Naar aanleiding van ons ( CitroCitrus en ik ) bezoekje aan Citroville zijn we toch eens serieus gaan nadenken over een Citroen CX. Eerste vraag is dan meteen, ‘wat voor een?’ Die vraag is niet subjectief te beantwoorden, wat wel kan is andere mensen deze vraag te laten beantwoorden en aan te horen waarom zij nou die bepaalde CX de sublieme CX voor hunzelf vinden. Vooral dat laatste is het belangrijkste omdat we anders alleen maar over TRD T2’s en GTi T2’s gaan praten
Doel van dit topic is dan ook informatie te verzamelen over de forumganger en ZIJN/HAAR ultieme CX die zij mischien al wel in haar bezit hebben of hebben gehad.
Als ik over mezelf spreek dan ben ik er nog niet uit, simpelweg omdat ik niet weet wat er is. Tijdens de lentemeet in Maart van dit jaar was onderstaande Citroen CX 2400 Pallas onze ultieme CX.
Voorzien van beige leer, een al dan niet werkende airco en schitterende kleur ( wie weet welke kleur? ) mochten ze deze zo inpakken en meenemen. Helaas is deze verkocht en dan ga je toch verder kijken. Wat me tijdens dat verder kijken dan opvalt is dat de Citroen CX type 1’s is dat de kleuren veel levendiger zijn dan bij de type 2’s. Zie onderstaande 82’er 2400 GTi maar eens.
Mooie beige stoffen bekleding en als kleur Gris Espadon ( schijnbaar ), schitterende auto. Tja denk ik dan, dit zou mijn ultieme CX wel kunnen zijn, 130pk met 5-bak eraan moet tegenwoordig toch voldoende zijn. Daarbij de schitterende kleuren en de lichtmetalen blokjesvelgen en het plaatje is compleet.
Echter dan kom je op zon lente meeting en zie je de zwarte CX GTi Turbo 2 van sans-pareil, afgelopen weekend bij Citroville een CX TRD Turbo 2 in Cassis Nacre ( DE CX type 2 kleur als je het mij vraagt ) met leer en airco. Beide ultieme reisvoiture’s, en ze zien er toch net even wat stoerder uit dan een type 1.
Dan begin ik zelf weer te twijfelen, een type1 of een type2. Een bescheiden 2200/22’er of maar gewoon een 2400/2500’er met handbak of automaat. Misschien wel een diesel!?
Ik ben er nog niet uit maar ik heb dan ook nog even, waarschijnlijk eerst de BX 16 Soupapes verkopen en dan rustig op zoek naar een CX.
Maar ik ben nu wel benieuwd naar forumgangers hun ultieme CX en waarom jij em de ultieme CX vindt. Aub geen geblaat over ik heb een GTi T2 dus mijn piemel is groter dan de jouwe omdat jij ‘maar’ een CX 20 RE hebt Iedereen graag in zn waarde laten
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
De CX op de bovenste foto komt dicht in de buurt van mijn ultieme CX. Wat heb ik daarbij staan kwijlen tijdens de lente-meeting. Toch mis ik op deze CX ook wat. Namelijk die mooie,dichte chrome wielplaten die op de latere Pallas’sen wel zitten. Als die erop zouden zitten,zou het mijn droom CX zijn. Hoewel een mooie licht groen mettallic (ik ben slecht in de officiële kleur namen ops: ) met groen getinte ramen en veel chrome ook niet te versmaden is. Mijn droom CX is hoe dan ook van het 1ste type vanwege het chrome en het gave dashboard.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
moet je toch even verbeteren de kleur van de gti is gris espadon
mijn ultieme cx is een cx prestige aut type 1 of een cx prestige turbo
momenteel heb ik een 20 tre uit 83 in de prachtige kleur gris espadon met bruin leer
Dank voor de reacties al CitroenC2, wat ik me afvraag, dat 20’er motortje loopt dat een beetje?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
voor een cx type 1 is het zat het is nartuurlijk geen stoplicht sprinter maar om gewoon rustig mee te rijden en het verbruik blijft ook leuk met 1 op 11 /1op12 kijk ook eens bij http://www.doro.nl en delest.nl die hebben ook eenaantal cx kan je eens kijken en vergelijken
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tja sorry maar als ik een Cx ga kopen (komt nog wel eerst maar is me studie afmaken daarna een Cx) dan word het toch een GTI T2 die zijn snel luxe etc maar vooral dat snel leuk golfjes eruit trekken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Tja wat is ultiem???
Wat mij betreft bestaat dat niet, het zal altijd een verhouding ratio en gevoel blijven.
Onze rode (rouge delage) type 2 CX 25 GTi automaat komt aardig in de buurt van ultiem voor mij.
Het enige gebrek is eigenlijk airco…, verder heerlijk. Rijd hard genoeg, hoef niet te schakelen dus dat is erg relaxed, loopt gewoon op euro 95 en dan 1 op 9,5 dus dat gaat nog .
Maar zonder op de kosten etc. te hoeven letten lijkt ultiem mij eigenlijk een 25 T2 familiale in antraciet-grijs, met airco natuurlijk. Dan heb je alles.
Gelukkig hebben we naast de GTi ook nog een witte 25 RD Break, kunnen dus van 2 walletjes snoepen
Als CX-liefhebber is het voor mij een moeilijke vraag. Zonder meer een van de mooiste vind ik de GTi Turbo 2 in Cassis Nacré die bij CQS staat (kost ook wel wat euri ) alhoewel de getoonde 2400 Pallas in de kleur Bleu Centaur mij ook doet likkebaarden. Maar goed, als je goed zoekt zal je wel wat van je gading vinden. Als je er dagelijks mee wilt rijden is het verstandiger om een série 2 te nemen, deze zijn minder roestgevoelig dan de eerste serie.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
met de roest valt het wel mee bij een cx type 1 je moet alleen weten welk bouwjaar je moet hebben en een beetje geluk en geduld
ik denk er over om volgend jaar de cx te verkopen voor de echte ultieme droom van mij een renault alpine a310 of toch maar erbij
Toen ik de topictitel las, dacht ik:
Een CX type 1 met type 2 interieur.
Maar voor mij is het eigenlijk een CX 25 GTi type 1.
Voor mij is de ultieme type 1 CX-kleur: gris espadon (naja, die groenige kleur)
Waarom deze CX?
Is toch nog een beetje snel en je hebt toch nog een CX onder je kont met een leuk dashboard.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Mijn ultieme CX:
Tja ik heb hem, Mijn turbo 1 serie 2. Zwart, Leder.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn ultieme CX:
Serie 1, voor 1981, 2400 5bak, carburateur, LPG.
Airco, type “Super”, zonder sierlijsten, geen schuifdak, kleur zwart met blauw stoffen intrerieur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Mijn ultieme CX
...... Cx type 2 - 2500GTI zonder schuifdak, zonder abs, handgeschakeld, airco mag hoeft niet, niet al te hoge km stand.
En dan bijna het onmogelijke…...... een roestvrije body en subframe’s.
Ik heb zelfs een voorkeur voor de kleur wit.
Momenteel ben ik al een tijdje opzoek maar ze geeft zich nog niet gewonnen ....... ik krijg ze wel .
Een andere kleur kan ook mits ze aan de beschrijving voldoet, ben tenslotte niet eenkennig .
Ron.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, moeilijk. Hange er een beetje vanaf wat je wil. Het beste compromis voor mij is de Gti T2. De CX die ik daar bij zou willen hebben is een laag dak 1e serie prestige C-Matic (met gas?). En dan natuurlijk een Tissier met een TRD T2 motor. Dat is voor mij de ultieme drieeenheid denk ik. Ik vind mijn 77’er gti ook heel bijzonder, maar een Gti moet snel zijn, en dat is ie tegenwoordig niet echt meer - het is nu meer een design statement uit een andere tijdperk. Een laag dak prestige C-matic lijkt mij het ultieme kwa comfort, maar de isolatie moet je dan wel bijwerken. Voor vervoer enzo dus de Tissier . Voor dagelijks gebruik en als je eens zin hebt, dus de Gti T2. Ik zou als ik alle drie had wel enorm twijfelen of ik de GtiT of de Prestige op lange ritten mee zou nemen . Hmmm, misschien de prestige om in gereden te worden ofzo… ik zou toch wel de gti nemen… dat vermogen maakt het actief rijden toch leuker. De prestige om gereden te worden dan…
Kwa accesoires… airco en abs is altijd erg fijn.. zo fijn dat ik eigenlijk het de investering waard vind om het te plaatsen een keer. Leer uiteindelijk liever niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ultieme CX
Ik denk altijd dat dat niet moeilijk kan zijn, maar na opnieuw een dagje citromobielen zie ik weer de meest fantastische mogelijkheden.. voorlopig staat een 77 of 78 GTI in Rood (Rouge delage geloof ik) met zwart of zwart/wit leer zo ongeveer bovenaan. Maar het lijkt me ook vooral leuk om een in een bijna nieuwe te rijden. Mijn CX en tot nu toe waren altijd een beetje aftands…
Yke