Dik een jaar geleden heb ik de draagarmlagers laten vervangen. Sindsdien heb ik altijd getwijfeld of dat daadwerkelijk is gebeurt, waar ik voor betaald heb. Nu is de auto afgekeurd op een oa een versleten draagarmlager, weer een dure grap. Is het wel eens meer voorgekomen dat zo’n lager na een jaar weer versleten is? Lijkt mij namelijk nogal sterk. Ik ga sowieso eens een praatje maken bij de garage waar de lagers vorig jaar zijn vervangen.
klinkt als alleen de lagers vervangen, zonder nieuw vet, en welicht ook zonder nieuwe keerringen….................
waarschijnlijk ook nog de shimring vergeten op z’n plaats te monteren…..
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik geloof dat draagarmlagers zo’n 150.000 km mee gaan. Ik neem aan dat je dat niet bij elkaar hebt gereden in 1 jaar?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
maak daar maar 250.000km van…kan het zijn dat de draagarmen zelf ingesleten waren?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Afgelopen jaar 22dkm gereden. Ook mijn huidige garage heeft het over eventuele slechte montage. Zelf sluit ik ingesleten lagers ook niet uit. Woensdag gaat ie onder het mes, zal eens vragen erop te letten hoe de oude lager eruit ziet. Of het een oude, onvervangen, is. Of een slecht gemonteerde nieuwe. Dat verschil lijkt mij nog wel zichtbaar. Ik overweeg nog een andere BX19TZI te zoeken, maar nu weet ik wel wat ik aan mijn eigen auto heb. Als je een andere koopt heb je vaak sowieso weer kosten omdat een vorige eigenaar z’n auto nooit zonder reden verkoopt. Vaak zitten er dure dingen aan te komen zoals een distributieriem.
Ben de Hoog schreef:Afgelopen jaar 22dkm gereden. Ook mijn huidige garage heeft het over eventuele slechte montage. Zelf sluit ik ingesleten lagers ook niet uit. Woensdag gaat ie onder het mes, zal eens vragen erop te letten hoe de oude lager eruit ziet. Of het een oude, onvervangen, is. Of een slecht gemonteerde nieuwe. Dat verschil lijkt mij nog wel zichtbaar. Ik overweeg nog een andere BX19TZI te zoeken, maar nu weet ik wel wat ik aan mijn eigen auto heb. Als je een andere koopt heb je vaak sowieso weer kosten omdat een vorige eigenaar z’n auto nooit zonder reden verkoopt. Vaak zitten er dure dingen aan te komen zoals een distributieriem.
D-riem is “niet goedkoop” maar iemand zal de pijn toch moeten nemen anders ligt de sloop zo vol met perfecte-BX-en-met-versleten-d-riem, toch?
Ik had vorig jaar bij de APK ook een verknalde achterdraagarmlager die nog geen jaar oud was; er was een rollertje of 2 geplet en verder iets teveel speling: de shim-ring was er niet meer bij gedaan. Verkeerde montage dus.
Ich bin ein Breaker