrek test maar es..
groeten Vik
Koppelingstest voor hydraulique DS
‘K heb het laatst bij m’n eigen DS aan de hand gehad. Als je in de vierde versnelling met 1500 à 2000 toeren rijdt en je geeft plankgas, dan kun je horen of de koppeling nog goed is. Normaal loopt het toerental dan evenredig met de snelheid mee op; als de koppeling versleten is stijgt het toerental te snel.
Als hij deze test doorstaat en je vindt hem bij het wegrijden en overschakelen toch te veel “doorgieren”, dan moet je de koppelingsregelaar verstellen. Zit tegen de gasklep van de carburateur of benzineïnspuiting gemonteerd. Grote schroef die je kunt verdraaien.
Succes!
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We gaan er stilzwijgend van uit dat de koppeling mooi vrij komt als je weg bent gereden…
Test: zoek een helling op die je normaal in zn 3 moet nemen. Rijdt hem nu in zn 4 op en als je motorrtoerental toeneemt maar je snelheid niet is ie versleten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>