Elektrische ramen links doen het soms
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 23 oktober 2005 05:25 PM

Begin van dit jaar heb ik al het probleem van het niet werken van het elektrische raam linksachter toegelicht.

Link naar eerder topic

Op een gegeven moment deed het raam het opeens weer. Is een tijd lang goed gegaan, maar tegen de zomer weer niet open te krijgen. En een maand of 2 geleden hield ook het linkervoorraam er mee op. En dan ga je vanzelf elke rit weer op die knopjes drukken in de hoop dat het vanzelf over is gegaan. En dan blijkt dat soms het raam achter het weer doet, of voor, of allebei of allebei niet. Er zit geen patroon in. Rechts doen ze het altijd. Komt ook voor dat een raam het eerst niet doet, maar na een tijdje rijden weer wel. Elektrische verbindingen lijken in orde, want bij indrukken van de schakelaars klikken de servo’s altijd wel.

Komt dit iemand bekend voor? Oorzaak? Oplossing?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

Robert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 02 april 2006 08:56 AM
  [ # 1 ]

Bij mij werkte de bediening voor het linkerportierraam niet. Eerst af en toe en tot vorige week deed ie helemaal niks meer. Moest toch voor een beurt naar de dealer. die hebben het nagekeken maar konden niets vinden en oh ja de bediening werkte weer. Als advies gaven ze om de het motorisch gedeelte dan maar te vervangen. Heb dat maar niet gedaan en het spul werkt nog steeds…

Pic 1.8 16v Differance

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 april 2006 11:06 AM
  [ # 2 ]

Ik heb dit ook eens gehad met een andere Franse auto van een niet nader te noemen merk. Hij deed niets, maar er stond wel spanning op de moter als ik het deurpaneel er af had. Ik dacht dus dat de moter kopot was. Ik heb toen een andere moter van de sloop gehaald om er in te zetten. Bij het monteren daarvan kwam ik er achter dat het om een kabelbreuk ging. Met de deur open deed hij het, met de deur dicht niet.
Dus check eerst de kabeltjes voor je aan de slag gaat! Dit kan je een berg werk schelen.

Profiel  

Robert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 13 april 2006 02:23 PM
  [ # 3 ]

Over die kabeltjes kun je wel eens gelijk hebben patje74.
Gisteren weigerde het raam weer eens en met jouw tip in gedachten, deur geopend en toen het knopje induwen. En jawel hoor raam ging open.
Zal van de week even controleren op draadbreuk.

Pic 1.8 16v Differance

Profiel  

BVF5500
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 28 november 2007 10:14 PM
  [ # 4 ]

Zo om de 4 maand had ik hetzelfde probleem met de ramen vooraan en met het remlicht en ruitenwisser achteraan van mijn Xsara Break. Iedere keer weer bleken de electrische kabels in de deurscharnieren vooraan en bovenaan de achterklep dus gebroken. Volgens mijn dealer is dit een bekend probleem bij de Xsara.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook