hogedruk lhm pomp
sjeroens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 03 oktober 2005 01:19 PM

Afgelopen zaterdag op weg naar Deventer, begint rond utrecht mijn bx-je vermogen te verliezen en te stotteren, ff doorgetrokken naar 130 en een parkeerplek opgezocht. Motorkap open gedaan en gekeken, ik had eerder die dag eraan lopen sleutelen en dacht dat ik iets afgekneld had. Maar niets minder was waar. de benzine filter was vol. Nu had ik dat in het begin van mijn relatie met de bx ook gehad en ik wist als ik die leeg goot het probleem over was. Maar ik zag dat er ook overal lhm olie zat; dit was niet goed! het zat aan de kant van het lhm olie tankje dus alles goed nageken en kwam tot de ondekking dat er en klein scheurtje zat in een retourleiding. Ik snel lhm olie gekocht, voor de zekerheid, en het dicht gemaakt met ducktape. Maar 20 km verder begon het lampje stop toch aan te flikkeren, ik weer na een pikdonkere parkeerplaats en kap weer open gedaan, het niveau was dus te laag, Ik vol gedaaan met nieuwe lhm olie en besloten om naar een benzine pomp te rijden waar wel licht was, maar voordat ik die bereikte begon en v-snaar te piepen en ik rookte wat rubber. bij parkeerplaats aangekomen bleek de v-snaar al kapot te zijn doordat de hogedrukpomp vast zat. ANWB laten komen en die heeft hem opgetakeld Sad  Ik heb inmiddels het lek in de octopus gevonden, maar zit nog steeds met de kapotte pomp. -weet iemand hoe dat je deze het best kan vervangen?
groetjes Jeroen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 oktober 2005 01:27 PM
  [ # 1 ]

Re: hogedruk lhm pomp

sjeroens schreef:

Afgelopen zaterdag op weg naar Deventer, begint rond utrecht mijn bx-je vermogen te verliezen en te stotteren, ff doorgetrokken naar 130 en een parkeerplek opgezocht. Motorkap open gedaan en gekeken, ik had eerder die dag eraan lopen sleutelen en dacht dat ik iets afgekneld had. Maar niets minder was waar. de benzine filter was vol. Nu had ik dat in het begin van mijn relatie met de bx ook gehad en ik wist als ik die leeg goot het probleem over was. Maar ik zag dat er ook overal lhm olie zat; dit was niet goed! het zat aan de kant van het lhm olie tankje dus alles goed nageken en kwam tot de ondekking dat er en klein scheurtje zat in een retourleiding. Ik snel lhm olie gekocht, voor de zekerheid, en het dicht gemaakt met ducktape. Maar 20 km verder begon het lampje stop toch aan te flikkeren, ik weer na een pikdonkere parkeerplaats en kap weer open gedaan, het niveau was dus te laag, Ik vol gedaaan met nieuwe lhm olie en besloten om naar een benzine pomp te rijden waar wel licht was, maar voordat ik die bereikte begon en v-snaar te piepen en ik rookte wat rubber. bij parkeerplaats aangekomen bleek de v-snaar al kapot te zijn doordat de hogedrukpomp vast zat. ANWB laten komen en die heeft hem opgetakeld Sad  Ik heb inmiddels het lek in de octopus gevonden, maar zit nog steeds met de kapotte pomp. -weet iemand hoe dat je deze het best kan vervangen?
groetjes Jeroen.

Als er LHM op de v-snaar komt gaat ie hoe dan ook slippen. Ik zou eerst de poelies eens schoon maken (met wasbenzine of remmenreiniger) een nieuwe snaar erom leggen (oude snaar is vet en kun je weggooien) en dan kijken of de pomp nog steeds slipt. Ik durf er eigenlijk wel een 6-pack Herfstbok op te zetten dat ie dan gewoon weer werkt. De pomp geeft veel weerstand en met zijn zo’n vette snaar is het slippen geblazen, hoe strak deze ook staat.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 oktober 2005 04:03 AM
  [ # 2 ]

Re: hogedruk lhm pomp

mpostma schreef:
sjeroens schreef:

Afgelopen zaterdag op weg naar Deventer, begint rond utrecht mijn bx-je vermogen te verliezen en te stotteren, ff doorgetrokken naar 130 en een parkeerplek opgezocht. Motorkap open gedaan en gekeken, ik had eerder die dag eraan lopen sleutelen en dacht dat ik iets afgekneld had. Maar niets minder was waar. de benzine filter was vol. Nu had ik dat in het begin van mijn relatie met de bx ook gehad en ik wist als ik die leeg goot het probleem over was. Maar ik zag dat er ook overal lhm olie zat; dit was niet goed! het zat aan de kant van het lhm olie tankje dus alles goed nageken en kwam tot de ondekking dat er en klein scheurtje zat in een retourleiding. Ik snel lhm olie gekocht, voor de zekerheid, en het dicht gemaakt met ducktape. Maar 20 km verder begon het lampje stop toch aan te flikkeren, ik weer na een pikdonkere parkeerplaats en kap weer open gedaan, het niveau was dus te laag, Ik vol gedaaan met nieuwe lhm olie en besloten om naar een benzine pomp te rijden waar wel licht was, maar voordat ik die bereikte begon en v-snaar te piepen en ik rookte wat rubber. bij parkeerplaats aangekomen bleek de v-snaar al kapot te zijn doordat de hogedrukpomp vast zat. ANWB laten komen en die heeft hem opgetakeld Sad  Ik heb inmiddels het lek in de octopus gevonden, maar zit nog steeds met de kapotte pomp. -weet iemand hoe dat je deze het best kan vervangen?
groetjes Jeroen.

Als er LHM op de v-snaar komt gaat ie hoe dan ook slippen. Ik zou eerst de poelies eens schoon maken (met wasbenzine of remmenreiniger) een nieuwe snaar erom leggen (oude snaar is vet en kun je weggooien) en dan kijken of de pomp nog steeds slipt. Ik durf er eigenlijk wel een 6-pack Herfstbok op te zetten dat ie dan gewoon weer werkt. De pomp geeft veel weerstand en met zijn zo’n vette snaar is het slippen geblazen, hoe strak deze ook staat.

Zelfde ervaring gehad: lekke dieselretourleiding; de diesel zeek van het blok en zo ook van de HD pompsnaar; de ANWB die aanrukte wist me te melden dat de pomp vastgelopen was en dat DAARDOOR de snaar vastgelopen was. Ja geloof je het zelf man? De vlammen van de diesel sloegen nog nét niet (en dan bedoel ik: nét niet) onder de motorkap vandaan en dan kom je met zo’n lulverhaal aanzetten.
Maargoed, meneer had geen zin meer; en met onwillige schapen is het lastig - ja weet ik wat. Het was na 12en savonds en ik zou en moest afgesleept worden naar de garage.

Daar was slechts een nieuw eindstopje op de retourleiding en nieuw snaartje nodig en ik was weer helemaal het heertje! Duidelijk geval van wegslepen - not!

Op dit (al wat oudere) stuk “ongeregeld” na overigens alleen maar lof voor de inzet van de heren wegenwachten die ondanks een soms overduidelijke kansloze positie door blijven knokken om je weer op weg te helpen; dit was de uitzondering die de regel bevestigt.

Maar 1 ding is wel heel essentieel: ontvet de poelies grondig voor je iets nieuws erom legt!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook