De papieren speakertjes vervangen in de xsara coupe 2.0 HDI VTR vervangen.
Nu een CALIBER subwoofer/baspijp met ingebouwde versterker op de kop getikt.
ALLEEN WIE HEEFT ER EEN AANSLUITSCHEMA?
Radio Kenwood DKDC-8024.
Dat wordt rijden met bolle ramen.
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Je zult een bijbehorende kabelset moeten kopen. Deze kosten iets van 20 a 30 euro. Afhankelijk van het vermogen van die basspipe. Maar die zal niet zo hoog zijn, dus een goedkope set zou afdoende moeten zijn.
Deze set bestaat uit 2 lange kabels, 1 kortere en een zekering.
De lange enkele kabel (vaak rood) is de voedingskabel en heeft een zekeringshuis. Deze moet direct vanaf de accu naar achteren getrokken worden (dus dor je schutbord heen). De zekering zo dicht mogelijk bij de accu in de buurt. De kortere kabel zal vaak zwart zijn en dat is de massa. Deze zet je ergens vast op de koets, zodat hij een goede massa maakt.
Dan houd je nog een kabel over met 2 tulpstekkers en een dun draadje. Deze zitten aan elkaar. Dit is de kabel die tussen de radio en de basspipe inzit. Deze moet acherin de tulpaansluiting van je radio en dan naar achteren getrokken worden. Wil je het goed doen, dan zorg je dat de spanningskabel aan de ene kant van de auto ligt en de speakerkabel aan de andere kant.
Dat dunnen draadje is de remote. Die zorgt voor het aan en uitgaan van de basspipe. Hiervoor zit ook een aansluiting op je radio en je sub. Op je sub staat op de versterker welke draad waar hoort. Wijst zich vanzelf.
Als je radio geen tulpuitgang heeft, dan houdt het snel op. Je kunt hem dan mogelijk ook op de speakerdraden aansluiten die normaal naar achteren lopen (als deze versterker dat heeft tenminste), maar dat raad ik je niet an. Het beste werkt het met de tulps. Dit ivm storingen.
Suc6.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
HARTELIJK DANK
Punky, dank voor je uitgebreide uiteenzetting, geweldig!
Teun
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik hoop dat het je nu lukt.
Op deze site staat nog veel meer info over caraudio:
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
en als het niet lukt wil ik je altijd wel ff helpen
iedereen moet ergens in geloven >>ik geloof dat ik nog maar een biertje neem
je auto is slechts een vervoersmiddel voor je audio