2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Ultieme CX
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6329

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 oktober 2005 02:49 AM
  [ # 16 ]

Tsja, moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik heb zelf een type 1 turbo met dus ook een turbo 1 blok zonder intercooler. Ik heb in aardig wat CX’en gereden en een aantal springen er in zowel gunstige als in ongunstige zin uit. Ik heb ze maar gegroepeerd op een lijstje gezet.

Zeer zeker wel ok:
-Turbo 1 en Turbo 2, Turbo 2 lijkt iets soepeler in lagere toeren, maar dat kan ook exemplarisch zijn, is wel opmerkelijk zuiniger. Turbo 2 bij voorkeur in Cassis Nacre met bijpassend leer.
-Turbo 2 diesel. Snel, opvallend stil op snelweg. Vrij zuinig maar wel fikse wegenbelasting, want diesel. Helaas net als benzine T2’s vaak in bijzonder saaie grijs/blauwe kleuren. Blokken hebben soms probleem met cavitatie.
-2400 GTI, ook lekker soepel, wel zonder turbo boost. Belastingvrij mogelijk. Wat mij betreft vreselijk mooi in goudmetallic met het voor ‘78 specifieke zwart met witte leer of gewoon met lichtbruine stof.
-Prestige automaat, veert beter dan gewone berline door langere wielbasis. Ultiem comfort.

Twijfelgeval:
-2500 GTI automaat, vrij veel toeren op hoge snelheid, maar niet heel vervelend. Beetje saai.

Minder ok:
-Diesel zonder turbo. Vereist nogal wat geduld, 90PK TD schijnt zuiniger te zijn. Zou ik alleen kopen als je voornamelijk snelweg rijdt, want eenmaal op snelheid heb je van de traagheid niet echt last. Met inhaalacties wel rekening mee houden.
-2400 met C-matic, zuipt nogal, rijdt beetje vreemd met schakelen zonder koppelen, maar went wel.

Groet,

L

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6329

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 oktober 2005 02:55 AM
  [ # 17 ]
citroenc2 schreef:

ik denk er over om volgend jaar de cx te verkopen voor de echte ultieme droom van mij een renault alpine a310 of toch maar erbij

Grappig, heb daar ook enige studie naar verricht. Koop in frankrijk ook vaak die Alpine tijdschriften. GT kan mij ook wel bekoren. Heb besloten dat een huis met ruime garage en een SM voorrang verdienen. Daarna kan ik weer over iets anders na gaan denken.

Groet,

L

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 oktober 2005 12:32 PM
  [ # 18 ]

Hoewel een mooie licht groen mettallic (ik ben slecht in de officiële kleur namen ) met groen getinte ramen en veel chrome ook niet te versmaden is.

Met jou kan ik praten…! Vert papyrus??  Wink

De ultieme CX… Die paars/blauwe op de foto komt erg dicht in de buurt. Serie 1, 2400 cc, airco, leer… De kleur vond ik op de foto mooier dan in het echt, en aangezien moeder de vrouw de kleur echt verschrikkelijk vond werd dat em dus niet.
Een Serie 1 sowieso. De Serie 2 ziet er robuuster uit, stoerder ook, maar het sierlijke is er een beetje vanaf vind ik. Hoewel ook een S2 GTI een erg fijne auto is, zonder meer. Maar dat S1-dashboard he… Dus proefgereden in een Serie 1, een Super zonder Diravi. Dat viel tegen, dus werd het een Pallas vanwege de luxere uitrusting en de Diravi. De 2 litermotor leidde tot wat scepsis bij mijn zwager die bang was dat je daarmee niet mee zou kunnen in het huidige verkeer. Dat bleek gelukkig onzin. Een Serie 1 CX zal nooit een stoplichtsprinter zijn maar als je dat zoekt moet je volgens mij geen CX kopen. Hoewel wat rumoerig vanwege de 4-bak is het een heerlijke auto. Lekker kruisen…
En geen roest. Misschien wel de ultieme voorwaarde voor de ultieme CX… Ze heeft zojuist een Dinitrolbehandeling gehad en ook aan de buitenzijde is ze mooi hard.
Mijn CX komt dus aardig in de buurt van de ultieme CX. Misschien die 2400cc met 5-bak, maar verder… En inmiddels ben ik zodanig aan mijn CX verknocht dat ik het mindere vermogen en de wat lawaaierige motor voor lief neem. Vive la pomme…!

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 17 oktober 2005 01:41 PM
  [ # 19 ]

Voor stoplichtsprints moet je een CX niet kopen nee. Maar ik was gewoon benieuwd hoe goed een 20’er mee kon komen. Wat ik zelf wel fijn vind is wat koppel onderin, dat mis ik enorm bij mijn BX 16v, onderin is ie echt niet vooruit te branden. Overigens, van de 2400cc carb hoor ik alleen maar goede verhalen, geldt dit ook voor de 2400cc injectie en de 2500 injectie zonder turbo?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 977

Gepost: 17 oktober 2005 01:42 PM
  [ # 20 ]

Ultieme CX:

CX Prestige ‘76/‘77 met 5 bak,airco,stoffen bekleding en carburateur.In zilvermetallic.

Maar vanwege practische en budgetaire redenen is het nu OF een serie1 type nix(Confort /Super/Reflex/Athena) zoals onze huidige witte CX Athena, met blauw getint glas en blauw interieur OF dito break/familiale.

Maar bovenal origineel,onverprutst en absoluut roestvrij.

Succes met kiezen! (maar ga vooral heel veel proefrijden)

gr

eng bo

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27927

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2005 02:14 PM
  [ # 21 ]

mijn ultieme CX:

CX GTi serie 2 dus Smile
opties: Airco ABS visgraat interieur.
op de foto zitten er turbo velgen onder, maar GTi TRX’en horen er eigenlijk onder Smile

eventueel mag een CX GTi Turbo 2 ook in dezelfde kleur natuurlijk Wink
ik heb zelf nog nooit een meter in een CX achter het stuur gereden, dus misschien even uit proberen wat lekkerder is een GTi of een GTi T2

@r.kerstens
waarom geen ABS?
storingsgevoeligheid? enige wat ik kan verzinnen.
ik hoor toch verschillende berichten dat het op een CX wel aan te raden is.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 oktober 2005 02:28 PM
  [ # 22 ]
engbokho schreef:

Jap maar daar is Limburg niet echt geschikt voor qua dealers/eigenaren. Althans ik ken niemand in de buurt die er een heeft. En dan ook nog niet waar ik onder supervisie een rondje in mag rijden.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 oktober 2005 04:26 PM
  [ # 23 ]
T(h)ijs schreef:

Voor stoplichtsprints moet je een CX niet kopen nee. Maar ik was gewoon benieuwd hoe goed een 20’er mee kon komen. Wat ik zelf wel fijn vind is wat koppel onderin, dat mis ik enorm bij mijn BX 16v, onderin is ie echt niet vooruit te branden. Overigens, van de 2400cc carb hoor ik alleen maar goede verhalen, geldt dit ook voor de 2400cc injectie en de 2500 injectie zonder turbo?

Hehe, moet je eens een Gti T proberen (mits het droog is Smile). De 2400i vind ik echt een heerlijke motor, heerlijk koppel onderin. Verbuikt alleen meer brandstof dat een sptifire. 1 op 8.5 is echt het beste wat ik red met dat ding. Maar heerlijk soepel, dat wel. Met een LPi oplossing op een belastingvrije natuurlijk weer geen probleem. De 2500i normaal geaspireerd ken ik alleen uit een prestige automatic waar ik wel eens mee gereden heb. Tamelijk ultiem comfortabel (maar de S1’s zijn nog soepeler), maar wel slaapverwekkend. Beter om in gereden te worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 315

Gepost: 17 oktober 2005 04:50 PM
  [ # 24 ]
sans-pareil schreef:

Tamelijk ultiem comfortabel (maar de S1’s zijn nog soepeler), maar wel slaapverwekkend. Beter om in gereden te worden.

Kijk en DAAR ben ik dan onder andere weer voor..
Ik wil best James genoemd worden… doe ik wel een hoedje op en een stropdas om Wink

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 oktober 2005 06:59 PM
  [ # 25 ]

De 2400i vind ik echt een heerlijke motor, heerlijk koppel onderin. Verbuikt alleen meer brandstof dat een sptifire. 1 op 8.5 is echt het beste wat ik red met dat ding.

Bij de 2000 ligt het maximum koppel een flink stuk hoger in de toeren, maar als ik afga op jouw verbruik is het lang geen slecht alternatief. Ik haal altijd 1 op 10 of nog (iets) beter, afhankelijk van de heoveelheid snelwegkilometers.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 17 oktober 2005 08:06 PM
  [ # 26 ]

Mijn favoriete CX is een 1975 -1977 met blauw interieur, in de kleur zwart, blauw metallic of groen metallic met 2400 carb motor en vijfbak, trekhaak en onderbouw ringtank. Airco mag maar is rottig sleutelen. Open dak houd ik helemaal niet van. Ik zit er met mijn huidige auto niet ver vanaf, alleen de 2400 motor en de vijfbak ontbreken Very Happy

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 17 oktober 2005 08:20 PM
  [ # 27 ]

Wat ik bedoelde met dat koppel onderin is dat ik graag een ‘cruise’ motor heb. Eentje die makkelijk ( niet noodzakelijk snel ) op snelheid komt en dan vrij rustig is. Eigenlijk moet je dan een V6 hebben maar wat komt dan het dichtste in de buurt?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 oktober 2005 08:47 PM
  [ # 28 ]

Nou dat doet een 2400i dus als geen ander. Wat mij betreft echter een heerlijk soepele motor. In vrijwel elke versnelling pakt ie soepel op vanaf denk ik wel 1200tpm. Alleen jammer dat je een tankwagen als volgauto moet hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 17 oktober 2005 09:06 PM
  [ # 29 ]
T(h)ijs schreef:
engbokho schreef:

Jap maar daar is Limburg niet echt geschikt voor qua dealers/eigenaren. Althans ik ken niemand in de buurt die er een heeft. En dan ook nog niet waar ik onder supervisie een rondje in mag rijden.

een cx in de buurt?
ik weet er welgeteld 1!
bij mij in de straat nogwel Wink

Emmaberg 4, daar staat een witte CX 25 TRD T2. Met morettes.
Verder zou ik er zo snel geen weten te rijden in de buurt Sad

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 17 oktober 2005 09:27 PM
  [ # 30 ]
sans-pareil schreef:

Alleen jammer dat je een tankwagen als volgauto moet hebben.

Zon nieuwe LGP installatie erop en dan is dat probleem ook al opgelost Wink

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook