Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Maar dan even een vraag tussendoor: Hoe zit dan bij een XM TCT uit ’ 93?
Hij heeft bij 178000 gelopen en de riem is 4 jaar geleden vervangen, meen ik.
Volgend jaar preventief vervangen, omdat het een ouder type is? Of maakt dat verder niet uit?
See, buy, fly C5 V6
René van Maren schreef:Over dat drie jaar wil ik nog even wat kwijt,
Dat staat in het boekje van de bravo (1999)
Wat ik mij dan afvraag is,
Zullen ze daar dan baggerriemen gebruiken? het lijkt mij toch dezelfde kwaliteit als de “citroenriem”
Wat ik al zei de levensduur hangt af van het aantal buigingen. Bij de ene auto loopt de riem anders dan bij de ander en moet die dus eerder of later vervangen worden.
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
ik zal hem vervangen uit voorzorg
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
citroenc2 schreef:ik zal hem vervangen uit voorzorg
Toch wel hè...? Doe ik dan ook maar, ff sparen Ga ik niet zelf doen haha!
See, buy, fly C5 V6
als ik jou was zou ik wel meerdere prijsopgave vragen zit volgens mij nog wel eens verschil in en ook direct de dingen die oldenhage heb geschreven vervangen
@oldenhage
Ik behoor helaas tot de mensen die in de praktijk niet voorkomen nl de oudere mensen die weinig rijden en toch een C5 kopen en ook nog lang met hun auto willen doen vandaar dat ik deze vraag ben begonnen.
Van je aanbod dat je het nog eens wilt nazoeken of die 10 jaar correct is wil ik dan ook dankbaar gebruik maken vooral omdat er,zoals je aangeeft, er nog geen C5´s zijn van 10 jaar oud.
Bedankt voor je duidelijke verhaal ik begin een aantal dingen nu beter te begrijpen.
Alvast mijn hartelijke dank voor de moeite.