Hmm ja, 300 km heen, en ook weer terug (niet geheel onbelangerijk).
Maar zeker de moeite waard. Zowel mijn vriendin en ik vonden de tocht erg leuk. Vooral de verwaaring die hier en daar ontstond, waardoor je kris kras overal BXen door elkaar heen zag rijden.
Test
Ik vond het ook erg leuk om op de parkeerplaats de grotere broer van de AX te bekijken.
En die schakelaars zijn echt prachtig
Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91
Wij zijn geen lid van de club en hebben de toertocht niet meegereden maar hadden toch even de moeite genomen om met onze bixen effe een kijkje te gaan nemen en kennis te maken. Gelijk weer een paar dingetjes geleerd dus het was de moeite waard. Mooi gezicht overigens om al die bx’en bijelkaar te zien staan alhoewel ik redelijk verbaasd opkeek toen die legergroene aan kwam rijden :peace
ook ‘n paar fotootjes genomen met de telefoon dus die zijn niet geweldig van kwaliteit:
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
@marx-7:
Die BX van jou staat uitzonderlijk strak in de (mooie kleur!) lak. Meegespoten spiegels, ook erg mooi!
Die wieldoppen kunnen dan echt weer niet…
Heeft ie trouwens stuurbekrachtiging? Het enige Progress aan het ding is namelijk het kenteken. De Progress is volgens mij niet in die kleur gekeverd, heeft een ander interieur, geen deurverklikkerpaneeltje, geen elektrische ramen (was optie, oke) en geen stuurbekrachtiging
Harm schreef:@marx-7:
Die BX van jou staat uitzonderlijk strak in de (mooie kleur!) lak. Meegespoten spiegels, ook erg mooi!
Die wieldoppen kunnen dan echt weer niet…
Heeft ie trouwens stuurbekrachtiging? Het enige Progress aan het ding is namelijk het kenteken. De Progress is volgens mij niet in die kleur gekeverd, heeft een ander interieur, geen deurverklikkerpaneeltje, geen elektrische ramen (was optie, oke) en geen stuurbekrachtiging
Nou Harm, die rooie is niet van mij maar van mijn broer en inderdaad die is nog verdraaide strak! heeft ook stuurbekrachtiging maar verder denken we dat het een bouwpakketje is. Hij heeft hem zo gekocht. Er zit zelfs (niet werkend momenteel) ABS op. maar dat is het volgende projectje. Wat de wieldoppen betreft die had ie van mij ops: maar waren in elk geval beter dan wat erop zat. Misschien gaan we komende zaterdag de “chiq” waar we al aan geknabbeld hebben op de sloop verder uithollen. Komen die deksels ook wel goed.
De mijne stond er ook ergens namelijk:
deze: die grijze…
met dank aan deur63!
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
was dat die BX met die ene GTI wieldop?
voge schreef:was dat die BX met die ene GTI wieldop?
Nope. De BX met een GTi wieldop was een Chic. Dit was een TGI dacht ik.
oh, toch nog niet goed opgelet… Dacht dat die BX ook wieldoploos was op één van de voorwielen..
marx-7 schreef:Misschien gaan we komende zaterdag de “chiq” waar we al aan geknabbeld hebben op de sloop verder uithollen. Komen die deksels ook wel goed.
Heej, ik kom graag met je mee, ik heb ook nog wat troep voor mijn Chic nodig, dus.. heb je toevallig MSN?
marx-7 schreef:
met dank aan deur63!
Jow, graag gedaan.
groet,
Mark
De foto die jij net quotete was een met 3 Deauville velgen.
De Chic heeft achter 2 GTi wieldoppen, en voor 2 type1 velgen (dus met gaten erin, kijk maar eens goed naar de foto in te openings post).
voge schreef:oh, toch nog niet goed opgelet… Dacht dat die BX ook wieldoploos was op één van de voorwielen..
Hmmmz ben niet wieldoploos, ik mis gewoon 1 progressvelg (of deauville whatever..), en laat dat nou net die velg zijn die op de foto staat. De vorige eigenaressen reden zo al 5 jaar rond en hedden hem zelfs zo gekocht
Heb mijn zinnen gezet op mooie 205 gti velgen als de financien het toe laten maar dit is niet zo belangrijk. Eerst remslangetjes vervangen (piece of cake) en eventueel de draagarmlagers (piece of kak, want dat red ik waarschijnlijk niet zelf:evil: ) voor de keuring in januari, velgen kan altijd nog. Ook moet er nog een stukje uitlaat onder en dan is ie weer helemaal het bx’je….dus nog kosten genoeg.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
@Mark…(hey naamgenoot)
Moet nog effe met mijn broer overleggen wat ie wil maar mocht het zo zijn stuur ik je wel een pb’tje met mijn nummer ok? Hij staat in sittard dus voor jou niet al te ver weg.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:eventueel de draagarmlagers (piece of kak, want dat red ik waarschijnlijk niet zelf:evil: )
Is best zelf te doen hoor.. Het is makkelijk maar vergt wel wat kracht en een redelijke sleutelplaats. Het is geen klusje wat je met deze heerlijke temperaturen buiten op straat gaat liggen doen!! Hegru in veldhoven doet ‘t voor €90,- per kant heb ik gelezen.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Okee bx-genoten, we hebben nu met z’n allen vrolijk mijn bx bediscusieerd of het nu een progress is of niet.
Ik zal ‘m eens beschrijven:
Volgens kenteken is het een progress u9, volgens de verzekering een automaat ( !!?? ) en volgens mij een bouwpakketje.
Aanwezig: Handgeschakelde 5-bak
elec. ramen
centr. vergrendeling
abs ( werkt momenteel niet ) ops:
Bumpers en spiegels meegespoten.
schuif/kanteldak
kleur: rood metalic
saaie stalen velgen met foute wieldoppen ( heb ik laatst gelezen )
Dus mannen, roept u maar, wat is ‘t???????
Groeten Pasqual
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Een TZx automaat met ABS? zou kunnen, je ziet af en toe wel eens een 19 TZD automaat met ABS…
Misschien motor in de soep gedraaid en er een 16 ingezet?
Je vergeet nog te melden dat ie stuurbekrachtiging en een GTi-achterklep heeft trouwens