1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Mogelijk om een AX met hydro te maken?
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 oktober 2005 11:25 PM

Wat mij wel leuk leek:

men neemt een AX diesel.
pakt een sloop BX
En bouwe het wielophaning met de remmen en hyrdo helemaal over.

heb je een goedkope auto met onwijs veel comfort Cool

maar zou dit kunnen?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 08 oktober 2005 12:53 AM
  [ # 1 ]

Zijn natuurlijk een hele hoop dingen waar je rekening mee moet houden.
Waar laat je bijvoorbeeld de veerbollen.
Ik heb m’n twijfels of je de achterveerpoten met veerbollen kwijt kunt.
Zoiets is opzich te doen en ik heb al heel veel rare dingen gezien, maar het is zeker geen makkelijk klusje, zelfs voor een professionele monteur!  Wink

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 08 oktober 2005 12:58 AM
  [ # 2 ]

Volgens mij past de achterbrug al niet eens…........

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 oktober 2005 01:00 AM
  [ # 3 ]

Met een hamer past alles Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 oktober 2005 01:16 AM
  [ # 4 ]

En als het met de hamer niet lukt kun je nog altijd een poging wagen met een slijptol en een lasapparaat.
en veerpoten achter? zou me niets verwonderen dat je een eind komt als je naar onderdelen van de wat lichtere oudjes zoals de GS(A) gaat kijken voor delen.

Profiel  
 
Gepost: 08 oktober 2005 01:18 AM
  [ # 5 ]

Alles past Very Happy , maar je zal toch wel ff de ophangingspunten enzo moeten verzetten(achteras), als ie al niet te breed is voor een AX, de wielen moeten laten passen enz.
Nee Daan, het is dus niet Plug en Play Laughing
Ik denk dat je best de AX achteras kan voorzien van bollen, dat gaat een stuk makkelijker zijn!!

mvg
Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 oktober 2005 03:20 PM
  [ # 6 ]

leek me wel leuk projectje (nou jah tje? Laughing )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 08 oktober 2005 08:03 PM
  [ # 7 ]
McDean schreef:

leek me wel leuk projectje (nou jah tje? Laughing )

Om zelf te doen????  Shocked

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 oktober 2005 08:17 PM
  [ # 8 ]
McDean schreef:

leek me wel leuk projectje (nou jah tje? Laughing )

Mij niet Wink Je blijft zitten met een korte wielbasis.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 08 oktober 2005 08:42 PM
  [ # 9 ]

Je bent niet de eerste met dit ideetje. Very Happy In Frankrijk heeft er een AX bestaan met BX SPORT motor en hydraulische ophanging. Was geprepareerd voor de rallycross. Helaas heb ik geen extra info en foto’s.

Groets Sam Wink

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 oktober 2005 11:24 PM
  [ # 10 ]

Misschien beginnen met een C15..?
ik dacht dat deze dezelfde achterbrug had als een BX.
(maar dan zonder hydrauliek uiteraard)

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 08 oktober 2005 11:57 PM
  [ # 11 ]

Ik denk dat je dan misschien nog het beste kan kijken hoe het systeem van een bx in elkaar steekt en alles zelf moet gaan nabouwen met wat onderdelen van een bx die je overneemt zoals veerbollen, hoogteregelaars ed. Leidingen etc zul je of zelf moeten maken of moeten aanpassen maar het zal echt een heidens karwei zijn.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 oktober 2005 12:02 AM
  [ # 12 ]

Het zal toch wel moeten kunnen?
Ik denk dat je de reminrichting om het makkelijk te houden niet moet wijzigen….en de achteras..zijn toch twee aparte armen?

 

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 09 oktober 2005 12:11 AM
  [ # 13 ]

Een BX of xantia achterbrug is wel smaller te maken. Je zult een oplossing moeten zien te vinden voor de stabilisatorstang.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 oktober 2005 12:13 AM
  [ # 14 ]

twee keer doorslijpen en dan weer één keer lassen…

Of eentje van rvs laten maken

Oeps, wat zeg ik nou Shocked

 

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 09 oktober 2005 12:21 AM
  [ # 15 ]
René van Maren schreef:

twee keer doorslijpen en dan weer één keer lassen…

Of eentje van rvs laten maken

Oeps, wat zeg ik nou Shocked

eerste optie is het gemakkelijkst. Maak jij een mooie rvs stabilisatorstang Razz

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook