Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Wat mij wel leuk leek:
men neemt een AX diesel.
pakt een sloop BX
En bouwe het wielophaning met de remmen en hyrdo helemaal over.
heb je een goedkope auto met onwijs veel comfort
maar zou dit kunnen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zijn natuurlijk een hele hoop dingen waar je rekening mee moet houden.
Waar laat je bijvoorbeeld de veerbollen.
Ik heb m’n twijfels of je de achterveerpoten met veerbollen kwijt kunt.
Zoiets is opzich te doen en ik heb al heel veel rare dingen gezien, maar het is zeker geen makkelijk klusje, zelfs voor een professionele monteur!
Volgens mij past de achterbrug al niet eens…........
Met een hamer past alles
Schijt aan originaliteit.
En als het met de hamer niet lukt kun je nog altijd een poging wagen met een slijptol en een lasapparaat.
en veerpoten achter? zou me niets verwonderen dat je een eind komt als je naar onderdelen van de wat lichtere oudjes zoals de GS(A) gaat kijken voor delen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Alles past , maar je zal toch wel ff de ophangingspunten enzo moeten verzetten(achteras), als ie al niet te breed is voor een AX, de wielen moeten laten passen enz.
Nee Daan, het is dus niet Plug en Play
Ik denk dat je best de AX achteras kan voorzien van bollen, dat gaat een stuk makkelijker zijn!!
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
leek me wel leuk projectje (nou jah tje? )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:leek me wel leuk projectje (nou jah tje? )
Om zelf te doen????
McDean schreef:leek me wel leuk projectje (nou jah tje? )
Mij niet Je blijft zitten met een korte wielbasis.
Je bent niet de eerste met dit ideetje. In Frankrijk heeft er een AX bestaan met BX SPORT motor en hydraulische ophanging. Was geprepareerd voor de rallycross. Helaas heb ik geen extra info en foto’s.
Groets Sam
Misschien beginnen met een C15..?
ik dacht dat deze dezelfde achterbrug had als een BX.
(maar dan zonder hydrauliek uiteraard)
Ik denk dat je dan misschien nog het beste kan kijken hoe het systeem van een bx in elkaar steekt en alles zelf moet gaan nabouwen met wat onderdelen van een bx die je overneemt zoals veerbollen, hoogteregelaars ed. Leidingen etc zul je of zelf moeten maken of moeten aanpassen maar het zal echt een heidens karwei zijn.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Het zal toch wel moeten kunnen?
Ik denk dat je de reminrichting om het makkelijk te houden niet moet wijzigen….en de achteras..zijn toch twee aparte armen?
Een BX of xantia achterbrug is wel smaller te maken. Je zult een oplossing moeten zien te vinden voor de stabilisatorstang.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
twee keer doorslijpen en dan weer één keer lassen…
Of eentje van rvs laten maken
Oeps, wat zeg ik nou
René van Maren schreef:twee keer doorslijpen en dan weer één keer lassen…
Of eentje van rvs laten maken
Oeps, wat zeg ik nou
eerste optie is het gemakkelijkst. Maak jij een mooie rvs stabilisatorstang
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.