Stilstand
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 19 oktober 2005 05:56 PM

Hallo Citrofielen,

Welke problemen kun je verwachten bij benzine auto’s (in het algemeen) die lang hebben stilgestaan?

Groet, Rob

P.S. Als hierover al een onderwerp bestaat op dit forum, (heb ik niet kunnen vinden) mag dit bericht daar wel bij gezet worden.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 oktober 2005 10:24 PM
  [ # 1 ]

Ik kan mij wel een topic hierover herinneren, maar lan hem niet vinden.

Dingen die mij snel te binnen schieten zijn o.a.;

-droge banden
-droge leidingen
-droge ruitenwissers
-“vierkante” banden
-alle vloeistoffen + filters moet je in ieder geval vervangen
-en bij oude Cit’s moet je roest natuurlijk niet vergeten….
-als hij buiten staat zal je lak dof worden, al dan niet door algen-groei
-slechte veerbollen
-vast zittende remmen
-accu slecht
-en vast nog veel meer….

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 oktober 2005 10:31 PM
  [ # 2 ]

- Benzine wordt gom met een soort bruin zand er in, waardoor je de tank helemaal moet filteren, benzine filter vervangen en vaak ook nog injectoren reinigen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 19 oktober 2005 11:51 PM
  [ # 3 ]

Alle droogstaande keerringen moeten vervangen worden, alle vloeistoffen, alle leidingen. Remmen schoonmaken en gangbaar maken, banden vervangen, filters vervangen.
Dan heb ik het over een auto die meer dan 2 jaar stil staat.

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 10 november 2005 09:44 PM
  [ # 4 ]

Vergomde benzine na filtering niet klakkeloos weer in de tank kieperen, maar mengen met een overmaat nieuwe. Gebruik bij voorkeur nieuwe benzine. Maar 1 op 5 oude/nieuwe peut gaat zelfs bij gevoelige motoren prima. Heb hier ervaring mee met buitenboordmotoren.
Daar staat tegenover dat oude benzine prima kan werken. Ik heb nu al 5 jaar een oud Suzuki Altootje(1981) bij mn moeder in de schuur staan. Een paar keer per jaar zet ik er een accu in en dan laat ik hem even lopen. Die benzine is ook al 5 jaar oud en toch is het keer op keer starten en lopen.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook