It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Over dat afstand houden: als je ergens rijdt (waar dan ook) mag je alleen hard op de rem stampen als je daar een goede reden voor hebt. Dus alleen een noodstop. Staat er een kat voor je auto ? Gewoon overheen rijden. Die kat wordt door de wet e.d. minder waardevol geacht dan een ongeval. Okee, het is niet leuk voor de kat en ik denk dat ik dan ook in de ankers ga, maar dat zijn nou eenmaal de regeltjes.
En nee, ik ben niet het lichtend voorbeeld inzake afstand houden en verkeersveiligheid
Maar ik ben blij dat je SM weer in orde is ! Heeft de verzekering de kosten voor de andere SM (voor dat glaswerk) ook gedekt ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lelijke Eend schreef:
Maar ik ben blij dat je SM weer in orde is ! Heeft de verzekering de kosten voor de andere SM (voor dat glaswerk) ook gedekt ?
De expert heeft samen met mij en de garage een begroting gemaakt, voor ongeveer 11.000 euro. Met dat bedrag moest ik dan zelf maar uitzoeken waar en hoe ik aan de onderdelen zou komen!
Dat werkt overigens aleen als je een Garagehouder hebt die je helpt( die mazzel heb/had ik, want ik werk daar) en een expert die jou vertrouwd dat je de boel niet gaat belazeren..
De man is ook nog wezen kijken toen we al bezig waren met het herstel van de SM!
Wat dat remmen betreft heb je ook gelijk, alleen in dit geval remde die vent voor een bejaarde kerel met rollator, en die zijn wettelijk beschermd! Citaat van de Politie: Je kan er helemaal niets aan doen, maar je hebt wel schuld…
Natuurlijk kan je afstand houden, maar probeer dat maar eens in de stad, en probeer maar eens 1650 kilo in 30 meter stil te krijgen terwijl het nat is….. ik wens je veel succes, want dat lukt dus niet. Ook niet met 50 meter afstand! Dat bleek wel tijdens de slipcursus die in 2003 heb gedaan met een SM!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik geef je volledig gelijk, ik ben op mijn meest recente rit met m’n Eend waarbij m’n Eend nog op eigen kracht reed, ook achterin een andere auto gewalst.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lelijke Eend schreef:Ik geef je volledig gelijk, ik ben op mijn meest recente rit met m’n Eend waarbij m’n Eend nog op eigen kracht reed, ook achterin een andere auto gewalst.
Dan ben je als je met een eendje rijd ook niet blij! Volgens mij zijn die ten eerste geen 1600 kilo, en ten tweede, niet zo sterk….
Is ie nog te redden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een Eend is nog te redden als Renz er overheen is gegaan met 1 van de ‘bedrijfswagens’
Komt helemaal goed ! Alleen de RDW snapt een paar dingen niet ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lelijke Eend schreef:Alleen de RDW snapt een paar dingen niet ...
Dan heb je nog mazzel, toen ik mijn SM ging invoeren, in 2003, snapten ze er helemaal NIETS van….
Op het zwitserse kenteken stond” SM automatique”, maar ik had er stiekem ff een 5 bak ingeklust….
Dat begrepen ze niet…. maar ik hield me dom, en dus, goedgekeurd!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ze snappen niet eens wat ze eerder al toegestaan hebben. Sterker nog, ze weten niet eens hoe e-mail werkt !
Maargoed, das een ander verhaal
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
arjan_verkade schreef:is ABS in een SM inbouwen geen optie?
word de auto ook gebruikt voor dagelijks vervoer?
Ja , ABS kan wel, maar dat is echt een mega operatie. Een goede kennis van mij heeft dat al eens op z’n DS geklust ( zie DS25 Turbo) en dat was een hels karwei, maar het werkt erg goed!
Mijn Sm wordt semi-dagelijks gebruikt, dwz, als het lekker weer is, en ik zin heb. Ook een vakantierit gaat per SM, net als wintersport.
Alleen als er hier in NL pekel op de weg ligt, blijft ie binnen!
De rest van de tijd gebruik ik een CX 2000 uit 1978, of de XM V6 uit 1999( als mijn vriendin em kan missen…)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:arjan_verkade schreef:is ABS in een SM inbouwen geen optie?
word de auto ook gebruikt voor dagelijks vervoer?
Ja , ABS kan wel, maar dat is echt een mega operatie. Een goede kennis van mij heeft dat al eens op z’n DS geklust ( zie DS25 Turbo) en dat was een hels karwei, maar het werkt erg goed!Mijn Sm wordt semi-dagelijks gebruikt, dwz, als het lekker weer is, en ik zin heb. Ook een vakantierit gaat per SM, net als wintersport.
Alleen als er hier in NL pekel op de weg ligt, blijft ie binnen!
De rest van de tijd gebruik ik een CX 2000 uit 1978, of de XM V6 uit 1999( als mijn vriendin em kan missen…)
nou ja misschien het over wegen waard in de toekomst…
dat de SM met pekel binnen blijft is natuurlijk te begrijpen
overigens mooi rijtje auto’s voor de deur zo te horen
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
arjan_verkade schreef:
overigens mooi rijtje auto’s voor de deur zo te horen
Nou ja voor de deur…. Meestal staan ze ergens op de gracht…. dat parkeren is echt een ramp in de binnenstad van amsterdam!
Gelukkig staat de SM lekker in de garage onder het huis…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zo hoort dat, anders loop je veel risico op extra schades
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
waterman771 schreef:arjan_verkade schreef:is ABS in een SM inbouwen geen optie?
word de auto ook gebruikt voor dagelijks vervoer?
Ja , ABS kan wel, maar dat is echt een mega operatie. Een goede kennis van mij heeft dat al eens op z’n DS geklust ( zie DS25 Turbo) en dat was een hels karwei, maar het werkt erg goed!Mijn Sm wordt semi-dagelijks gebruikt, dwz, als het lekker weer is, en ik zin heb. Ook een vakantierit gaat per SM, net als wintersport.
Alleen als er hier in NL pekel op de weg ligt, blijft ie binnen!
De rest van de tijd gebruik ik een CX 2000 uit 1978, of de XM V6 uit 1999( als mijn vriendin em kan missen…)
het kwartje valt nu pas… ik weet eindelijk wie je bent. ik heb nog proefgereden in je cx 2000 maar mijn vrouw kon er niet mee overweg.
ik wilde dat ik die bx eens inelkaar reed die we daarna maar gekocht hebben ” omdat we het niet meer wisten wat we wilde ”
kan ik ook weer eens een andere auto kopen. ik denk nog wel eens aan die bronze 2000 super
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
je kan die BX toch ook gewoon verkopen?
tis toch zonde om hem eerst in elkaar te moeten rijden om CX te kunnen kopen…
fftopic
Erik, die avator van jou is grappig, maar wel irritant groot! Hij verandert de hele layout!