Eerste Friese AutoWeek GTi-meeting en Mooie Foto’s GTi
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 19 oktober 2005 02:23 PM

Het volgende heb ik gisteren na mijn Friese rondrit op het AutoWeek forum gezet:

Vandaag was het dan zover! De eerste Friese AutoWeek Forum GTI-meeting! Van heinde en ver waren GTi-rijders toegestroomd, van Oenkerk tot Breda, ze waren er!
Er waren vooral semi-klassieke en klassieke GTI’s; de jongste was van 1987 en de oudste van 1983. Vooral de oer-GTI, de Golluf 1, was goed vertegenwoordigd en vormde de helft van de opkomst. De andere helft werd geheel vertegenwoordigd door de Citroen BX 19GTi.
Een merkwaardige combinatie hoor ik je denken? Welnee! Allebei de typen zijn uitgerust met een vrij primitief injectiesysteem van Bosch en vormden in hun tijd de top van hun modelserie.
Ook hebben beide modellen dubbele ronde koplampen.
De verschillen zijn ook vrij groot. Waar de Golf een echt gooi- en smijtbakkie is, is de BX meer gemaakt om lange afstanden met hoge snelheid comfortabel af te leggen. De BX heeft dan ook allerlei luxe zoals elektrische ramen, cv met ab en dergelijke aan boord.
De golf is wat dat betreft iets kariger uitgerust, maar heeft bijvoorbeeld wel weer een boordcomputer.

Genoeg gezwamd, de foto’s!








Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 19 oktober 2005 03:12 PM
  [ # 1 ]

Oeps, weer vergeten…  op autoweek staat overigens ook het hele verhaal, met de foto’s erbij.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 oktober 2005 03:32 PM
  [ # 2 ]

Zo’n Golf 1.8 is geeneens een cross-flow motor. Dat had ik weleens gelezen maar dacht altijd dat dat een foutje was. Het is dus echt zo..

Leuke pics BTW.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 oktober 2005 03:35 PM
  [ # 3 ]

wat een makkelijke keuze als je tussen die 2 auto’s moet kiezen Laughing

golf heeft echt geen kans gewoon Cool

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 oktober 2005 04:10 PM
  [ # 4 ]

Wat een dubbelposts!!

Grappig dat die Golf een onderliggende nokkenas heeft (zie plaatsing verdelerkap). Dan is de Citroen motor een stuk moderner. De motor van de golf lijkt trouwenns net als bij Citroen verrekte veel op het diesel equivalent. Diesel is zo te zien gewoon een regelrechte doorontwikkeling van het benzineblok.

Verder kun je ze niet echt goed vergelijken. Ik denk dat een Golf qua concept meer vergeleken moet worden met de Peugeot 205 gti. Die laatste was welliswaar later, maar wel een overtuigende GTI. Meer porrie en lekker licht gooi-smijtbakkie. Maar goed, heb nooit in zo’n oer golf gti gereden dus of je dan echt uitspraken mag doen, valt te bezien.

Nja, ieder zijn meug.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 oktober 2005 04:35 PM
  [ # 5 ]

Re: Dubbelpost

M&M schreef:
mpostma schreef:

Wat een dubbelposts!!

Idd Shocked  ... in de prullenbak : 1 x A verkade en 2 x rb Wink

Ik kreeg (ook) een PHP debug foutmelding na het posten. Maar zag dat het wel gelukt was. Vermoedelijk hebben A 1x en RB 2x gemeend opnieuw te moeten proberen.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 oktober 2005 04:49 PM
  [ # 6 ]

Dus toch doorgekomen.. ik heb het volgens mij 1x extra geprobeerd (was dus 2 x ??)

Marten: Zowel de 1588cc als de 1781cc VW GTI-motor (een Audi ontwikkeling) hadden een bovenliggende nokkenstok.

edit: Krijg trouwens weer een foutmelding…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 oktober 2005 05:04 PM
  [ # 7 ]
rb schreef:

Marten: Zowel de 1588cc als de 1781cc VW GTI-motor (een Audi ontwikkeling) hadden een bovenliggende nokkenstok.

Surprisedops: Zodanig gefxieerd op de plaatsin van de verdelerkap (die is wel gek geplaatst) dat ik het dekseltje van de distributieriem helemaal over het hoofd zie.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 19 oktober 2005 05:19 PM
  [ # 8 ]

Zo’n Golf GTI is ook meer een gooi- en smijtbakkie. Behoorlijk snel, eigenlijk goed vergelijkbaar met mijn GTi. Doordat ‘t geen 16v is, heb je onderin aardig wat koppel en trekt ie soepel vanaf stationair tot het rode gebied. De Golf maakte ook nog eens een mooi geluid bij wat hogere toeren, beetje turbine-achtig.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 oktober 2005 05:25 PM
  [ # 9 ]

Hoewel ik niet twijfel aan de voorwaardse gang van de 125pk GTI lijkt me de BX veel meer GT dan GTI, zo ervaarde ik dat tenminste. Een Golf 1 GTI lijkt mij meer een gooi & smijt doos en dus niet vergelijkbaar.
Beide even begerenswaardig IMHO.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 oktober 2005 06:50 PM
  [ # 10 ]

Re: Dubbelpost

mpostma schreef:
M&M schreef:
mpostma schreef:

Wat een dubbelposts!!

Idd Shocked  ... in de prullenbak : 1 x A verkade en 2 x rb Wink

Ik kreeg (ook) een PHP debug foutmelding na het posten. Maar zag dat het wel gelukt was. Vermoedelijk hebben A 1x en RB 2x gemeend opnieuw te moeten proberen.

ik kreeg ook die PHP melding.
toen heb ik het bericht nogmaals geprobeerd te posten…
ik zie dat het toch gelukt was en zie dat jullie het probleem al opgelost hebben Smile

edit:  kreeg nu weer de PHP melding…

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 oktober 2005 07:25 PM
  [ # 11 ]

Deze :

het forum dat aan mij schreef:

Ran into problems sending Mail. Response: 550 : Recipient address rejected: User unknown in local recipient table

DEBUG MODE

Line : 164
File : smtp.php

Als ik een wijziging maak in een bericht krijg ik ‘m niet.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 19 oktober 2005 10:42 PM
  [ # 12 ]

En nog een paar foto’s die ik gisteren gemaakt heb. vanaf de dijk aan de waddenzee bij Westhoek:



Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook