Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedereen heeft wel eens pech…
De mijne was een Honda SUV die graag een bejaarde wilde laten oversteken.. Helaas hebben die SUVjes geen spiegeltjes, en dus zag die vent niet dat ik er achter reed…..
Nou ja, het had geregend, was dus wat gladder dan normaal.
Helaas kwam ik dus een metertje te kort…
Niemand gewond, wel veel psychische schade…
Gelukkkig was en ben ik heel goed verzekerd, en is alles dus weer helemaal goed gekomen! Ze is weer mooier dan ooit, geheel nieuw gespoten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vreselijke beelden. Natuurlijk zat je er te dicht op, maar hebben die klote bakken dan geen enkel respect voor cultuur?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ai….
....that hurts…
Eeuwig zonde!
sterkte ermee!
Bij de eerste 3 plaatjes schrok ik vreselijk, het 4e plaatje maakte me weer vrolijk. Gelukkig maar dat de verzekeringsmaatschappij een SM blijkbaar op waarde weet te schatten!
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hulde aan Emerpark assurantien en de Bovemij!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
echt zonde
maar gelukkig goed gekomen
zeker als je hoort dat het mooier is als het was
heeft zeker nog wel enige tijd geduurd dat zoiets opgeknapt is?
hoor wel eens dat vooral dat glas aan de voorkant moeilijk te krijgen is?
Gelukkig is het goed gekomen. Ik schrok al “onee een SM!”, die dingen zie je niet zo vaak. Mooie kar.
Het was wel je eigen schuld eigenlijk, dan reed je er toch te dicht achter.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die hele voorkant is moeilijk te krijgen!
De ruitjes worden wel nieuw gemaakt, van Polycarbonaat,maar ik wilde glas! Dus heb ik een complete SM gekocht in Frankrijk, en die maar gesloopt voor de spullen.
Ook de lamphuizen, sierlijsten en bumper had ik nodig!
Totaal ben ik 2 weken bezig geweest, ex het werk van de plaatwerkers en spuiter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ex0dus schreef:Gelukkig is het goed gekomen. Ik schrok al “onee een SM!”, die dingen zie je niet zo vaak. Mooie kar.
Het was wel je eigen schuld eigenlijk, dan reed je er toch te dicht achter.
Als je 30 km per uur rijdt, en het is nat, dan heb je volgens de Politie nog niet genoeg aan 50 meter!
Die SM remt eigenlijk zo hard en goed, dat de voorwielen nogal snel blokkeren, dus je glijd gewoon door!
Met een ABS systeem voorkom je dit dus!
Maar, klote was het wel…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
M&M schreef:Lullig
Mensen mogen best ( ondanks dat het jouw fout is ) eerst in hun achterspiegel kijken voordat er op de rem gestampt wordt , zeker als het nat is en flink regent
Vind ik niet. Als ik wil remmen om iets te ontwijken of gewoon om te stoppen (ik ben bijv. verplicht om als bestuurder voorrang te geven aan invalide mensen die willen oversteken, ook als er geen zebra is) moet ik er toch gewoon vanuit kunnen gaan dat achteropliggers zullen remmen?? Ik check mijn achteruitkijkspiegel altijd wel, maar dat doet er niks aan af dat achterliggers zelf moeten opletten.
Hoe bot het ook klinkt na die foto’s van een gedeukte SM. Je moet altijd op tijd kunnen remmen. Als het regent moet je maar meer afstand houden, zo simpel is het. Jij kent de auto en de eigenaardigheden van het remsysteem (als het goed is) en dus moet je daar ook rekening mee houden.
Ik vind het natuurlijk best lullig en kan mij de situatie wel indenken, maar hadt het wat “sportiever” gevonden als je de schuldvraag toch niet stiekum had geprobeerd af te schuiven op je voorligger.
M&M schreef:
Mooi dat de SM weer als nieuw is
Toch ben ik wel blij dat je de SM weer hebt kunnen laten herstellen en dat ie nog maar lang mag rondrijden.
PS. Ik begrijp dat M&M niet diegene is die de aanrijding had met de SM, daar lijkt het een beetje op hierboven.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Die hele voorkant is moeilijk te krijgen!
De ruitjes worden wel nieuw gemaakt, van Polycarbonaat,maar ik wilde glas! Dus heb ik een complete SM gekocht in Frankrijk, en die maar gesloopt voor de spullen.
Ook de lamphuizen, sierlijsten en bumper had ik nodig!Totaal ben ik 2 weken bezig geweest, ex het werk van de plaatwerkers en spuiter.
klinkt idd als een hele klus!
is ABS in een SM inbouwen geen optie?
word de auto ook gebruikt voor dagelijks vervoer?
Dat laatste plaatje maakt wel een mooie wallpaper zeg. Kun je daar geen highres versie van neerzetten ergens? Minstens 1280x1024 ofzo?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat blokkerende voorwielen probleem heeft de CX ook. De remmen zijn prima, maar voor de rest is het erg moeilijk zonder ABS, helemaal als het nat is. Eigenlijk wil je als het nat is dat er smallere banden onderzitten en als het droog is juist bredere. Dan toch maar een keer die ABS er onder.
Maar goed, fijn dat die SM weer heel is. Ik overweeg ook om over te stappen naar Emerpark assurantien, hoor er goede verhalen over zo hier en daar. is er nog iets “anders” aan deze SM? (Gezien het CX 25 met 2400 kop met i.e. bak om hard en zuinig op gas te kunnen rijden projekt?).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
T(h)ijs schreef:Dat laatste plaatje maakt wel een mooie wallpaper zeg. Kun je daar geen highres versie van neerzetten ergens? Minstens 1280x1024 ofzo?
Er zullen idd heel wat bureaubladen mee gevuld worden, in ieder geval het mijne, is een heel fraai plaatje.
Trouwens van alle foto’s op een rij zou je ook een leuke screensaver kunnen maken.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar goed, fijn dat die SM weer heel is. Ik overweeg ook om over te stappen naar Emerpark assurantien, hoor er goede verhalen over zo hier en daar. is er nog iets “anders” aan deze SM? (Gezien het CX 25 met 2400 kop met i.e. bak om hard en zuinig op gas te kunnen rijden projekt?).
Emerpark is echt een heel prettige tent om zaken mee te doen. Alles gaat zeer vlot, vriendelijk en ook nog eens voordelig!
De schade was binnen 14 dagen geheel afgehandeld, en na 3 weken ook nog eens betaald! Echt perfect, ook alle andere verzekeringen heb ik nu via hun lopen!
En wat dat Cx project betreft, dat heeft wat vertraging opgelopen door het SM project, en door mijn studie. De Cx moet dus even een jaartje wachten!
De SM is inderdaad niet helemaal standaard meer… ten eerste was het oorspronkelijk een automatique, nu dus een handbak, er zit een 3.0 liter motor in met hydraulische kettingspanner, een moderne airco, uit een CX, een electronische ontsteking, warmte wisselaar in plaats van een normale oliekoeler, etc. etc….... totaal nu dus 200 pk, en een top van ca 235 km/h…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:Dat laatste plaatje maakt wel een mooie wallpaper zeg. Kun je daar geen highres versie van neerzetten ergens? Minstens 1280x1024 ofzo?
Ik heb dat laatste plaatje als TIFF formaat, van ca 4mb.
Schrijf maar een PB als je dat in je mail wil!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste