xm 2.0 sx aut. 1996 / paar probleempjes
pastis51xm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 13-09-2005

Gepost: 16 oktober 2005 01:22 PM

Ongeveer een maand geleden een xm 2.0I 16v SX aut. uit 1996 gekocht.
nu heb ik een paar probleempjes hiermee:
1. op de dag dat ik de auto kocht, deden de electrische spiegels het gewoon….de dag erna niet meer.

2. er zit een opel accu in die qua formaat ongeveer de helft is dan de ruimte die hiervoor beschikbaar is gemaakt. kan dit kwaad ???

3. gisteren stopte de ventilatie ermee…. hij blaast geen lucht meer.( dus ook geen airco meer), aanjager kapot ???

4. van begin af aan is er een zoemend geluid te horen aan de bijrijderskant van de auto.
eerst dacht ik dat dit een storing was op de geluidsbox (qua geluid lijkt het daarop) , maar buiten de auto ( met name onder de auto) is het geluid ook te horen ???


gr.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 oktober 2005 01:38 PM
  [ # 1 ]

Re: xm 2.0 sx aut. 1996 / paar probleempjes

pastis51xm schreef:

Ongeveer een maand geleden een xm 2.0I 16v SX aut. uit 1996 gekocht.
nu heb ik een paar probleempjes hiermee:
1. op de dag dat ik de auto kocht, deden de electrische spiegels het gewoon….de dag erna niet meer.

XM kaboutertjes tussen de zekeringen of in de schakelaar, afschieten als je ze ziet Laughing

2. er zit een opel accu in die qua formaat ongeveer de helft is dan de ruimte die hiervoor beschikbaar is gemaakt. kan dit kwaad ???

Natuurlijk, je gaat je XM toch niet met een OPEL-virus besmetten?

De kleine accu ga je pas merken als het een beetje kouder wordt, als het tegen zit, kan je niet starten

3. gisteren stopte de ventilatie ermee…. hij blaast geen lucht meer.( dus ook geen airco meer), aanjager kapot ???

Doet hij het wel als je hem op de volle stand zet?

4. van begin af aan is er een zoemend geluid te horen aan de bijrijderskant van de auto.
eerst dacht ik dat dit een storing was op de geluidsbox (qua geluid lijkt het daarop) , maar buiten de auto ( met name onder de auto) is het geluid ook te horen ???

Als de hydractief-bollen zijn ingeschakeld, hoor je een zoem-toon onder de auto. Zolang hij goed veert, is er niks aan de hand

gr.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 oktober 2005 03:09 PM
  [ # 2 ]

Hier;  http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2866&start=0  wordt door robbiedee beschreven hoe hij z’n gewone ventilator heeft gerepareerd. Zijn probleem was soortgelijk, alleen dan niet met airco. Misschien heeft het een relatie met jouw probleem.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
pastis51xm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 13-09-2005

Gepost: 20 oktober 2005 04:37 PM
  [ # 3 ]

Nee, op de hoogste stand doet ie het ook niet…...
gisteren sloeg hij weer aan, totdat ik ‘m op de hoogste stand zette, toen stopte hij weer.
gr.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 20 oktober 2005 05:10 PM
  [ # 4 ]
pastis51xm schreef:

Nee, op de hoogste stand doet ie het ook niet…...
gisteren sloeg hij weer aan, totdat ik ‘m op de hoogste stand zette, toen stopte hij weer.
gr.

Is een bekende kwaal bij de XM. Onder het dashboardkastje zit-ie verstopt. Op die aanjager zitten 2 transistoren, door vocht kan er sluiting ontstaan en scheiden ze ermee uit. En het is daar niet altijd droog, zeg maar. Wink
Even op de sloop een donor halen en erin zetten. Het is donor, maar nieuw is duur, zeggen we maar Laughing
Hij zit met 3 torxen vast, is even prutsen, maar is niet moeilijk.

Groeten Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 oktober 2005 09:02 PM
  [ # 5 ]

Ik vermoed in dat geval dat het niet de transistoren zijn. Ik heb namelijk hetzelfde gehad. De aanjager zit onder het dashboardkastje, die kun je met 3 schroeven loshalen. Vervolgens haal je het printplaatje/koellichaampje eruit (daarvoor moet je de rotor wat omhoog/opzij duwen), boor de popnagels uit en loop met een soldeerbout alle printsporen en connectie’s zorgvuldig na en maakt het eigenaardige aardecontact (een plat rond schijfje van een halve cm in diameter) goed schoon. Zet het zaakje weer in elkaar met korte schroefjes die niet [te veel] uitsteken en plaats ‘m weer in de aanjager. Buig vervolgens de plastic rotor zo goed als mogelijk weer recht en doe een goede drup olie op het asje. Aansluiten. Voor de zekerheid kun je de beide transitoren ff checken als je ze er toch uit hebt liggen, want er schijnen idd wel regelmatig problemen mee te zijn.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook