1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
DS teleurstelling
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 10 oktober 2005 03:09 PM

Gisteren dan eindelijk naar een DS gaan kijken; ergens aan Hoorn (staat op Marktplaats).
Volgens de uitleg van de verkoper was het chassis hard (zoals jullie dat noemen), hadden de deuren geen roest op een klein plekje rond de sierstrips na, en moest het interieur in de toekomst onderhanden genomen worden. Verder waren er geen kosten te verwachten, op een lek aan de remchampignon na.
Na veel over en weer geë-maild te hebben dan toch naar daar gereden (een 230 km).

Bodem is inderdaad hard, niks speciaals op aan te merken.
Zelfs de kofferbak was nog goed.
De kleine plekjes roest op de deuren en aan de sierstrip vielen dik tegen: groter dan verwacht, over twee deuren plus de onderkant van één behoorlijk aangetast. Ook aan het slot van de koffer zat het niet pluis, twee deuren hingen door en het interieur zag er niet uit: gescheurde zetels en armleuning, ernstige slijtplekken,...

Hij startte redelijk vlot en kwam netjes omhoog. Wel tikte de pomp (disjoncteur?) elke 7 seconden, wat ik snel vind.
Hij (of is het zij) rookte als de pest. Witte rook = water. Kan een koppakking geweest zijn of een uitlaat die vol water zat.
Kreeg motor niet boven de 3000 toeren. Weet oorzaak niet. Injectie? Of toch die volle uitlaat?
Was een olielek en een ernstige LHM lek. Radiator lekte: er zat zelfs te weinig water in (gelukkig dat ik dat opgemerkt heb, of was het al te laat?). Twee gieterkes water erbij gegoten en dan een testrit.

Een rem zat vast wat duidelijk te rieken was. Op zich geen probleem, stond al tijdje stil.

Tot hier was er niets waar ik op afknakte: lekken kan je dichten, afstelling krijg je wel goed, deurbakken kan je vervangen, interieur ook. Zat mooie hemel in trouwens.

Maar bij het rijden viel me een geluid op dat onmiskenbaar een ‘bielle’ was. (Uitgelopen drijfstanglagers in het mooi Nederlands)
Sationair niet te horen, maar bij het opnemen in hogere versnelling duidelijk aanwezig.

Einde sprookje? Hij wilde zakken met zijn prijs naar 5000 euro (kwam van 7500), maar dat vind ik nog te veel!
Hoeveel mag zo’n DS nog gaan? Eigenlijk heb je een goed (heel goed) chassis en voor de rest een pak werk…

Enfin, toch blij dat ik met een DS’je gereden heb. Ze rijden inderdaad lekker. Al had ik even het gevoel dat een CX nog zachter rijdt…
Cool

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 10 oktober 2005 04:14 PM
  [ # 1 ]

Dan waren de veerbollen OOk slecht..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 oktober 2005 04:16 PM
  [ # 2 ]

Dit sloop huis moet je niet kopen!
Deuren slecht, lekkage… interieur ranzig…. blok verrot.

eehhh 200 euro….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 10 oktober 2005 04:33 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad, als je 5000 euro neertelt moet de wagen in elk geval technisch goed zijn en een harde bodem hebben.

Gewoon verder zoeken.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 10 oktober 2005 04:46 PM
  [ # 4 ]

Dit was dus weer zo’n figuur die denkt dat ie goud in handen heeft!

Een wagen waarvan de bodem goed is, interieur redelijk en de techniek in orde, maar wat plaatwerk en een overspuitbeurt nodig heeft mag +/- 3000 euries kosten.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 oktober 2005 04:55 PM
  [ # 5 ]
Ds23man schreef:

Dit was dus weer zo’n figuur die denkt dat ie goud in handen heeft!

Ik ben bang dat er steeds meer van dit soort verkopers komen na alle aandacht die er de laatste tijd in de media is geweest. Reken maar dat dit de prijzen omhoog drijft…
En natuurlijk zijn er weer een hoop dromers gekomen die het wal wat lijkt om er een DS bij te hebben… (na eeen paar jaar komen deze “liefhebbers” hun DS-en weer op de markt met zwaar achterstallig onderhoud)

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 10 oktober 2005 08:11 PM
  [ # 6 ]

En temeer daar-ie met zijn prijs direct al wilde zakken naar 5000 euri.
Niet om het een of ander, maar opa rekent nog graag in guldens na, en dan gaat zo’n “bona fide DS-aanbieder” wel meteen 5500 ouderwetsche Hollandsche guldens naar beneden. Dat is ook een teken aan de wand. En bovendien mag je ook voor 5000 euro al een heel behoorlijke Snoek verwachten, laat staan voor 7500 (toch ook 16.500 oude harde florijnen Shocked )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 10 oktober 2005 08:21 PM
  [ # 7 ]

Lekker laten staan en niet te veel meer aan denken.

Succes!  Very Happy

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 oktober 2005 09:39 PM
  [ # 8 ]

Awel,

Koop nooit den eersten Ds die u wordt aangeboden…... liefde maakt blind Cool
En gezien het prijsverloop is deze sloper geen hoofdprijs meer waard, vooral niet als je tegen het werk opziet. Konmt nog bij dat er vast veel meer adders onder het plaatwerk verstopt zitten.
Suc6 met het vinden vasn een prettiger dame!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 11 oktober 2005 02:32 AM
  [ # 9 ]

Inhouden van de motor boven 3000 toeren was bij mij omdat de benzinefilter verstopt zat. Heel normaal, na zo lang stil te hebben gestaan komt er roest in de tank. Na 4 nieuwe filters (kost slechts € 3) rij ik nu al een half jaar met dezelfde (doorschijnende) filter, en er komt geen roest meer bij.

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 11 oktober 2005 11:01 AM
  [ # 10 ]

Ik was wel van plan hem te laten staan, tenzij hij voor een appel en een ei buiten mag…

Heb het hier thuis ook al tegen mijn vrouw gezegd: sinds de DS in de belangstelling staat, worden er zotte prijzen gevraagd en denkt iedereen een goede DS in huis te hebben waar iedereen om staat te springen!

Ga mijn C15 nog enkele jaartjes houden en wachten tot de rage over is…
(tenzij ik iets tegen het lijf loop natuurlijk Cool )

Ben gelukkig niet aan mijn proefstuk wat Citroën betreft: hebben thuis Dyane, GSA break, CX break en Xantia break gehad. Zelf heb ik een C35 en een C15 gehad (nog die laatste). Mijn zus heeft ook een Xantia break na haar Saxo’tje gekocht en mijn broer een C15 na zijn GS. Die heeft nu een Berlingo besteld. Mijn vrouw krijgt in november haar nieuwe Picasso! Om er maar niet bij te zeggen dat mijn oom een C5 break heeft genomen om zijn BX break te vervangen….

En gezien mijn sleutel"kunst” en liefhebberij mag ik die bende onderhouden Shocked

(CX was geen al te gemakkelijke auto om aan te prutsen en die roestte ook behoorlijk snel; heb daar eens alle hydrauliqueleidingen bij vervangen)

Met deze ‘kennis’ in het achterhoofd durf ik te zeggen dat mijn speurtocht naar een DS geen bevlieging is! Al ken ik nog maar weinig van een DS…
Surprisedops:

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 11 oktober 2005 09:50 PM
  [ # 11 ]

Daarom is het altijd handig om zoveel mogelijk DS’en te bekijken als je de kans krijgt. Hoe meer je ziet, hoe meer je ervan opsteekt.
En ach, wat is er mis met wel kijkuh ni kopuh?
Suc6!

Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 12 oktober 2005 12:03 PM
  [ # 12 ]

Nu we het er toch over hebben dan. Wat mag een fatsoenlijke DS kosten?

Je hebt “fatsoenlijke” voor 2.000 Euro maar dat vertrouw ik niet, je hebt ze voor 5.000 Euro en voor bedragen boven de 10.000 Euro en dat heb ik niet Laughing

De mijne kocht ik destijds (6 jaar geleden) voor 7.000 gulden en die was in redelijke staat. Ik sprak afgelopen weekend in Parijs een stel dat zelf 5 jaar geleden nog een DS uit frankrijk had gehaald voor 7.000 Franse Frank en die was in prima staat op wat plaatwerk plekjes na..

Ik ben ook nog steeds op zoek, ik heb het idee van tijdelijk dan maar een eend kopen afgeschoten want ik weet dat ik gewoon een DS wil. Nu het bedrijf van mijn vrouw eind van deze maand eindelijk van start gaat zouden we volgend jaar toch wel rond de 8.000 Euro moeten hebben om een fatsoenlijke DS te kunnen kopen. Maar ja, waar vind je een fatsoenlijke DS en is het dan een eerlijke…..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 oktober 2005 12:16 PM
  [ # 13 ]
Bas schreef:

......ik heb het idee van tijdelijk dan maar een eend kopen afgeschoten want ik weet dat ik gewoon een DS wil…..

Goed plan, een eend moet je ook niet tijdelijk kopen, die moet je houden en koesteren! (of niet kopen dus)  Wink  Very Happy

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 12 oktober 2005 12:45 PM
  [ # 14 ]

Is de eendenjacht al geopend?

GRG

Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 oktober 2005 09:07 PM
  [ # 15 ]

Jahoor, en jij bent de Eend.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook