Caroline81 schreef:Ja ik reed nog veels te braaf, dacht jullie moeten toch ook wel ff ervaren hoe het echt kan
Wie had er nou foto’s over m’n schouder gemaakt?
Je hebt (welliswaar per ongeluk) wel de kickdown van mijn GTi automaat weten te vinden
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
haha, ja dat was wel lachen ja. “hey wat doe ik nou ” Natuurtalentje zeker…
winnetou schreef:
Wat zou Freud dan zeggen van al dat gegluur onder motorkappen? Als er al mensen met veerbollen-boxershorts rond gaan lopen…
Ik vond de enorme kracht in die BX van Marten ook wel erg stoer hoor. Caroline mocht een stukje rijden, ik zat met SZ achterin. Op de terugweg wisselden Caroline en Marten van plaats. En toen met een rotgang over die verkeersdrempels…. zegt Marten “ja, er ligt ook nog een motorblok achterin”.... :schater :schater
OK. SZ en winnetou! Mooi, ik was het vergeten.
Caroline wist het gaspedaal heel verdienstelijk te gebruiken. Viel me niet tegen. Maar goed, ik ken de auto door en door en dat trapt toch wat makkelijker door als je weet hoe ver je kan gaan.
Het visa blok bonkte wel aardig achterin ja. Moet ik toch maar eens uithalen. Denk dat de achterremmen nu wel weer schoon genoeg geremd zijn.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
moet soms ook schoon gemaakt worden heh
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:
OK. SZ en winnetou! Mooi, ik was het vergeten.
Geeft niet hoor, ben zelf ook nogal slecht met namen.
mpostma schreef:
....Het visa blok bonkte wel aardig achterin ja. Moet ik toch maar eens uithalen. Denk dat de achterremmen nu wel weer schoon genoeg geremd zijn.
Een motorblok achterin leggen om je achterremmen schoon te krijgen? Da’s wel gelijk een paardemiddel! Desondanks was de trekkracht fabuleus. Als ik dat met mijn standaard TZD Turbo probeer zit er echt niet zoveel gang meer in op de snelweg, althans niet met een dergelijk zware belading.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nu we het over snelweg hebben
marten ik kon je niet eens bijhouden bij de eerste stop
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
winnetou schreef:
Een motorblok achterin leggen om je achterremmen schoon te krijgen?
Het is misschien een leuk prettig neven effect. Geen doel an sich
winnetou schreef:
Desondanks was de trekkracht fabuleus. Als ik dat met mijn standaard TZD Turbo probeer zit er echt niet zoveel gang meer in op de snelweg, althans niet met een dergelijk zware belading.
Het went snel helaas
McDean schreef:nu we het over snelweg hebben
marten ik kon je niet eens bijhouden bij de eerste stop
Ga ik toch nog iets zeggen over het colonne rijden… Ik vond het op zich heel leuk, al die Citroen neuzen in mijn acheruitkijkspiegel, maar het is met zo’n grote colonne bijna niet meer verantwoord en te doen om het zaakje bij elkaar te houden. Ik heb echt mijn best gedaan om rustig aan te doen en vooral goed te kijken of men kan volgen (ik heb continu onder de max. snelheid gezeten) en toch hoorde ik dat voor mensen achterin het moeilijk volgen was. Als we dit in de toekomst nog eens willen doen is het echt beter dat in eerste instantie iedereen zelfstandig de route weet te vinden en dat men gewoon opsplitst als het voorste deel door omstandigheden buiten bereik komt (stoplichten, file vorming, weefvlakken, etc.). Probleem is gewoon dat door het harmonica effect de snelheidsverschillen een soort jojo effect geven, waardoor je achteraan nog veel meer moet bijpoken om het bij te houden. Je moet dan dus eigenlijk niet bij elkaar willen blijven, maar gewoon op eigen gelegenheid doorrijden. Ik kan als voorrligger ook wel 70 gaan rijden zodat men het achter ook bij kan houden, maar dat vind ik ook niet echt verantwoord omdat je dan met name met weefvlakken gevaarlijke situaties veroorzaakt omdat andere verkeersstromen en dan met een groot snelheidsverschil tussen komen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tja ik heb veel achteraan gereden om te kijken of iedereen mee kwam.
Maar bij een stoplicht raakte ik Caro wel kwijt wie de laatste van de collone was.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Al vrij snel was ik het voorste gedeelte van de collone kwijt. Ik reed ook een beetje in de achterhoede. Maar toen we op de plaats van bestemming kwamen bleek de achterstand nogal mee te vallen. Ik zag nog mensen achteruit rijden uit dat doodlopende straatje Ik zal geen namen noemen hoor
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Euhum en er was dus vrijwel niemand die de weg wist.
Naja, moet ik de volgende keer dus zeker mee.
Ik schijn een goede navigator te zijn, toch mede Citroenliefhebber die BX 19 GTi rijdt?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Ik wist de weg, voor het geval dat dat colonne rijden niet lukte of te langzaam ging had ik wat kaartjes met de route gemaakt. Voor de navigator. Maar TurboD12-Marten kon ik makkelijk bijhouden, dus het kwam nog goed…
Dan heb ik alleen ff geen oplossing voor de stoplichten, bij ons hebben we dan de Marechaussee die dat probleem oplost
nou dan vraag je toch wat collegas
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
TinusTussengas schreef:Al vrij snel was ik het voorste gedeelte van de collone kwijt. Ik reed ook een beetje in de achterhoede. Maar toen we op de plaats van bestemming kwamen bleek de achterstand nogal mee te vallen. Ik zag nog mensen achteruit rijden uit dat doodlopende straatje Ik zal geen namen noemen hoor
ik was er eerder dan de collone en er zat volgens mij amper een minuut tussen het eerste en 2de deel van de collone
dus het verschil viel best mee
Ok, volgende colonne ga ik wel voorop, ging met de colonne naar de witte bergen ook goed, de langzaamste auto voorop
Hoewel toen had ik de ZX nog, die was wat sneller