Re: Mijn eerste!
arjan_verkade schreef:T(h)ijs schreef:eviltwin schreef:Dat is een lastige, gezien het kleine plaatje
mooi gezegd
leuke auto, veel plezier ermee
Dank zal wel lukken.
Meer foto’s als rolletje vol is en ontwikkeld. Dan scannen en uitvinden hoe ik ze kan plaatsen.
Ook al geen pics, ze rijdt lekker!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gefeliciteerd met je CX !!!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
regen
Vandaag balen.
Regen.
Voorruit lekt bij raamrubber.
Tsja voorruit is vervangen, maar niet echt gelukt kunnen we zeggen!
not nice…
Zwaar kl . . .
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Raam er uit, rubbers insmeren met TectylML, raam er weer in.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Zit de rubber wel goed om de rand van de raamopening?
Vooral de aan onderkant van de ruit is dit soms moeilijk om te controleren.
Zoals Lelijke Eend al schreef de raam er terug uithalen en rubber insmeren met ml of dreft zodat deze beter over het raamprofiel schuift.
Succes
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Dreft lost op/loopt weg/wordt schuim. Kan dus niet goed genoeg tegen water Daarom lijkt TectylML mij beter. Helpt ook nog tegen roest !
Schijt aan originaliteit.
volgens mij is die dreft alleen als glijmiddel om het raam goed in de rubbers te krijgen, en mag het daarna zoveel wegspoelen als maar kan.
is een rotklus, moet je met meer handen doen dan aan één lichaam zitten.
heb laatst nog bij een triumph geholpen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
En waar water de dreft wegspoelt, krijg je roest
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:En waar water de dreft wegspoelt, krijg je roest
tussen rubber en glas?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik denk aan de andere kant van het rubber, dus tussen rubber en raamstijl…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helaas zit er maar al te vaak roest tussen ruit en rubber…. Tectyl is de oplossing.
Ik heb laatst een voorruit van een Polo vervangen, ook hier zat roest onder het rubber.
dat zou ik behandelen voor de rubbers er over gaan, het moet mogelijk zijn dat goed dicht te krijgen zonder hulpstoffen, maar het is inderdaad moeilijk omdat je nooit meteen weet of het dicht is. als het gaat om lekkage tussen rubber en carosserie dan zou ik daar iets van kit tussen doen als het niet zonder lekvrij te krijgen is.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Met kit krijg je het ruit er nooit weer uit
Overigens, er kan best water onder het rubber komen, zonder dat het ruit lekt. Ik zou gewoon standaard tectylML gebruiken of een ander smerend anti-roest middeltje.
Je kan nooit teveel doen tegen roest !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
jullie praten allemaal wel erg makkelijk, zo van ff raam er uit. Let op het is een Prestige, eruit is inderdaad geen probleem, maar dan netjes terug zetten…. met de chroomlijst over het rubber heen…. Daar kan je een hele dag zoet mee zijn.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Wat wil je dan ? Dat de hele handel weg rot ?
Schijt aan originaliteit.